Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Öğr.Gör.Dr. Mehmet Şerif AYDIN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırma ve projelerini planlama, uygulama, değerlendirme ve sunma becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilere bilimsel düşünce, araştırma ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sağlayarak, bilimsel topluluğa katkıda bulunmaları için gerekli temel yetkinlikleri kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel araştırmalarda kullanılan temel kavramları açıklar.10, 6, 9
Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar.10, 6, 9
Bilimsel araştırma türlerini açıklar.10, 6, 9
Bilimsel araştırma yürütür.12, 2, 9
Bilimsel araştırma yayımlama sürecini tanımlar.10, 12, 16, 2, 9
Bilimsel araştırmaları özgün değeri bakımından değerlendirir.10, 14, 16, 9
Araştırma ve yayın etiği ilkelerini uygular.10, 16, 6, 9
Güncel literatür bilgilerine ulaşma becerisini geliştirir.10, 11, 14, 16, 9
Bilimsel projelerin yürütülmesi aşamasında karşılaşılacak riskleri değerlendirir.10, 12, 14, 16, 9
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları belirler.10, 11, 14, 16, 2, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2Bilimsel araştırma süreciÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3Bilimsel araştırma türleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5Bilimsel ProjelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6Proje Konusu BelirlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin BelirlenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
9Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışmas
10Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
11Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
12Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
13Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
14Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
Kaynak
Ders sunum dosyaları.
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
- İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir
2
- Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir
3
- Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir
4
- Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir
5
- Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir
6
- Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir
7
- Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir
8
Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
9
Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir
X
10
Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir
11
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir
X
12
Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir
X
13
Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir
X
14
Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular
X
15
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir
16
Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir
17
Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir
18
Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir
X
19
Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir
X
20
Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir
X
21
Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir.
X
22
Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir.
X
23
Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12929
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Öğr.Gör.Dr. Mehmet Şerif AYDIN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırma ve projelerini planlama, uygulama, değerlendirme ve sunma becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilere bilimsel düşünce, araştırma ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sağlayarak, bilimsel topluluğa katkıda bulunmaları için gerekli temel yetkinlikleri kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel araştırmalarda kullanılan temel kavramları açıklar.10, 6, 9
Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar.10, 6, 9
Bilimsel araştırma türlerini açıklar.10, 6, 9
Bilimsel araştırma yürütür.12, 2, 9
Bilimsel araştırma yayımlama sürecini tanımlar.10, 12, 16, 2, 9
Bilimsel araştırmaları özgün değeri bakımından değerlendirir.10, 14, 16, 9
Araştırma ve yayın etiği ilkelerini uygular.10, 16, 6, 9
Güncel literatür bilgilerine ulaşma becerisini geliştirir.10, 11, 14, 16, 9
Bilimsel projelerin yürütülmesi aşamasında karşılaşılacak riskleri değerlendirir.10, 12, 14, 16, 9
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları belirler.10, 11, 14, 16, 2, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2Bilimsel araştırma süreciÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3Bilimsel araştırma türleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5Bilimsel ProjelerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6Proje Konusu BelirlemeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin BelirlenmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
9Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışmas
10Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
11Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
12Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
13Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
14Grup Çalışması-Araştırma Proje HazırlamaGrup Çalışması
Kaynak
Ders sunum dosyaları.
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
- İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir
2
- Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir
3
- Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir
4
- Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir
5
- Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir
6
- Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir
7
- Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir
8
Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
9
Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir
X
10
Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir
11
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir
X
12
Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir
X
13
Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir
X
14
Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular
X
15
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir
16
Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir
17
Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir
18
Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir
X
19
Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir
X
20
Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir
X
21
Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir.
X
22
Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir.
X
23
Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:31Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:33