Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
LABORATUVAR ROTASYONU - I-Bahar Dönemi0+0-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Esra ÇAĞAVİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ
Dersin YardımcılarıDers Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi, Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri
Dersin AmacıHer hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-I" dersinin amacı yüksek lisans düzeyinde eğitim alan öğrencilerin laboratuvar güvenliği ve kuralları, temel moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks uygulamaları, akım sitometrisi, histolojik uygulamalar, mikroskop sistemlerinde görüntüleme, hücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında yapılan çalışmalara ve araştırma konularına dair temel bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar konusunda gözlem yapmalarını ve farkındalık geliştirerek tez çalışmalarına katkı sağlamalarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Moleküler Biyoloji-1, Lab-1,Moleküler Biyoloji-1, Lab-1,Elektrofizyoloji laboratuvarı, Lab-2,Moleküler Biyoloji-2, Lab-3,Hücre Kültürü laboratuvarı, Lab-4,Flow Sitometrinin Prensipleri,Ara Sınav Değerlendirmesi,Histoloji laboratuvarı,Medisinal Kimya,Genomiks ve Proteomiks,Mikroskopi,Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM),Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM),Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Laboratuvarda güvenli çalışma pratiği ve biyolojik güvenlik konularını açıklar.14, 17, 2, 9A, E
Moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks, histoloji, mikroskop sistemleri, kücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında uygulamalı pratik gözlemler ile temel deneysel yöntemleri açıklar.10, 12, 14, 17, 2, 9A, E
Yeni araştırma teknikleri ile kendi tez çalışmaları arasında bağ kurar ve karşılaştırır.14, 17, 9E
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar.14, 17, 9A, E
Temel düzeyde bilimsel verinin nasıl işleneceğini ve yorumlanacağını açıklar.14, 17, 2, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Moleküler Biyoloji-1, Lab-1Bireysel hazırlık
2Moleküler Biyoloji-1, Lab-1Bireysel hazırlık
3Elektrofizyoloji laboratuvarı, Lab-2Bireysel hazırlık
4Moleküler Biyoloji-2, Lab-3Bireysel hazırlık
5Hücre Kültürü laboratuvarı, Lab-4Bireysel hazırlık
6Flow Sitometrinin PrensipleriBireysel hazırlık
7Ara Sınav DeğerlendirmesiBireysel hazırlık ve ders notları
8Histoloji laboratuvarıBireysel hazırlık
9Medisinal KimyaBireysel hazırlık
10Genomiks ve ProteomiksBireysel hazırlık
11MikroskopiBireysel hazırlık
12Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM)Bireysel hazırlık
13Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM)Bireysel hazırlık
14FinalBireysel hazırlık ve ders notları
Kaynak
Laboratory Biosafety Manual (Third edition) 1.Containment of biohazards - methods 2.Laboratories - standards 3.Laboratory infection - prevention and control 4.Manuals I.Title. ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/CDS/CSR/LYO/2004.11
İnternet veritabanı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
- İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir
X
2
- Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir
3
- Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir
4
- Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir
5
- Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir
6
- Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir
7
- Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir
X
8
Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
X
9
Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir
X
10
Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir
11
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir
X
12
Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir
X
13
Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir
X
14
Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular
X
15
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir
16
Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir
X
17
Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir
18
Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir
X
19
Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir
20
Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir
X
21
Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir.
X
22
Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir.
X
23
Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme6318
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14570
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)170
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
LABORATUVAR ROTASYONU - I-Bahar Dönemi0+0-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Esra ÇAĞAVİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ
Dersin YardımcılarıDers Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi, Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri
Dersin AmacıHer hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-I" dersinin amacı yüksek lisans düzeyinde eğitim alan öğrencilerin laboratuvar güvenliği ve kuralları, temel moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks uygulamaları, akım sitometrisi, histolojik uygulamalar, mikroskop sistemlerinde görüntüleme, hücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında yapılan çalışmalara ve araştırma konularına dair temel bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar konusunda gözlem yapmalarını ve farkındalık geliştirerek tez çalışmalarına katkı sağlamalarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Moleküler Biyoloji-1, Lab-1,Moleküler Biyoloji-1, Lab-1,Elektrofizyoloji laboratuvarı, Lab-2,Moleküler Biyoloji-2, Lab-3,Hücre Kültürü laboratuvarı, Lab-4,Flow Sitometrinin Prensipleri,Ara Sınav Değerlendirmesi,Histoloji laboratuvarı,Medisinal Kimya,Genomiks ve Proteomiks,Mikroskopi,Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM),Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM),Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Laboratuvarda güvenli çalışma pratiği ve biyolojik güvenlik konularını açıklar.14, 17, 2, 9A, E
Moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks, histoloji, mikroskop sistemleri, kücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında uygulamalı pratik gözlemler ile temel deneysel yöntemleri açıklar.10, 12, 14, 17, 2, 9A, E
Yeni araştırma teknikleri ile kendi tez çalışmaları arasında bağ kurar ve karşılaştırır.14, 17, 9E
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar.14, 17, 9A, E
Temel düzeyde bilimsel verinin nasıl işleneceğini ve yorumlanacağını açıklar.14, 17, 2, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Moleküler Biyoloji-1, Lab-1Bireysel hazırlık
2Moleküler Biyoloji-1, Lab-1Bireysel hazırlık
3Elektrofizyoloji laboratuvarı, Lab-2Bireysel hazırlık
4Moleküler Biyoloji-2, Lab-3Bireysel hazırlık
5Hücre Kültürü laboratuvarı, Lab-4Bireysel hazırlık
6Flow Sitometrinin PrensipleriBireysel hazırlık
7Ara Sınav DeğerlendirmesiBireysel hazırlık ve ders notları
8Histoloji laboratuvarıBireysel hazırlık
9Medisinal KimyaBireysel hazırlık
10Genomiks ve ProteomiksBireysel hazırlık
11MikroskopiBireysel hazırlık
12Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM)Bireysel hazırlık
13Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM)Bireysel hazırlık
14FinalBireysel hazırlık ve ders notları
Kaynak
Laboratory Biosafety Manual (Third edition) 1.Containment of biohazards - methods 2.Laboratories - standards 3.Laboratory infection - prevention and control 4.Manuals I.Title. ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/CDS/CSR/LYO/2004.11
İnternet veritabanı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
- İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir
X
2
- Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir
3
- Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir
4
- Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir
5
- Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir
6
- Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir
7
- Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir
X
8
Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
X
9
Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir
X
10
Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir
11
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir
X
12
Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir
X
13
Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir
X
14
Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular
X
15
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir
16
Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir
X
17
Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir
18
Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir
X
19
Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir
20
Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir
X
21
Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir.
X
22
Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir.
X
23
Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:31Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:33