Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLU BES. SİS. BESİN HAZIR. VE PİŞİR.YÖNT., MALİ. KONT.-Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri, geniş çapta hazırlama ve pişirme yöntemleri ile bu yöntemlerin besinlerin organoleptik ve fiziksel özellikleri ve besin değeri üzerine etkileri ve maliyet kontrolü konularında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Besinlerin organoleptik özellikleri,Besinlerin fiziksel özellikleri,Besin değeri üzerine etki eden faktörler I,Besin değeri üzerine etki eden faktörler II,Geniş çapta besin hazırlama I,Geniş çapta besin hazırlama II,Geniş çapta pişirme yöntemleri I,Geniş çapta pişirme yöntemleri II,Besinleri saklama yöntemleri,Yeni yaklaşımlarla besinleri saklama yöntemleri,Maliyet kontrol yöntemleri I,Maliyet kontrol yöntemleri II,Sunumlar,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Geniş çapta besin hazırlama ve pişirme ilkelerini tanımlar.10, 16, 9A
2. Besin değerini kaybetmeden saklama koşullarını açıklayabilecektir.10, 16, 9A
3. Ticari olan ve olmayan kuruluşlarda çeşitli yemek, çorba ve sosların üretiminin nasıl denetlenebileceğini açıklar.10, 16, 9A
4. Toplu beslenme hizmeti veren ticari olan ve olmayan kuruluşlarda bütçe denetimi ve maliyet kontrolünün nasıl yapılacağını analiz eder. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Besinlerin organoleptik özellikleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Besinlerin fiziksel özellikleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Besin değeri üzerine etki eden faktörler IKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Besin değeri üzerine etki eden faktörler IIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Geniş çapta besin hazırlama IKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Geniş çapta besin hazırlama IIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Geniş çapta pişirme yöntemleri IKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Geniş çapta pişirme yöntemleri IIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Besinleri saklama yöntemleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Yeni yaklaşımlarla besinleri saklama yöntemleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Maliyet kontrol yöntemleri IKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Maliyet kontrol yöntemleri IIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13SunumlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel DeğerlendirmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları
1. Yiyecek İçecek İşletmelerinde Tarife Standardı Maliyet Ve Hijyen Kontrolü. Dağ A. Ankara, 2009. 2. Konaklama İşletmelerinde Yiyecek-İçecek Maliyet Kontrolü: Maliyet Ve Satışların Analizi. Yaşar Yılmaz. Detay Yayıncılık, 2005.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14684
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer31545
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2510
Ara Sınav ve Hazırlığı3515
Genel Sınav ve Hazırlığı3515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)211
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(211/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TOPLU BES. SİS. BESİN HAZIR. VE PİŞİR.YÖNT., MALİ. KONT.-Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersi VerenlerProf.Dr. Gülgün ERSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri, geniş çapta hazırlama ve pişirme yöntemleri ile bu yöntemlerin besinlerin organoleptik ve fiziksel özellikleri ve besin değeri üzerine etkileri ve maliyet kontrolü konularında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Besinlerin organoleptik özellikleri,Besinlerin fiziksel özellikleri,Besin değeri üzerine etki eden faktörler I,Besin değeri üzerine etki eden faktörler II,Geniş çapta besin hazırlama I,Geniş çapta besin hazırlama II,Geniş çapta pişirme yöntemleri I,Geniş çapta pişirme yöntemleri II,Besinleri saklama yöntemleri,Yeni yaklaşımlarla besinleri saklama yöntemleri,Maliyet kontrol yöntemleri I,Maliyet kontrol yöntemleri II,Sunumlar,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Geniş çapta besin hazırlama ve pişirme ilkelerini tanımlar.10, 16, 9A
2. Besin değerini kaybetmeden saklama koşullarını açıklayabilecektir.10, 16, 9A
3. Ticari olan ve olmayan kuruluşlarda çeşitli yemek, çorba ve sosların üretiminin nasıl denetlenebileceğini açıklar.10, 16, 9A
4. Toplu beslenme hizmeti veren ticari olan ve olmayan kuruluşlarda bütçe denetimi ve maliyet kontrolünün nasıl yapılacağını analiz eder. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Besinlerin organoleptik özellikleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Besinlerin fiziksel özellikleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Besin değeri üzerine etki eden faktörler IKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Besin değeri üzerine etki eden faktörler IIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Geniş çapta besin hazırlama IKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Geniş çapta besin hazırlama IIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Geniş çapta pişirme yöntemleri IKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Geniş çapta pişirme yöntemleri IIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Besinleri saklama yöntemleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Yeni yaklaşımlarla besinleri saklama yöntemleriKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Maliyet kontrol yöntemleri IKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Maliyet kontrol yöntemleri IIKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13SunumlarKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel DeğerlendirmeKaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları
1. Yiyecek İçecek İşletmelerinde Tarife Standardı Maliyet Ve Hijyen Kontrolü. Dağ A. Ankara, 2009. 2. Konaklama İşletmelerinde Yiyecek-İçecek Maliyet Kontrolü: Maliyet Ve Satışların Analizi. Yaşar Yılmaz. Detay Yayıncılık, 2005.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Beslenme ve Diyetetik alanında temel bilgiye sahiptir.
X
2
Mesleki bilgi ve becerilerini, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
Birey, aile ve topluma beslenme ve diyetetik alanında eğitim verir, danışmanlık yapar.
X
4
Bilgi birikimini kullanarak alanına ilişkin çalışmaları bağımsız olarak yürütür, sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
5
Mesleğini bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji, güncel literatür ve sağlık politikaları doğrultusunda yürütür.
X
6
Mesleki uygulamalarını etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Davranışı ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
7
En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.
X
8
Beslenme ve Diyetetik alanında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
9
Mesleki alanda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurar.
X
10
Mesleğin gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
11
aşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:34