Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KADAVRA HAZIRLAMA VE DİSSEKSİYON | - | Güz Dönemi | 0+2 | 1 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kadavra üzerinde ne şekilde disseksiyon yapılacağı ve nasıl demonstre edileceği hakkında bilgi edinmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kadavra kullanımının tarihçesi, kadavra tahniti, kullanılan aletlerin tanıtımı,Baş, boyun ve yüz bölgesi disseksiyonu,Sırt bölgesi disseksiyonu,Pektoral bölge disseksiyonu,Omuz ve kol bölgesi disseksiyonu,Önkol bölgesi disseksiyonu,El bölgesi disseksiyonu,Gluteal bölge disseksiyonu,Uyluk bölgesi disseksiyonu,Bacak disseksiyonu,Ayak disseksiyonu,Abdomen ön ve yan duvarlarının disseksiyonu,Abdomen organlarının disseksiyonu,Perine ve pelvis bölgelerinin disseksiyonu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kadavra kullanımının tarihçesi, kadavra tahniti, kullanılan aletleri açıklar. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
2. Kadavrada baş, boyun ve yüz bölgelerinin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
3. Kadavrada sırt bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
4. Kadavrada pektoral bölgenin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
5. Kadavrada omuz ve kol bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
6. Kadavrada önkol bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini analiz eder. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
7. Kadavrada el bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
8. Kadavrada gluteal bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
9. Kadavrada uyluk bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
10. Kadavrada bacak bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
11. Kadavrada ayak bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar. | 11, 14, 16, 5, 9 | D |
12. Kadavrada abdomen ön ve yan duvarının ne şekilde disseke edileceğini tanımlar. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
13. Kadavrada abdomen organlarının ne şekilde disseke edileceğini tanımlar. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
14. Kadavrada perine ve pelvis bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini analiz eder. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kadavra kullanımının tarihçesi, kadavra tahniti, kullanılan aletlerin tanıtımı | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 1-35 |
2 | Baş, boyun ve yüz bölgesi disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 35-193 |
3 | Sırt bölgesi disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 257-262 |
4 | Pektoral bölge disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 242-246 |
5 | Omuz ve kol bölgesi disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 263-275 |
6 | Önkol bölgesi disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 279-291 |
7 | El bölgesi disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 292-299 |
8 | Gluteal bölge disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 408-413 |
9 | Uyluk bölgesi disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 343-358, 400-407 |
10 | Bacak disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 359-376, 416-435 |
11 | Ayak disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 429 -436 |
12 | Abdomen ön ve yan duvarlarının disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 377-388 |
13 | Abdomen organlarının disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 447-474 |
14 | Perine ve pelvis bölgelerinin disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 389-399, s. 477-485 |
Kaynak |
Gray’s Anatomy Atlas of Human Anatomy, FH Netter Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl NOYAN |
Ders sunumu öğrenciye verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir | X | |||||
2 | - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir | X | |||||
3 | - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir | X | |||||
4 | - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir | X | |||||
5 | - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir | X | |||||
6 | - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir | X | |||||
7 | - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir | X | |||||
8 | Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | ||||||
9 | Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir | ||||||
10 | Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir | X | |||||
11 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir | ||||||
12 | Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir | ||||||
13 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir | ||||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular | X | |||||
15 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir | ||||||
16 | Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir | ||||||
17 | Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir | ||||||
18 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir | ||||||
19 | Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir | X | |||||
20 | Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir | X | |||||
21 | Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. | ||||||
22 | Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. | ||||||
23 | Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KADAVRA HAZIRLAMA VE DİSSEKSİYON | - | Güz Dönemi | 0+2 | 1 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kadavra üzerinde ne şekilde disseksiyon yapılacağı ve nasıl demonstre edileceği hakkında bilgi edinmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kadavra kullanımının tarihçesi, kadavra tahniti, kullanılan aletlerin tanıtımı,Baş, boyun ve yüz bölgesi disseksiyonu,Sırt bölgesi disseksiyonu,Pektoral bölge disseksiyonu,Omuz ve kol bölgesi disseksiyonu,Önkol bölgesi disseksiyonu,El bölgesi disseksiyonu,Gluteal bölge disseksiyonu,Uyluk bölgesi disseksiyonu,Bacak disseksiyonu,Ayak disseksiyonu,Abdomen ön ve yan duvarlarının disseksiyonu,Abdomen organlarının disseksiyonu,Perine ve pelvis bölgelerinin disseksiyonu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kadavra kullanımının tarihçesi, kadavra tahniti, kullanılan aletleri açıklar. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
2. Kadavrada baş, boyun ve yüz bölgelerinin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
3. Kadavrada sırt bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
4. Kadavrada pektoral bölgenin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
5. Kadavrada omuz ve kol bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
6. Kadavrada önkol bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini analiz eder. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
7. Kadavrada el bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
8. Kadavrada gluteal bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
9. Kadavrada uyluk bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
10. Kadavrada bacak bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
11. Kadavrada ayak bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar. | 11, 14, 16, 5, 9 | D |
12. Kadavrada abdomen ön ve yan duvarının ne şekilde disseke edileceğini tanımlar. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
13. Kadavrada abdomen organlarının ne şekilde disseke edileceğini tanımlar. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
14. Kadavrada perine ve pelvis bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini analiz eder. | 11, 14, 16, 5, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kadavra kullanımının tarihçesi, kadavra tahniti, kullanılan aletlerin tanıtımı | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 1-35 |
2 | Baş, boyun ve yüz bölgesi disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 35-193 |
3 | Sırt bölgesi disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 257-262 |
4 | Pektoral bölge disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 242-246 |
5 | Omuz ve kol bölgesi disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 263-275 |
6 | Önkol bölgesi disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 279-291 |
7 | El bölgesi disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 292-299 |
8 | Gluteal bölge disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 408-413 |
9 | Uyluk bölgesi disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 343-358, 400-407 |
10 | Bacak disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 359-376, 416-435 |
11 | Ayak disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 429 -436 |
12 | Abdomen ön ve yan duvarlarının disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 377-388 |
13 | Abdomen organlarının disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 447-474 |
14 | Perine ve pelvis bölgelerinin disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 389-399, s. 477-485 |
Kaynak |
Gray’s Anatomy Atlas of Human Anatomy, FH Netter Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl NOYAN |
Ders sunumu öğrenciye verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir | X | |||||
2 | - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir | X | |||||
3 | - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir | X | |||||
4 | - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir | X | |||||
5 | - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir | X | |||||
6 | - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir | X | |||||
7 | - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir | X | |||||
8 | Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | ||||||
9 | Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir | ||||||
10 | Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir | X | |||||
11 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir | ||||||
12 | Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir | ||||||
13 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir | ||||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular | X | |||||
15 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir | ||||||
16 | Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir | ||||||
17 | Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir | ||||||
18 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir | ||||||
19 | Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir | X | |||||
20 | Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir | X | |||||
21 | Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. | ||||||
22 | Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. | ||||||
23 | Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |