Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GASTROİNTESTİNAL SİSTEM ANATOMİSİ I-Güz Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGastrointestinal sistemioluşturan yapıların morfoloji ve komşuluklarının bilinmesi ve bunların temelfonksiyonlarının öğrenilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Ağız bölgesi ve tükürük bezleri,Pharynx ve oesophagus,Karın ön duvarı anatomisi ve inguinal kanal,Peritoneum,Mide ve ince barsak,Kalın barsak,Abdomen ve pelvisteki sindirim sistemine ait organların otonomik innervasyonu,Abdomen ve pelvisteki sindirim sistemine ait organların damarları,Dalak ve pancreas,Karaciğer,Safra kesesi ve safra yolları,Vena Porta,Karın arka duvarı,Gastrointestinal sistem kliniği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Gastrointestinal sistemi oluşturan organların anatomik yapılarını, fonksiyonlarını ve klinik özelliklerini tanımlayabilecektir
4.Abdomenin kadavrada ne şekilde disseke edileceğini tanımlar
2. Karın duvarı topografisini ve karın duvarıyla ilgili klinik özellikleri tanımlayabilecektir
3. Gastrointestinal sistemin disseksiyonunu yapabilecektir
4.1. Gastrointestinal sistem organlarını ve karın duvarı oluşumlarını kadavra üzerinde gösterir
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ağız bölgesi ve tükürük bezleri
2Pharynx ve oesophagus
3Karın ön duvarı anatomisi ve inguinal kanal
4Peritoneum
5Mide ve ince barsak
6Kalın barsak
7Abdomen ve pelvisteki sindirim sistemine ait organların otonomik innervasyonu
8Abdomen ve pelvisteki sindirim sistemine ait organların damarları
9Dalak ve pancreas
10Karaciğer
11Safra kesesi ve safra yolları
12Vena Porta
13Karın arka duvarı
14Gastrointestinal sistem kliniği
Kaynak
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Anatomi ekstremiteler ve sırt bölgesi, Prof. Dr. Doğan Taner - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elha
-

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
- İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir
X
2
- Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir
X
3
- Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir
X
4
- Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir
5
- Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir
X
6
- Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir
X
7
- Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir
X
8
Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
9
Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir
10
Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir
11
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir
12
Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir
X
13
Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir
X
14
Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular
15
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir
16
Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir
X
17
Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir
18
Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir
X
19
Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir
20
Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir
X
21
Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir.
22
Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir.
23
Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme1400
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi1400
Okul Dışı Diğer Faaliyetler100
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı248
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı13131
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)102
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(102/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GASTROİNTESTİNAL SİSTEM ANATOMİSİ I-Güz Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGastrointestinal sistemioluşturan yapıların morfoloji ve komşuluklarının bilinmesi ve bunların temelfonksiyonlarının öğrenilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Ağız bölgesi ve tükürük bezleri,Pharynx ve oesophagus,Karın ön duvarı anatomisi ve inguinal kanal,Peritoneum,Mide ve ince barsak,Kalın barsak,Abdomen ve pelvisteki sindirim sistemine ait organların otonomik innervasyonu,Abdomen ve pelvisteki sindirim sistemine ait organların damarları,Dalak ve pancreas,Karaciğer,Safra kesesi ve safra yolları,Vena Porta,Karın arka duvarı,Gastrointestinal sistem kliniği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Gastrointestinal sistemi oluşturan organların anatomik yapılarını, fonksiyonlarını ve klinik özelliklerini tanımlayabilecektir
4.Abdomenin kadavrada ne şekilde disseke edileceğini tanımlar
2. Karın duvarı topografisini ve karın duvarıyla ilgili klinik özellikleri tanımlayabilecektir
3. Gastrointestinal sistemin disseksiyonunu yapabilecektir
4.1. Gastrointestinal sistem organlarını ve karın duvarı oluşumlarını kadavra üzerinde gösterir
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ağız bölgesi ve tükürük bezleri
2Pharynx ve oesophagus
3Karın ön duvarı anatomisi ve inguinal kanal
4Peritoneum
5Mide ve ince barsak
6Kalın barsak
7Abdomen ve pelvisteki sindirim sistemine ait organların otonomik innervasyonu
8Abdomen ve pelvisteki sindirim sistemine ait organların damarları
9Dalak ve pancreas
10Karaciğer
11Safra kesesi ve safra yolları
12Vena Porta
13Karın arka duvarı
14Gastrointestinal sistem kliniği
Kaynak
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Anatomi ekstremiteler ve sırt bölgesi, Prof. Dr. Doğan Taner - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elha
-

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
- İnsan vücudundaki dokuları, organları ve sistemleri tanımlayabilecektir
X
2
- Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir
X
3
- Kemiklerin, kasların, damarların, sinirlerin ve organların lokalizasyon, yüzey projeksiyon ve seyirlerini bilir
X
4
- Kadavrada organları ve diğer yapıları tanımlayabilir
5
- Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir
X
6
- Anatomik bilgi temelinde açıklanabilen klinik problemleri sentezleyebilir
X
7
- Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrayabilir
X
8
Anatomi disiplini ile diğer temel tıbbi ve klinik disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
9
Bilimsel araştırmaya yönelik soru oluşturabilir; hipotez ve yöntem geliştirebilir
10
Kadavranın farklı bölgelerinin ne şekilde diseke edileceğini bilir
11
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verilerin sunumunu yapabilir
12
Bağımsız bilimsel araştırma planlayabilir, projelendirebilir, yürütebilir
X
13
Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir
X
14
Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular
15
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında uluslararası yayınları takip edebilir
16
Bilgisayar ve interneti etkin olarak kullanır ve bilgiye erişimde bu araçlardan ne şekilde faydalanacağını bilir
X
17
Öğrencilerle güven temelli ilişki oluşturabilir
18
Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir
X
19
Takım içerisinde sorumluluk bilinci ile çalışabilir
20
Bilimsel veri tabanlarını etkili olarak kullanabilir
X
21
Bilimsel verileri eleştirel olarak okuyabilir, analiz edebilir ve değerlendirebilir.
22
Bilimsel araştırma, hipotez ve metodoloji için sorular geliştirebilir.
23
Araştırma verilerini etkili bir şekilde sunabilir, paylaşabilir ve tartışabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:31Son Güncelleme Tarihi: 30/12/2022 - 09:33