Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇAĞDAŞ TIP EĞİTİMİ | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Cuma 07:00-07:45 Cuma 08:00-08:45 Cumartesi 07:00-07:45 Cumartesi 08:00-08:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayten ALTINTAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayten ALTINTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Klasik dönem Osmanlı tıbbının Çağdaş tıbba yönelme sebeplerini ve geçiş sürecini tanımak. Çağdaş tıbbın Osmanlıya gelmesi, yeni tıp eğitiminin başlamasını öğrenmek. Yeni tıp eğitimi ve uygulamalarını kavramak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Osmanlın Devletinin 18. Ve 19. Yüzyıldaki durumu,Batıda Yeni Tıbbın oluşması,Yeni ordunun kurulması ve yeni tıp eğitiminin başlaması,Mustafa Behçet Efendinin Tıbhaneyi kurması,Tıp ve cerrahi eğitimlerinin içeriği ve uygulanması,Tıp okulunun Tulumbacı başı konağından taşınması,ara sınav,Tıp eğitiminin Galatasaray’daki binalara geçmesi,Mekteb-i Tıbbiyeyi Şahaneye geçiş ve tıp dilinin Fransızca olması,Fransızca tıp eğitiminin problemleri,Türkçeleşme mücadeleleri,Sivil Tıp okulunun kuruluşu,Askeri Tıp okulundaki derslerin Türkçeleşmesi,final; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
ders ağırlıklı olarak anlatım tarzında işlenecek olup Klasik dönem Osmanlı tıbbının Çağdaş tıbba yönelme sebeplerini ve geçiş sürecini tanıtmak, Çağdaş tıbbın Osmanlıya gelmesi, yeni tıp eğitiminin başlamasını öğretmek, Yeni tıp eğitimi ve uygulamalarını kavratmak amaçlanmaktadır. Öğrenim çıktıları yazılı sınavlar ile değerlendirilecektir. | 1, 2, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Osmanlın Devletinin 18. Ve 19. Yüzyıldaki durumu | İlgili kaynağın okunması |
2 | Batıda Yeni Tıbbın oluşması | İlgili kaynağın okunması |
3 | Yeni ordunun kurulması ve yeni tıp eğitiminin başlaması | İlgili kaynağın okunması |
4 | Mustafa Behçet Efendinin Tıbhaneyi kurması | İlgili kaynağın okunması |
5 | Tıp ve cerrahi eğitimlerinin içeriği ve uygulanması | İlgili kaynağın okunması |
6 | Tıp okulunun Tulumbacı başı konağından taşınması | İlgili kaynağın okunması |
7 | ara sınav | |
8 | Tıp eğitiminin Galatasaray’daki binalara geçmesi | İlgili kaynağın okunması |
9 | Mekteb-i Tıbbiyeyi Şahaneye geçiş ve tıp dilinin Fransızca olması | İlgili kaynağın okunması |
10 | Fransızca tıp eğitiminin problemleri | İlgili kaynağın okunması |
11 | Türkçeleşme mücadeleleri | İlgili kaynağın okunması |
12 | Sivil Tıp okulunun kuruluşu | İlgili kaynağın okunması |
13 | Askeri Tıp okulundaki derslerin Türkçeleşmesi | İlgili kaynağın okunması |
14 | final |
Kaynak |
1. Aksakal, H. İ. Dr. Refik Saydam Önderliğinde Cumhuriyet Dönemi Sağlık Hizmetlerini Modernleştirme Çabaları. Fırat Üniversitesi Sos. Bilim. Derg. 27, 219–232 (2017). 2. Bayat, A. H. Tıp Tarihi. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (SAUIFD) 5, (Zeytinburnu Belediyesi Kültür Yayınları, 2016). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir. | ||||||
0 | Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir. | ||||||
0 | Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir. | ||||||
0 | Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir. | ||||||
0 | Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir. | ||||||
0 | Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir. | ||||||
0 | Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |