Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇAĞDAŞ TIP EĞİTİMİ-Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayten ALTINTAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayten ALTINTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers ağırlıklı olarak anlatım tarzında işlenecek olup Klasik dönem Osmanlı tıbbının Çağdaş tıbba yönelme sebeplerini ve geçiş sürecini tanıtmak, Çağdaş tıbbın Osmanlıya gelmesi, yeni tıp eğitiminin başlamasını öğretmek, Yeni tıp eğitimi ve uygulamalarını kavratmak amaçlanmaktadır. Öğrenim çıktıları yazılı sınavlar ile değerlendirilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Osmanlın Devletinin 18. Ve 19. Yüzyıldaki durumu,Batıda Yeni Tıbbın oluşması,Yeni ordunun kurulması ve yeni tıp eğitiminin başlaması,Mustafa Behçet Efendinin Tıbhaneyi kurması,Tıp ve cerrahi eğitimlerinin içeriği ve uygulanması,Tıp okulunun Tulumbacı başı konağından taşınması,ara sınav,Tıp eğitiminin Galatasaray’daki binalara geçmesi,Mekteb-i Tıbbiyeyi Şahaneye geçiş ve tıp dilinin Fransızca olması,Fransızca tıp eğitiminin problemleri,Türkçeleşme mücadeleleri,Sivil Tıp okulunun kuruluşu,Askeri Tıp okulundaki derslerin Türkçeleşmesi,final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Klasik dönem Osmanlı tıbbının Çağdaş tıbba yönelme sebeplerini ve geçiş sürecini tanımlamak. 10, 16, 9A, E
Çağdaş tıbbın Osmanlıya gelmesi, yeni tıp eğitiminin başlamasını analiz etmek. 10, 16, 9A
Yeni tıp eğitimi ve uygulamalarını değerlendirmek.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Osmanlın Devletinin 18. Ve 19. Yüzyıldaki durumuİlgili kaynağın okunması
2Batıda Yeni Tıbbın oluşmasıİlgili kaynağın okunması
3Yeni ordunun kurulması ve yeni tıp eğitiminin başlamasıİlgili kaynağın okunması
4Mustafa Behçet Efendinin Tıbhaneyi kurmasıİlgili kaynağın okunması
5Tıp ve cerrahi eğitimlerinin içeriği ve uygulanmasıİlgili kaynağın okunması
6Tıp okulunun Tulumbacı başı konağından taşınmasıİlgili kaynağın okunması
7ara sınav
8Tıp eğitiminin Galatasaray’daki binalara geçmesiİlgili kaynağın okunması
9Mekteb-i Tıbbiyeyi Şahaneye geçiş ve tıp dilinin Fransızca olmasıİlgili kaynağın okunması
10Fransızca tıp eğitiminin problemleriİlgili kaynağın okunması
11Türkçeleşme mücadeleleriİlgili kaynağın okunması
12Sivil Tıp okulunun kuruluşuİlgili kaynağın okunması
13Askeri Tıp okulundaki derslerin Türkçeleşmesiİlgili kaynağın okunması
14final
Kaynak
1. Aksakal, H. İ. Dr. Refik Saydam Önderliğinde Cumhuriyet Dönemi Sağlık Hizmetlerini Modernleştirme Çabaları. Fırat Üniversitesi Sos. Bilim. Derg. 27, 219–232 (2017). 2. Bayat, A. H. Tıp Tarihi. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (SAUIFD) 5, (Zeytinburnu Belediyesi Kültür Yayınları, 2016).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir.
X
2
Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir.
3
Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir.
4
Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir.
X
5
Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir.
6
Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir.
7
Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14570
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme10330
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi7642
Okul Dışı Diğer Faaliyetler5525
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer7428
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı5420
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)235
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(235/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇAĞDAŞ TIP EĞİTİMİ-Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayten ALTINTAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayten ALTINTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers ağırlıklı olarak anlatım tarzında işlenecek olup Klasik dönem Osmanlı tıbbının Çağdaş tıbba yönelme sebeplerini ve geçiş sürecini tanıtmak, Çağdaş tıbbın Osmanlıya gelmesi, yeni tıp eğitiminin başlamasını öğretmek, Yeni tıp eğitimi ve uygulamalarını kavratmak amaçlanmaktadır. Öğrenim çıktıları yazılı sınavlar ile değerlendirilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Osmanlın Devletinin 18. Ve 19. Yüzyıldaki durumu,Batıda Yeni Tıbbın oluşması,Yeni ordunun kurulması ve yeni tıp eğitiminin başlaması,Mustafa Behçet Efendinin Tıbhaneyi kurması,Tıp ve cerrahi eğitimlerinin içeriği ve uygulanması,Tıp okulunun Tulumbacı başı konağından taşınması,ara sınav,Tıp eğitiminin Galatasaray’daki binalara geçmesi,Mekteb-i Tıbbiyeyi Şahaneye geçiş ve tıp dilinin Fransızca olması,Fransızca tıp eğitiminin problemleri,Türkçeleşme mücadeleleri,Sivil Tıp okulunun kuruluşu,Askeri Tıp okulundaki derslerin Türkçeleşmesi,final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Klasik dönem Osmanlı tıbbının Çağdaş tıbba yönelme sebeplerini ve geçiş sürecini tanımlamak. 10, 16, 9A, E
Çağdaş tıbbın Osmanlıya gelmesi, yeni tıp eğitiminin başlamasını analiz etmek. 10, 16, 9A
Yeni tıp eğitimi ve uygulamalarını değerlendirmek.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Osmanlın Devletinin 18. Ve 19. Yüzyıldaki durumuİlgili kaynağın okunması
2Batıda Yeni Tıbbın oluşmasıİlgili kaynağın okunması
3Yeni ordunun kurulması ve yeni tıp eğitiminin başlamasıİlgili kaynağın okunması
4Mustafa Behçet Efendinin Tıbhaneyi kurmasıİlgili kaynağın okunması
5Tıp ve cerrahi eğitimlerinin içeriği ve uygulanmasıİlgili kaynağın okunması
6Tıp okulunun Tulumbacı başı konağından taşınmasıİlgili kaynağın okunması
7ara sınav
8Tıp eğitiminin Galatasaray’daki binalara geçmesiİlgili kaynağın okunması
9Mekteb-i Tıbbiyeyi Şahaneye geçiş ve tıp dilinin Fransızca olmasıİlgili kaynağın okunması
10Fransızca tıp eğitiminin problemleriİlgili kaynağın okunması
11Türkçeleşme mücadeleleriİlgili kaynağın okunması
12Sivil Tıp okulunun kuruluşuİlgili kaynağın okunması
13Askeri Tıp okulundaki derslerin Türkçeleşmesiİlgili kaynağın okunması
14final
Kaynak
1. Aksakal, H. İ. Dr. Refik Saydam Önderliğinde Cumhuriyet Dönemi Sağlık Hizmetlerini Modernleştirme Çabaları. Fırat Üniversitesi Sos. Bilim. Derg. 27, 219–232 (2017). 2. Bayat, A. H. Tıp Tarihi. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (SAUIFD) 5, (Zeytinburnu Belediyesi Kültür Yayınları, 2016).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir.
X
2
Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir.
3
Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir.
4
Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir.
X
5
Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir.
6
Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir.
7
Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:03Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:04