Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ BESLENME II-Bahar Dönemi3+0310
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Indrani KALKAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMikrobesin öğelerinin metabolizmasını biyokimya, fizyoloji, toksikoloji ve beslenme bilimleri açısından incelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sindirim sistemi ve metabolik olaylarda mikro besin öğelerinin rolü,Diyetle alınan suyun vücutta kullanılması, eksikliğinde görülebilecek metabolik bozukluklar,Besinlerle alınan sodyum ve potasyumun vücuttaki fonksiyonları, eksikliğinde gelişebilecek sorunlar,Besinlerle alınan demir, kalsiyum, fosfor, çinko ve bakır minerallerinin vücuttaki fonksiyonları,Besinlerle alınan magnezyum, selenyum ve krom minerallerinin vücuttaki fonksiyonları,Besinlerle alınan A ve D vitaminlerinin vücuttaki fonksiyonları,Besinlerle alınan E ve K vitaminlerinin vücuttaki fonksiyonları,Besinlerle alınan B grubu vitaminlerin vücuttaki fonksiyonları,Besinlerle alınan pantetonik asit ve C vitamininin vücuttaki fonksiyonları,Besinlerle alınan pantetonik asit ve C vitamininin vücuttaki fonksiyonları,Tokluk durumunda vücutta değişiklik gösteren mikro besin öğeleri,Su ve mikro besin öğesi alımı yetersizliğinde insan vücudunda oluşabilecek sorunlar,Su ve mikro besin öğesi alımı yetersizliğinde insan vücudunda oluşabilecek sorunlar,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Vücut fonksiyonları ve sağlıklı beslenmek için mikro besin ögelerinin önemini açıklar.10, 16, 9A, D, E
2. Besinleri mikro besin ögeleri içeriğine göre açıklar.10, 16, 9A, D, E
3. Yaşa, cinsiyete, fiziksel aktivite ve bazı hastalıklara göre günlük mikro besin ögeleri gereksinimlerini, besin grupları ile miktarlarının alınması gereken miktarlarını açıklar.10, 16, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sindirim sistemi ve metabolik olaylarda mikro besin öğelerinin rolüKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Diyetle alınan suyun vücutta kullanılması, eksikliğinde görülebilecek metabolik bozukluklarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Besinlerle alınan sodyum ve potasyumun vücuttaki fonksiyonları, eksikliğinde gelişebilecek sorunlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Besinlerle alınan demir, kalsiyum, fosfor, çinko ve bakır minerallerinin vücuttaki fonksiyonlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Besinlerle alınan magnezyum, selenyum ve krom minerallerinin vücuttaki fonksiyonlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Besinlerle alınan A ve D vitaminlerinin vücuttaki fonksiyonlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Besinlerle alınan E ve K vitaminlerinin vücuttaki fonksiyonlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Besinlerle alınan B grubu vitaminlerin vücuttaki fonksiyonlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Besinlerle alınan pantetonik asit ve C vitamininin vücuttaki fonksiyonlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Besinlerle alınan pantetonik asit ve C vitamininin vücuttaki fonksiyonlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Tokluk durumunda vücutta değişiklik gösteren mikro besin öğeleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Su ve mikro besin öğesi alımı yetersizliğinde insan vücudunda oluşabilecek sorunlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Su ve mikro besin öğesi alımı yetersizliğinde insan vücudunda oluşabilecek sorunlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel DeğerlendirmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1. Introduction to Human Nutrition . The Nutrition Society, Blackwell Publishing. 2003. 2.Nutrition and Metabolism; The Nutrition Society, Blackwell Publishing. 2003. 3.Metabolic Regulation: A Human Perspective, 2nd edition; Blackwell Publishing. 2003. 4. Mahan LK, Stump SE. Krause's Food & Nutrition Therapy.Elseiver, 2008. 5. Mahan LK, Stump SE, Raymond JL. Krause's Food and the Nutrition Care Process. Elseiver, 2013.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14684
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi31030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer205100
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı3618
Genel Sınav ve Hazırlığı3618
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)292
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(292/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ BESLENME II-Bahar Dönemi3+0310
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Indrani KALKAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMikrobesin öğelerinin metabolizmasını biyokimya, fizyoloji, toksikoloji ve beslenme bilimleri açısından incelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sindirim sistemi ve metabolik olaylarda mikro besin öğelerinin rolü,Diyetle alınan suyun vücutta kullanılması, eksikliğinde görülebilecek metabolik bozukluklar,Besinlerle alınan sodyum ve potasyumun vücuttaki fonksiyonları, eksikliğinde gelişebilecek sorunlar,Besinlerle alınan demir, kalsiyum, fosfor, çinko ve bakır minerallerinin vücuttaki fonksiyonları,Besinlerle alınan magnezyum, selenyum ve krom minerallerinin vücuttaki fonksiyonları,Besinlerle alınan A ve D vitaminlerinin vücuttaki fonksiyonları,Besinlerle alınan E ve K vitaminlerinin vücuttaki fonksiyonları,Besinlerle alınan B grubu vitaminlerin vücuttaki fonksiyonları,Besinlerle alınan pantetonik asit ve C vitamininin vücuttaki fonksiyonları,Besinlerle alınan pantetonik asit ve C vitamininin vücuttaki fonksiyonları,Tokluk durumunda vücutta değişiklik gösteren mikro besin öğeleri,Su ve mikro besin öğesi alımı yetersizliğinde insan vücudunda oluşabilecek sorunlar,Su ve mikro besin öğesi alımı yetersizliğinde insan vücudunda oluşabilecek sorunlar,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Vücut fonksiyonları ve sağlıklı beslenmek için mikro besin ögelerinin önemini açıklar.10, 16, 9A, D, E
2. Besinleri mikro besin ögeleri içeriğine göre açıklar.10, 16, 9A, D, E
3. Yaşa, cinsiyete, fiziksel aktivite ve bazı hastalıklara göre günlük mikro besin ögeleri gereksinimlerini, besin grupları ile miktarlarının alınması gereken miktarlarını açıklar.10, 16, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sindirim sistemi ve metabolik olaylarda mikro besin öğelerinin rolüKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Diyetle alınan suyun vücutta kullanılması, eksikliğinde görülebilecek metabolik bozukluklarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Besinlerle alınan sodyum ve potasyumun vücuttaki fonksiyonları, eksikliğinde gelişebilecek sorunlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Besinlerle alınan demir, kalsiyum, fosfor, çinko ve bakır minerallerinin vücuttaki fonksiyonlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Besinlerle alınan magnezyum, selenyum ve krom minerallerinin vücuttaki fonksiyonlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Besinlerle alınan A ve D vitaminlerinin vücuttaki fonksiyonlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Besinlerle alınan E ve K vitaminlerinin vücuttaki fonksiyonlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Besinlerle alınan B grubu vitaminlerin vücuttaki fonksiyonlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Besinlerle alınan pantetonik asit ve C vitamininin vücuttaki fonksiyonlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Besinlerle alınan pantetonik asit ve C vitamininin vücuttaki fonksiyonlarıKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Tokluk durumunda vücutta değişiklik gösteren mikro besin öğeleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Su ve mikro besin öğesi alımı yetersizliğinde insan vücudunda oluşabilecek sorunlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Su ve mikro besin öğesi alımı yetersizliğinde insan vücudunda oluşabilecek sorunlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel DeğerlendirmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1. Introduction to Human Nutrition . The Nutrition Society, Blackwell Publishing. 2003. 2.Nutrition and Metabolism; The Nutrition Society, Blackwell Publishing. 2003. 3.Metabolic Regulation: A Human Perspective, 2nd edition; Blackwell Publishing. 2003. 4. Mahan LK, Stump SE. Krause's Food & Nutrition Therapy.Elseiver, 2008. 5. Mahan LK, Stump SE, Raymond JL. Krause's Food and the Nutrition Care Process. Elseiver, 2013.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:34