Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Bahar Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Ahmet Murat BÜLBÜL, Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Prof.Dr. Mustafa KESKİN, Prof.Dr. Semih AYANOĞLU, Prof.Dr. Halil TÜRKOĞLU, Prof.Dr. Rahim HORUZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHipotezden teze giden yolu değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilme,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Tez savunma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Araştırma yazımının genel ilkelerini tanımlar.10F
1.1. Tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını analiz eder.10F
1.2. Literatürü değerlendirir.10F
1.3. Literatüre dayalı olarak bilgileri değerlendirir.10F
1.4. Araştırma planını belirler.10F
2. Araştırma verilerini değerlendirir.10F
2.1. Araştırma verilerini toplar.10F
2.2. Verileri analiz eder.10F
2.3. Analiz sonuçlarını değerlendirir.10F
3. Araştırma sonuçlarını değerlendirir.10F
3.1. Araştırma bulgularını tablolaştırıp açıklar.10F
3.2. Araştırma bulgularından sonuçları belirler.10F
3.3. Araştırma sonuçlarına uygun önerileri belirler.10F
3.4. Araştırma sonuçlarını rapor olarak açıklar.10F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tez konusunun belirlenmesiLiteratür taraması
2Tez konusunun belirlenmesiLiteratür taraması
3Tez konusunun belirlenmesiLiteratür taraması
4Tez konusunun belirlenmesiLiteratür taraması
5Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıliteratür taraması
6Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıLiteratür taraması
7Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıliteratür taraması
8Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıLiteratür taraması
9Araştırmanın tüm boyutlarının planlanmasıLiteratür taraması
10Araştırmanın tüm boyutlarının planlanmasıLiteratür taraması
11Veri toplama aracının geliştirilmesiLiteratür taraması
12Veri toplama aracının geliştirilmesiLiteratür taraması
13Veri toplama aracının geliştirilmesiLiteratür taraması
14Veri toplama aracının geliştirilmeLiteratür taraması
15Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılmasıLiteratür taraması
16Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılmasıLiteratür taraması
17Veri toplama aracının uygulanmasıLiteratür taraması
18Veri toplama aracının uygulanmasıLiteratür taraması
19Veri toplama aracının uygulanmasıLiteratür taraması
20Veri toplama aracının uygulanmasıLiteratür taraması
21Bulguların değerlendirilmesiLiteratür taraması
22Bulguların değerlendirilmesiLiteratür taraması
23Bulguların değerlendirilmesiLiteratür taraması
24Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.Literatür taraması
25Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.Literatür taraması
26Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.Literatür taraması
27Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.Literatür taraması
28Tez savunmaLiteratür taraması
Kaynak
e- kaynaklar
e- kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
- İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir
X
2
- Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir
3
- Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir
X
4
- Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir
5
- Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir
6
- Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir
X
7
- Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir
X
8
Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
9
Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir
X
10
Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir
11
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir
X
12
Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir
X
13
Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir
14
Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular
15
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir
X
16
Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir
17
Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir
X
18
Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir
19
Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir
20
Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir
X
21
Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir.
X
22
Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir.
23
Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati2814392
Rehberli Problem Çözme2811308
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2810280
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2810280
Proje Sunumu / Seminer2810280
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı289252
Toplam İş Yükü (Saat)1792
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1792/30)60
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Bahar Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Ahmet Murat BÜLBÜL, Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Prof.Dr. Mustafa KESKİN, Prof.Dr. Semih AYANOĞLU, Prof.Dr. Halil TÜRKOĞLU, Prof.Dr. Rahim HORUZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHipotezden teze giden yolu değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilme,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Tez savunma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Araştırma yazımının genel ilkelerini tanımlar.10F
1.1. Tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını analiz eder.10F
1.2. Literatürü değerlendirir.10F
1.3. Literatüre dayalı olarak bilgileri değerlendirir.10F
1.4. Araştırma planını belirler.10F
2. Araştırma verilerini değerlendirir.10F
2.1. Araştırma verilerini toplar.10F
2.2. Verileri analiz eder.10F
2.3. Analiz sonuçlarını değerlendirir.10F
3. Araştırma sonuçlarını değerlendirir.10F
3.1. Araştırma bulgularını tablolaştırıp açıklar.10F
3.2. Araştırma bulgularından sonuçları belirler.10F
3.3. Araştırma sonuçlarına uygun önerileri belirler.10F
3.4. Araştırma sonuçlarını rapor olarak açıklar.10F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tez konusunun belirlenmesiLiteratür taraması
2Tez konusunun belirlenmesiLiteratür taraması
3Tez konusunun belirlenmesiLiteratür taraması
4Tez konusunun belirlenmesiLiteratür taraması
5Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıliteratür taraması
6Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıLiteratür taraması
7Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıliteratür taraması
8Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılmasıLiteratür taraması
9Araştırmanın tüm boyutlarının planlanmasıLiteratür taraması
10Araştırmanın tüm boyutlarının planlanmasıLiteratür taraması
11Veri toplama aracının geliştirilmesiLiteratür taraması
12Veri toplama aracının geliştirilmesiLiteratür taraması
13Veri toplama aracının geliştirilmesiLiteratür taraması
14Veri toplama aracının geliştirilmeLiteratür taraması
15Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılmasıLiteratür taraması
16Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılmasıLiteratür taraması
17Veri toplama aracının uygulanmasıLiteratür taraması
18Veri toplama aracının uygulanmasıLiteratür taraması
19Veri toplama aracının uygulanmasıLiteratür taraması
20Veri toplama aracının uygulanmasıLiteratür taraması
21Bulguların değerlendirilmesiLiteratür taraması
22Bulguların değerlendirilmesiLiteratür taraması
23Bulguların değerlendirilmesiLiteratür taraması
24Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.Literatür taraması
25Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.Literatür taraması
26Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.Literatür taraması
27Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.Literatür taraması
28Tez savunmaLiteratür taraması
Kaynak
e- kaynaklar
e- kaynaklar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
- İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir
X
2
- Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir
3
- Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir
X
4
- Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir
5
- Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir
6
- Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir
X
7
- Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir
X
8
Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
9
Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir
X
10
Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir
11
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir
X
12
Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir
X
13
Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir
14
Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular
15
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir
X
16
Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir
17
Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir
X
18
Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir
19
Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir
20
Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir
X
21
Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir.
X
22
Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir.
23
Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:31Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:33