Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜROGENİTAL VE ENDOKRİN SİSTEM ANATOMİSİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Genitoüriner sistemin embriyolojisine ve anatomisine hakim olmak, kadın ve erkek genitoüriner sistem farklılıklarını anlamak, klinik önemi hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Böbreğin Embriyolojisi, böbreğin gelişimi, böbrek anatomisi, böbrek ve periton ilişkisi, klinik varyasyonları ,Böbreği saran kılıflar, böbreğin kanal sistemi, böbreğin arterleri ve venleri, böbreğin klinik hastalıkları ,Üreter anatomisi, kadın ve erkekteki farklılıkları, üreterin darlıkları, üreterin damarları ve sinirleri, üreterin arterlerle ilişkisi cerrahi önemi, Vesicoüretral reflü ,Mesane embriyolojisi ve anatomisi, erkek ve kadındaki farklılıklar, mesanenin komşuluları, mesanenin iç yüzündeki oluşumlar, mesanenin bağları, mesanenin kas tabakası, mesanenin damarları ve lenfatikleri,Mesanenin bağları, mesanenin kas tabakası, mesanenin damarları ve lenfatikleri, mesanenin dolma ve boşalma mekanizması,Üretra anatomisi, üretranın bölümleri, kadın ve erkekteki farklılıkları,Kadın genital organlarının embriyolojisi, kadın dış genital organlarının anatomisi, kanlanması, kadın genital sistemine ait bezler, kadın dış genital organlarının klinikte sık karşılaşılan hastalıkları ,Kadın iç genital organları anatomisi, kanlanması, uterusun duvarları, uterusun pozisyonları ve klinik varyasyonları, kadın iç genital organlarına bağlı ligamentler, kadın iç genital organlarının klinikte sık karşılaşılan hastalıkları ,Erkek genital organları embriyolojisi, Dış genital organları ve anatomisi, kanlanması, klinikte sık karşılaşılan hastalıkları ,Ereksiyon mekanizması, erektil disfonksiyon, penisin klinikte karşılaşılan hastalıkları, hidrosel, funiculus spermaticus,Erkek iç genital organları ve anatomisi, kanlanması, descencus testis, varikosel, ductus deferens, ductus ejaculatorius, vesicula seminalis, prostat anatomisi, ejakulat oluşumu ve bozuklukları ,Pelvisin arter ve venleri, lenfatikleri, sinirleri ,Regio ürogenitale kasları, regio analis kasları, diaphragma kasları ve cerrahi önemleri,Perine fasyaları, klinik önemi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Böbreğin embriyolojisini ve anatomisini, klinik varyasyonlarını tanımlar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
2. Böbreği saran kılıfları, komşuluklarını, damarlarını ve sinirlerini tanımlar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
3. Üreter anatomisi, komşuluklarını, klinik önemini açıklar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
4. Mesanenin embriyolojisi ve anatomisini, işlevlevlerini, cinsiyetler arası farklılıklarını ve kanlanmasını, klinik hastalıklarını açıklar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
5. Mesanenin bağlarını, dolma ve boşalma mekanizmasını açıklar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
6. Üretra anatomisini, cinsiyetler arası farklılıklarını, idrar oluşumunu ve miksiyon kontrolünü, inkontinans gibi bozuklukları analiz eder. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
7. Kadın genital organlarının embriyolojisini, dış genital organlarının anatomisini, klinikte sık karşılaşılan hastalıklarını tanımlar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
8. Kadın iç genital organlarının anatomisini, uterusun pozisyonlarını ve klinik varyasyonlarını, kadın iç genital organlarının klinikte sık karşılaşılan hastalıkları tanımlar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
9. Erkek genital organları embriyolojisi, Dış genital organları ve anatomisi, kanlanması, klinikte sık karşılaşılan hastalıklarını açıklar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
10. Ereksiyon mekanizması, erektil disfonksiyon, hidrosel, penisin klinikte karşılaşılan hastalıklarını tanımlar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
11. Erkek iç genital organları ve anatomisi, kanlanması, descencus testis, varikosel, ejakulat oluşumu ve bozukluklarını tanımlar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
12. Pelvisin arter ve venleri, lenfatikleri, sinirlerini açıklar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
13. Regio ürogenitale kaslarını, regio analis kaslarını, diaphragma kasları ve cerrahi önemlerini tanımlar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
14. Perine fasyalarını, klinik önemini tanımlar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Böbreğin Embriyolojisi, böbreğin gelişimi, böbrek anatomisi, böbrek ve periton ilişkisi, klinik varyasyonları | The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 2-18; Anatomi 1.cilt, s. 311-316 |
2 | Böbreği saran kılıflar, böbreğin kanal sistemi, böbreğin arterleri ve venleri, böbreğin klinik hastalıkları | GRAY’S ANATOMY 42. baskı, s. 1259-1272, Anatomi 1.cilt, s. 311-316 |
3 | Üreter anatomisi, kadın ve erkekteki farklılıkları, üreterin darlıkları, üreterin damarları ve sinirleri, üreterin arterlerle ilişkisi cerrahi önemi, Vesicoüretral reflü | GRAY’S ANATOMY 42. baskı, s. 1273-1275, Anatomi 1.cilt, s. 316 |
4 | Mesane embriyolojisi ve anatomisi, erkek ve kadındaki farklılıklar, mesanenin komşuluları, mesanenin iç yüzündeki oluşumlar, mesanenin bağları, mesanenin kas tabakası, mesanenin damarları ve lenfatikleri | GRAY’S ANATOMY 42. baskı, s. 1276-1282, Anatomi 1.cilt, s. 317-319 |
5 | Mesanenin bağları, mesanenin kas tabakası, mesanenin damarları ve lenfatikleri, mesanenin dolma ve boşalma mekanizması | GRAY’S ANATOMY 42. baskı, s.1276-1282, Anatomi 1.cilt, s. 317-319 |
6 | Üretra anatomisi, üretranın bölümleri, kadın ve erkekteki farklılıkları | GRAY’S ANATOMY 42. baskı, s. 1282-1285 |
7 | Kadın genital organlarının embriyolojisi, kadın dış genital organlarının anatomisi, kanlanması, kadın genital sistemine ait bezler, kadın dış genital organlarının klinikte sık karşılaşılan hastalıkları | Anatomi 1.cilt, s. 347-349; The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 110-127 |
8 | Kadın iç genital organları anatomisi, kanlanması, uterusun duvarları, uterusun pozisyonları ve klinik varyasyonları, kadın iç genital organlarına bağlı ligamentler, kadın iç genital organlarının klinikte sık karşılaşılan hastalıkları | Anatomi 1.cilt, s. 337-347; The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 130-133 |
9 | Erkek genital organları embriyolojisi, Dış genital organları ve anatomisi, kanlanması, klinikte sık karşılaşılan hastalıkları | Anatomi 1.cilt, s. 322-330; The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 33-40 |
10 | Ereksiyon mekanizması, erektil disfonksiyon, penisin klinikte karşılaşılan hastalıkları, hidrosel, funiculus spermaticus | The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 32 |
11 | Erkek iç genital organları ve anatomisi, kanlanması, descencus testis, varikosel, ductus deferens, ductus ejaculatorius, vesicula seminalis, prostat anatomisi, ejakulat oluşumu ve bozuklukları | Anatomi 1.cilt, s. 330-337, The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 107-108 |
12 | Pelvisin arter ve venleri, lenfatikleri, sinirleri | GRAY’S ANATOMY 42. baskı, s. 1244-1258 |
13 | Regio ürogenitale kasları, regio analis kasları, diaphragma kasları ve cerrahi önemleri | The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 24, GRAY’S ANATOMY 42. baskı, s. 1244-1258 |
14 | Perine fasyaları, klinik önemi | Anatomi 1.cilt, s. 176-182 |
Kaynak |
Anatomi 1.cilt, Kaplan ARINCI ve Alaittin ELHAN The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System GRAY’S Anatomy 42. baskı Tıbbi Fizyoloji, Guyton ve Hall Clinically Oriented Anatomy, 8. baskı |
Ders notu öğrencilere verilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir | X | |||||
2 | - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir | X | |||||
3 | - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir | X | |||||
4 | - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir | X | |||||
5 | - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir | X | |||||
6 | - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir | X | |||||
7 | - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir | X | |||||
8 | Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | X | |||||
9 | Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir | X | |||||
10 | Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir | X | |||||
11 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir | X | |||||
12 | Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir | X | |||||
13 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir | X | |||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular | X | |||||
15 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir | X | |||||
16 | Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir | X | |||||
17 | Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir | X | |||||
19 | Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir | X | |||||
20 | Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir | X | |||||
21 | Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
22 | Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. | X | |||||
