Öğrencilere menü planlama ilke ve yöntemleri, farklı yaş gruplarının özelliklerine ve risk gruplarına göre menü planlama, ayrıca hazırlanan menülerin yönetimi ve denetimi ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Menü Tanımı,Menü tanımı,Menü çeşitleri,Menülerin sınıflandırılması,Menü planlamayı etkileyen etmenler,Menü tipleri,Menü örnekleri,Menü planlama ilkeleri,Menü planlama adımları,Menü denetimi,Menü değerlendirilmesi,Çeşitli gruplara yönelik menüler planlama,Çeşitli gruplara yönelik menüler planlama,Sunumlar,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Menü planlama ilke ve yöntemlerini açıklar.
10, 16, 2, 9
A, D
2. Farklı yaş gruplarına ve risk gruplarına yönelik menü planlar.
10, 16, 2, 9
A, D
3. Menü yönetim ve denetimi uygular.
10, 16, 2, 9
A, D
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Menü Tanımı
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2
Menü tanımı
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3
Menü çeşitleri
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4
Menülerin sınıflandırılması
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5
Menü planlamayı etkileyen etmenler
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6
Menü tipleri
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7
Menü örnekleri
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8
Menü planlama ilkeleri
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9
Menü planlama adımları
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10
Menü denetimi
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11
Menü değerlendirilmesi
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12
Çeşitli gruplara yönelik menüler planlama
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13
Çeşitli gruplara yönelik menüler planlama
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14
Sunumlar
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
15
Değerlendirme
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1. Fundamentals of Menu Planing. McVety P., Ware B.J., Ware C. L. John Wiley and Sons, Canada, 2009.
2. Study Guide to Accompany Management By Menu. Kotschevar L., Wıthrow D. Fourth edition. John Wiley and Sons, Canada, 2008.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
11
aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
14
6
84
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
3
15
45
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
3
5
15
Genel Sınav ve Hazırlığı
3
5
15
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
201
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(201/30)
7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
MENÜ PLANLAMA
-
Bahar Dönemi
3+0
3
7
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi Verenler
Prof.Dr. Gülgün ERSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilere menü planlama ilke ve yöntemleri, farklı yaş gruplarının özelliklerine ve risk gruplarına göre menü planlama, ayrıca hazırlanan menülerin yönetimi ve denetimi ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Menü Tanımı,Menü tanımı,Menü çeşitleri,Menülerin sınıflandırılması,Menü planlamayı etkileyen etmenler,Menü tipleri,Menü örnekleri,Menü planlama ilkeleri,Menü planlama adımları,Menü denetimi,Menü değerlendirilmesi,Çeşitli gruplara yönelik menüler planlama,Çeşitli gruplara yönelik menüler planlama,Sunumlar,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Menü planlama ilke ve yöntemlerini açıklar.
10, 16, 2, 9
A, D
2. Farklı yaş gruplarına ve risk gruplarına yönelik menü planlar.
10, 16, 2, 9
A, D
3. Menü yönetim ve denetimi uygular.
10, 16, 2, 9
A, D
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Menü Tanımı
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2
Menü tanımı
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3
Menü çeşitleri
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4
Menülerin sınıflandırılması
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5
Menü planlamayı etkileyen etmenler
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6
Menü tipleri
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7
Menü örnekleri
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8
Menü planlama ilkeleri
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9
Menü planlama adımları
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10
Menü denetimi
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11
Menü değerlendirilmesi
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12
Çeşitli gruplara yönelik menüler planlama
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13
Çeşitli gruplara yönelik menüler planlama
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14
Sunumlar
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
15
Değerlendirme
Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1. Fundamentals of Menu Planing. McVety P., Ware B.J., Ware C. L. John Wiley and Sons, Canada, 2009.
2. Study Guide to Accompany Management By Menu. Kotschevar L., Wıthrow D. Fourth edition. John Wiley and Sons, Canada, 2008.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
11
aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.