Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LABORATUVAR ROTASYONU - I | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersin Yardımcıları | Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi, Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri |
Dersin Amacı | Her hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-I" dersinin amacı yüksek lisans düzeyinde eğitim alan öğrencilerin laboratuvar güvenliği ve kuralları, temel moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks uygulamaları, akım sitometrisi, histolojik uygulamalar, mikroskop sistemlerinde görüntüleme, hücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında yapılan çalışmalara ve araştırma konularına dair temel bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar konusunda gözlem yapmalarını ve farkındalık geliştirerek tez çalışmalarına katkı sağlamalarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Moleküler Biyoloji-1, Lab-1,Moleküler Biyoloji-1, Lab-1,Elektrofizyoloji laboratuvarı, Lab-2,Moleküler Biyoloji-2, Lab-3,Hücre Kültürü laboratuvarı, Lab-4,Flow Sitometrinin Prensipleri,Ara Sınav Değerlendirmesi,Histoloji laboratuvarı,Medisinal Kimya,Genomiks ve Proteomiks,Mikroskopi,Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM),Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM),Final; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Laboratuvarda güvenli çalışma pratiği ve biyolojik güvenlik konularını açıklar. | 14, 17, 2, 9 | A, E |
Moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks, histoloji, mikroskop sistemleri, kücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında uygulamalı pratik gözlemler ile temel deneysel yöntemleri açıklar. | 10, 12, 14, 17, 2, 9 | A, E |
Yeni araştırma teknikleri ile kendi tez çalışmaları arasında bağ kurar ve karşılaştırır. | 14, 17, 9 | E |
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar. | 14, 17, 9 | A, E |
Temel düzeyde bilimsel verinin nasıl işleneceğini ve yorumlanacağını açıklar. | 14, 17, 2, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Moleküler Biyoloji-1, Lab-1 | Bireysel hazırlık |
2 | Moleküler Biyoloji-1, Lab-1 | Bireysel hazırlık |
3 | Elektrofizyoloji laboratuvarı, Lab-2 | Bireysel hazırlık |
4 | Moleküler Biyoloji-2, Lab-3 | Bireysel hazırlık |
5 | Hücre Kültürü laboratuvarı, Lab-4 | Bireysel hazırlık |
6 | Flow Sitometrinin Prensipleri | Bireysel hazırlık |
7 | Ara Sınav Değerlendirmesi | Bireysel hazırlık ve ders notları |
8 | Histoloji laboratuvarı | Bireysel hazırlık |
9 | Medisinal Kimya | Bireysel hazırlık |
10 | Genomiks ve Proteomiks | Bireysel hazırlık |
11 | Mikroskopi | Bireysel hazırlık |
12 | Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) | Bireysel hazırlık |
13 | Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) | Bireysel hazırlık |
14 | Final | Bireysel hazırlık ve ders notları |
Kaynak |
Laboratory Biosafety Manual (Third edition) 1.Containment of biohazards - methods 2.Laboratories - standards 3.Laboratory infection - prevention and control 4.Manuals I.Title. ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/CDS/CSR/LYO/2004.11 |
İnternet veritabanı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir | X | |||||
2 | - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir | ||||||
3 | - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir | ||||||
4 | - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir | ||||||
5 | - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir | ||||||
6 | - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir | ||||||
7 | - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir | X | |||||
8 | Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | X | |||||
9 | Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir | X | |||||
10 | Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir | ||||||
11 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir | X | |||||
12 | Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir | X | |||||
13 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir | X | |||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular | X | |||||
15 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir | ||||||
16 | Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir | X | |||||
17 | Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir | ||||||
18 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir | X | |||||
19 | Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir | ||||||
20 | Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir | X | |||||
21 | Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
22 | Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. | X | |||||
23 | Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 3 | 18 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 5 | 70 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LABORATUVAR ROTASYONU - I | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersin Yardımcıları | Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi, Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri |
Dersin Amacı | Her hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-I" dersinin amacı yüksek lisans düzeyinde eğitim alan öğrencilerin laboratuvar güvenliği ve kuralları, temel moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks uygulamaları, akım sitometrisi, histolojik uygulamalar, mikroskop sistemlerinde görüntüleme, hücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında yapılan çalışmalara ve araştırma konularına dair temel bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar konusunda gözlem yapmalarını ve farkındalık geliştirerek tez çalışmalarına katkı sağlamalarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Moleküler Biyoloji-1, Lab-1,Moleküler Biyoloji-1, Lab-1,Elektrofizyoloji laboratuvarı, Lab-2,Moleküler Biyoloji-2, Lab-3,Hücre Kültürü laboratuvarı, Lab-4,Flow Sitometrinin Prensipleri,Ara Sınav Değerlendirmesi,Histoloji laboratuvarı,Medisinal Kimya,Genomiks ve Proteomiks,Mikroskopi,Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM),Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM),Final; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Laboratuvarda güvenli çalışma pratiği ve biyolojik güvenlik konularını açıklar. | 14, 17, 2, 9 | A, E |
Moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks, histoloji, mikroskop sistemleri, kücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında uygulamalı pratik gözlemler ile temel deneysel yöntemleri açıklar. | 10, 12, 14, 17, 2, 9 | A, E |
Yeni araştırma teknikleri ile kendi tez çalışmaları arasında bağ kurar ve karşılaştırır. | 14, 17, 9 | E |
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar. | 14, 17, 9 | A, E |
Temel düzeyde bilimsel verinin nasıl işleneceğini ve yorumlanacağını açıklar. | 14, 17, 2, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Moleküler Biyoloji-1, Lab-1 | Bireysel hazırlık |
2 | Moleküler Biyoloji-1, Lab-1 | Bireysel hazırlık |
3 | Elektrofizyoloji laboratuvarı, Lab-2 | Bireysel hazırlık |
4 | Moleküler Biyoloji-2, Lab-3 | Bireysel hazırlık |
5 | Hücre Kültürü laboratuvarı, Lab-4 | Bireysel hazırlık |
6 | Flow Sitometrinin Prensipleri | Bireysel hazırlık |
7 | Ara Sınav Değerlendirmesi | Bireysel hazırlık ve ders notları |
8 | Histoloji laboratuvarı | Bireysel hazırlık |
9 | Medisinal Kimya | Bireysel hazırlık |
10 | Genomiks ve Proteomiks | Bireysel hazırlık |
11 | Mikroskopi | Bireysel hazırlık |
12 | Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) | Bireysel hazırlık |
13 | Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) | Bireysel hazırlık |
14 | Final | Bireysel hazırlık ve ders notları |
Kaynak |
Laboratory Biosafety Manual (Third edition) 1.Containment of biohazards - methods 2.Laboratories - standards 3.Laboratory infection - prevention and control 4.Manuals I.Title. ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/CDS/CSR/LYO/2004.11 |
İnternet veritabanı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir | X | |||||
2 | - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir | ||||||
3 | - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir | ||||||
4 | - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir | ||||||
5 | - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir | ||||||
6 | - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir | ||||||
7 | - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir | X | |||||
8 | Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | X | |||||
9 | Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir | X | |||||
10 | Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir | ||||||
11 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir | X | |||||
12 | Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir | X | |||||
13 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir | X | |||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular | X | |||||
15 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir | ||||||
16 | Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir | X | |||||
17 | Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir | ||||||
18 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir | X | |||||
19 | Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir | ||||||
20 | Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir | X | |||||
21 | Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
22 | Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. | X | |||||
23 | Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |