Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KADAVRA HAZIRLAMA VE DİSSEKSİYON-Güz Dönemi0+214
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKadavra üzerinde ne şekilde disseksiyon yapılacağı ve nasıl demonstre edileceği hakkında bilgi edinmek
Dersin İçeriğiBu ders; Kadavra kullanımının tarihçesi, kadavra tahniti, kullanılan aletlerin tanıtımı,Baş, boyun ve yüz bölgesi disseksiyonu,Sırt bölgesi disseksiyonu,Pektoral bölge disseksiyonu,Omuz ve kol bölgesi disseksiyonu,Önkol bölgesi disseksiyonu,El bölgesi disseksiyonu,Gluteal bölge disseksiyonu,Uyluk bölgesi disseksiyonu,Bacak disseksiyonu,Ayak disseksiyonu,Abdomen ön ve yan duvarlarının disseksiyonu,Abdomen organlarının disseksiyonu,Perine ve pelvis bölgelerinin disseksiyonu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kadavra kullanımının tarihçesi, kadavra tahniti, kullanılan aletleri açıklar.11, 14, 16, 5, 9A, D
2. Kadavrada baş, boyun ve yüz bölgelerinin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar.11, 14, 16, 5, 9A, D
3. Kadavrada sırt bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar.11, 14, 16, 5, 9A, D
4. Kadavrada pektoral bölgenin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar.11, 14, 16, 5, 9A, D
5. Kadavrada omuz ve kol bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar.11, 14, 16, 5, 9A, D
6. Kadavrada önkol bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini analiz eder.11, 14, 16, 5, 9A, D
7. Kadavrada el bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar.11, 14, 16, 5, 9A, D
8. Kadavrada gluteal bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar.11, 14, 16, 5, 9A, D
9. Kadavrada uyluk bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar.11, 14, 16, 5, 9A, D
10. Kadavrada bacak bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar.11, 14, 16, 5, 9A, D
11. Kadavrada ayak bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar.11, 14, 16, 5, 9D
12. Kadavrada abdomen ön ve yan duvarının ne şekilde disseke edileceğini tanımlar.11, 14, 16, 5, 9A, D
13. Kadavrada abdomen organlarının ne şekilde disseke edileceğini tanımlar.11, 14, 16, 5, 9A, D
14. Kadavrada perine ve pelvis bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini analiz eder.11, 14, 16, 5, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kadavra kullanımının tarihçesi, kadavra tahniti, kullanılan aletlerin tanıtımıAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 1-35
2Baş, boyun ve yüz bölgesi disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 35-193
3Sırt bölgesi disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 257-262
4Pektoral bölge disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 242-246
5Omuz ve kol bölgesi disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 263-275
6Önkol bölgesi disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 279-291
7El bölgesi disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 292-299
8Gluteal bölge disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 408-413
9Uyluk bölgesi disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 343-358, 400-407
10Bacak disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 359-376, 416-435
11Ayak disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 429 -436
12Abdomen ön ve yan duvarlarının disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 377-388
13Abdomen organlarının disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 447-474
14Perine ve pelvis bölgelerinin disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 389-399, s. 477-485
Kaynak
Gray’s Anatomy Atlas of Human Anatomy, FH Netter Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl NOYAN
Ders sunumu öğrenciye verilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
- İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir
X
2
- Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir
X
3
- Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir
X
4
- Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir
X
5
- Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir
X
6
- Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir
X
7
- Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir
X
8
Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
9
Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir
10
Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir
X
11
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir
12
Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir
13
Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir
14
Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular
X
15
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir
16
Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir
17
Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir
18
Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir
19
Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir
X
20
Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir
X
21
Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir.
22
Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir.
23
Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1400
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12828
Genel Sınav ve Hazırlığı12828
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KADAVRA HAZIRLAMA VE DİSSEKSİYON-Güz Dönemi0+214
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKadavra üzerinde ne şekilde disseksiyon yapılacağı ve nasıl demonstre edileceği hakkında bilgi edinmek
Dersin İçeriğiBu ders; Kadavra kullanımının tarihçesi, kadavra tahniti, kullanılan aletlerin tanıtımı,Baş, boyun ve yüz bölgesi disseksiyonu,Sırt bölgesi disseksiyonu,Pektoral bölge disseksiyonu,Omuz ve kol bölgesi disseksiyonu,Önkol bölgesi disseksiyonu,El bölgesi disseksiyonu,Gluteal bölge disseksiyonu,Uyluk bölgesi disseksiyonu,Bacak disseksiyonu,Ayak disseksiyonu,Abdomen ön ve yan duvarlarının disseksiyonu,Abdomen organlarının disseksiyonu,Perine ve pelvis bölgelerinin disseksiyonu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kadavra kullanımının tarihçesi, kadavra tahniti, kullanılan aletleri açıklar.11, 14, 16, 5, 9A, D
2. Kadavrada baş, boyun ve yüz bölgelerinin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar.11, 14, 16, 5, 9A, D
3. Kadavrada sırt bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar.11, 14, 16, 5, 9A, D
4. Kadavrada pektoral bölgenin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar.11, 14, 16, 5, 9A, D
5. Kadavrada omuz ve kol bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar.11, 14, 16, 5, 9A, D
6. Kadavrada önkol bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini analiz eder.11, 14, 16, 5, 9A, D
7. Kadavrada el bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar.11, 14, 16, 5, 9A, D
8. Kadavrada gluteal bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar.11, 14, 16, 5, 9A, D
9. Kadavrada uyluk bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar.11, 14, 16, 5, 9A, D
10. Kadavrada bacak bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar.11, 14, 16, 5, 9A, D
11. Kadavrada ayak bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar.11, 14, 16, 5, 9D
12. Kadavrada abdomen ön ve yan duvarının ne şekilde disseke edileceğini tanımlar.11, 14, 16, 5, 9A, D
13. Kadavrada abdomen organlarının ne şekilde disseke edileceğini tanımlar.11, 14, 16, 5, 9A, D
14. Kadavrada perine ve pelvis bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini analiz eder.11, 14, 16, 5, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kadavra kullanımının tarihçesi, kadavra tahniti, kullanılan aletlerin tanıtımıAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 1-35
2Baş, boyun ve yüz bölgesi disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 35-193
3Sırt bölgesi disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 257-262
4Pektoral bölge disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 242-246
5Omuz ve kol bölgesi disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 263-275
6Önkol bölgesi disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 279-291
7El bölgesi disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 292-299
8Gluteal bölge disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 408-413
9Uyluk bölgesi disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 343-358, 400-407
10Bacak disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 359-376, 416-435
11Ayak disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 429 -436
12Abdomen ön ve yan duvarlarının disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 377-388
13Abdomen organlarının disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 447-474
14Perine ve pelvis bölgelerinin disseksiyonuAnatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 389-399, s. 477-485
Kaynak
Gray’s Anatomy Atlas of Human Anatomy, FH Netter Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl NOYAN
Ders sunumu öğrenciye verilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
- İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir
X
2
- Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir
X
3
- Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir
X
4
- Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir
X
5
- Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir
X
6
- Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir
X
7
- Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir
X
8
Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
9
Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir
10
Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir
X
11
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir
12
Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir
13
Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir
14
Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular
X
15
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir
16
Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir
17
Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir
18
Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir
19
Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir
X
20
Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir
X
21
Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir.
22
Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir.
23
Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:31Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:33