23 | Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 4 | 56 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(162/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜROGENİTAL VE ENDOKRİN SİSTEM ANATOMİSİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Genitoüriner sistemin embriyolojisine ve anatomisine hakim olmak, kadın ve erkek genitoüriner sistem farklılıklarını anlamak, klinik önemi hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Böbreğin Embriyolojisi, böbreğin gelişimi, böbrek anatomisi, böbrek ve periton ilişkisi, klinik varyasyonları ,Böbreği saran kılıflar, böbreğin kanal sistemi, böbreğin arterleri ve venleri, böbreğin klinik hastalıkları ,Üreter anatomisi, kadın ve erkekteki farklılıkları, üreterin darlıkları, üreterin damarları ve sinirleri, üreterin arterlerle ilişkisi cerrahi önemi, Vesicoüretral reflü ,Mesane embriyolojisi ve anatomisi, erkek ve kadındaki farklılıklar, mesanenin komşuluları, mesanenin iç yüzündeki oluşumlar, mesanenin bağları, mesanenin kas tabakası, mesanenin damarları ve lenfatikleri,Mesanenin bağları, mesanenin kas tabakası, mesanenin damarları ve lenfatikleri, mesanenin dolma ve boşalma mekanizması,Üretra anatomisi, üretranın bölümleri, kadın ve erkekteki farklılıkları,Kadın genital organlarının embriyolojisi, kadın dış genital organlarının anatomisi, kanlanması, kadın genital sistemine ait bezler, kadın dış genital organlarının klinikte sık karşılaşılan hastalıkları ,Kadın iç genital organları anatomisi, kanlanması, uterusun duvarları, uterusun pozisyonları ve klinik varyasyonları, kadın iç genital organlarına bağlı ligamentler, kadın iç genital organlarının klinikte sık karşılaşılan hastalıkları ,Erkek genital organları embriyolojisi, Dış genital organları ve anatomisi, kanlanması, klinikte sık karşılaşılan hastalıkları ,Ereksiyon mekanizması, erektil disfonksiyon, penisin klinikte karşılaşılan hastalıkları, hidrosel, funiculus spermaticus,Erkek iç genital organları ve anatomisi, kanlanması, descencus testis, varikosel, ductus deferens, ductus ejaculatorius, vesicula seminalis, prostat anatomisi, ejakulat oluşumu ve bozuklukları ,Pelvisin arter ve venleri, lenfatikleri, sinirleri ,Regio ürogenitale kasları, regio analis kasları, diaphragma kasları ve cerrahi önemleri,Perine fasyaları, klinik önemi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Böbreğin embriyolojisini ve anatomisini, klinik varyasyonlarını tanımlar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
2. Böbreği saran kılıfları, komşuluklarını, damarlarını ve sinirlerini tanımlar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
3. Üreter anatomisi, komşuluklarını, klinik önemini açıklar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
4. Mesanenin embriyolojisi ve anatomisini, işlevlevlerini, cinsiyetler arası farklılıklarını ve kanlanmasını, klinik hastalıklarını açıklar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
5. Mesanenin bağlarını, dolma ve boşalma mekanizmasını açıklar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
6. Üretra anatomisini, cinsiyetler arası farklılıklarını, idrar oluşumunu ve miksiyon kontrolünü, inkontinans gibi bozuklukları analiz eder. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
7. Kadın genital organlarının embriyolojisini, dış genital organlarının anatomisini, klinikte sık karşılaşılan hastalıklarını tanımlar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
8. Kadın iç genital organlarının anatomisini, uterusun pozisyonlarını ve klinik varyasyonlarını, kadın iç genital organlarının klinikte sık karşılaşılan hastalıkları tanımlar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
9. Erkek genital organları embriyolojisi, Dış genital organları ve anatomisi, kanlanması, klinikte sık karşılaşılan hastalıklarını açıklar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
10. Ereksiyon mekanizması, erektil disfonksiyon, hidrosel, penisin klinikte karşılaşılan hastalıklarını tanımlar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
11. Erkek iç genital organları ve anatomisi, kanlanması, descencus testis, varikosel, ejakulat oluşumu ve bozukluklarını tanımlar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
12. Pelvisin arter ve venleri, lenfatikleri, sinirlerini açıklar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
13. Regio ürogenitale kaslarını, regio analis kaslarını, diaphragma kasları ve cerrahi önemlerini tanımlar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
14. Perine fasyalarını, klinik önemini tanımlar. | 11, 13, 16, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Böbreğin Embriyolojisi, böbreğin gelişimi, böbrek anatomisi, böbrek ve periton ilişkisi, klinik varyasyonları | The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 2-18; Anatomi 1.cilt, s. 311-316 |
2 | Böbreği saran kılıflar, böbreğin kanal sistemi, böbreğin arterleri ve venleri, böbreğin klinik hastalıkları | GRAY’S ANATOMY 42. baskı, s. 1259-1272, Anatomi 1.cilt, s. 311-316 |
3 | Üreter anatomisi, kadın ve erkekteki farklılıkları, üreterin darlıkları, üreterin damarları ve sinirleri, üreterin arterlerle ilişkisi cerrahi önemi, Vesicoüretral reflü | GRAY’S ANATOMY 42. baskı, s. 1273-1275, Anatomi 1.cilt, s. 316 |
4 | Mesane embriyolojisi ve anatomisi, erkek ve kadındaki farklılıklar, mesanenin komşuluları, mesanenin iç yüzündeki oluşumlar, mesanenin bağları, mesanenin kas tabakası, mesanenin damarları ve lenfatikleri | GRAY’S ANATOMY 42. baskı, s. 1276-1282, Anatomi 1.cilt, s. 317-319 |
5 | Mesanenin bağları, mesanenin kas tabakası, mesanenin damarları ve lenfatikleri, mesanenin dolma ve boşalma mekanizması | GRAY’S ANATOMY 42. baskı, s.1276-1282, Anatomi 1.cilt, s. 317-319 |
6 | Üretra anatomisi, üretranın bölümleri, kadın ve erkekteki farklılıkları | GRAY’S ANATOMY 42. baskı, s. 1282-1285 |
7 | Kadın genital organlarının embriyolojisi, kadın dış genital organlarının anatomisi, kanlanması, kadın genital sistemine ait bezler, kadın dış genital organlarının klinikte sık karşılaşılan hastalıkları | Anatomi 1.cilt, s. 347-349; The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 110-127 |
8 | Kadın iç genital organları anatomisi, kanlanması, uterusun duvarları, uterusun pozisyonları ve klinik varyasyonları, kadın iç genital organlarına bağlı ligamentler, kadın iç genital organlarının klinikte sık karşılaşılan hastalıkları | Anatomi 1.cilt, s. 337-347; The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 130-133 |
9 | Erkek genital organları embriyolojisi, Dış genital organları ve anatomisi, kanlanması, klinikte sık karşılaşılan hastalıkları | Anatomi 1.cilt, s. 322-330; The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 33-40 |
10 | Ereksiyon mekanizması, erektil disfonksiyon, penisin klinikte karşılaşılan hastalıkları, hidrosel, funiculus spermaticus | The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 32 |
11 | Erkek iç genital organları ve anatomisi, kanlanması, descencus testis, varikosel, ductus deferens, ductus ejaculatorius, vesicula seminalis, prostat anatomisi, ejakulat oluşumu ve bozuklukları | Anatomi 1.cilt, s. 330-337, The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 107-108 |
12 | Pelvisin arter ve venleri, lenfatikleri, sinirleri | GRAY’S ANATOMY 42. baskı, s. 1244-1258 |
13 | Regio ürogenitale kasları, regio analis kasları, diaphragma kasları ve cerrahi önemleri | The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 24, GRAY’S ANATOMY 42. baskı, s. 1244-1258 |
14 | Perine fasyaları, klinik önemi | Anatomi 1.cilt, s. 176-182 |
Kaynak |
Anatomi 1.cilt, Kaplan ARINCI ve Alaittin ELHAN The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System GRAY’S Anatomy 42. baskı Tıbbi Fizyoloji, Guyton ve Hall Clinically Oriented Anatomy, 8. baskı |
Ders notu öğrencilere verilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | - İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir | X | |||||
2 | - Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir | X | |||||
3 | - Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir | X | |||||
4 | - Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir | X | |||||
5 | - Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir | X | |||||
6 | - Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir | X | |||||
7 | - Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir | X | |||||
8 | Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme | X | |||||
9 | Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir | X | |||||
10 | Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir | X | |||||
11 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir | X | |||||
12 | Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir | X | |||||
13 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir | X | |||||
14 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular | X | |||||
15 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir | X | |||||
16 | Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir | X | |||||
17 | Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir | X | |||||
18 | Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir | X | |||||
19 | Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir | X | |||||
20 | Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir | X | |||||
21 | Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
22 | Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir. | X | |||||
23 | Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |