Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIP TARİHİ (18.YY DAN İTİBAREN)-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayten ALTINTAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayten ALTINTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders Tıp tarihinin hızlandığı çağdaş döneme geçişi anlamak için önemli keşif ve buluşların anlatıldığı, öğrenim çıktıları ara ve genel sınav ile ölçüldüğü, çoğunluğu anlatım şeklinde ilerleyen bir derstir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tıbbın Aydınlanma dönemi,Aydınlanma dönemini etkileyen olaylar,Tıpta Rönesans Vesalius ve Anatomi,Tıpta Paraselsus’un etkisi,William Harvey ve Kan dolaşımının keşfi,Claud Bernard ve Deneysel Tıbbın başlaması,Gözle görülmeyen canlıların keşfi ve Leevonhook ,vize,Mikrobiyoloji biliminin tıbba girişi,Hastalıklarla mikropların ilişkisi,Louis Pastör ve mikrobiyoloji alanında çalışmaları,Louis Pastör ve Kuduz aşının keşfi,Joseph Lister ve Asepsi,final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tıbbın gelişimini açıklamak.10, 16, 3, 9A, E
Çağdaş tıbba geçişi analiz etmek.10, 16, 9A, F
Batıda Aydınlanma döneminin başlaması, bunu etkileyen şartları değerlendirmek.10, 12, 16, 9A
Bilimsel tıbbın başlamasını tanımlamak. 10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tıbbın Aydınlanma dönemiilgili kaynağın okunması
2Aydınlanma dönemini etkileyen olaylarilgili kaynağın okunması
3Tıpta Rönesans Vesalius ve Anatomiilgili kaynağın okunması
4Tıpta Paraselsus’un etkisiilgili kaynağın okunması
5William Harvey ve Kan dolaşımının keşfiilgili kaynağın okunması
6Claud Bernard ve Deneysel Tıbbın başlamasıilgili kaynağın okunması
7Gözle görülmeyen canlıların keşfi ve Leevonhook ilgili kaynağın okunması
8vize
9Mikrobiyoloji biliminin tıbba girişiilgili kaynağın okunması
10Hastalıklarla mikropların ilişkisiilgili kaynağın okunması
11Louis Pastör ve mikrobiyoloji alanında çalışmalarıilgili kaynağın okunması
12Louis Pastör ve Kuduz aşının keşfiilgili kaynağın okunması
13Joseph Lister ve Asepsiilgili kaynağın okunması
14final sınavı
Kaynak
1. Hartmann, F. The life of Philippus Theophrastus Bombast of Hohenheim known by the name of Paracelsus : and the substance of his teachings concerning cosmology, anthropology, pneumatology, magic and sorcery, medicine, alchemy and astrology, philosophy and theosophy / e. (Kegan Paul, Trench, Trubner, 1896). doi:10.5962/bhl.title.24940 2. Aksoy, E. Natalia Bachour. Oswaldus Crollius und Daniel Sennert im frühneuzeitlichen Istanbul: Studien zur Rezeption des Paracelsismus im Werk des osmanischen Artzes Ṣāliḥ b. Naṣrullāh ibn Sallūm al-Ḥalabī. Freiburg: Nazariyat Derg. 6, 202–207 (2020). 3. Bayat, A. H. Tıp Tarihi. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (SAUIFD) 5, (Zeytinburnu Belediyesi Kültür Yayınları, 2016). 4. Liebmann, A. j. History of Distillation. J. Chem. Educ. 33, 166–173 (1956). 5. Schumacher, G.-H. Theatrum Anatomicum in History and Today. Int. J. Morphol. 25, 15–32 (2007). 6. Riedel, S. Edward Jenner and the history of smallpox and vaccination. Proc. (Bayl. Univ. Med. Cent). 18, 21–5 (2005).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir.
X
2
Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir.
3
Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir.
4
Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir.
X
5
Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir.
6
Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir.
7
Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14570
Rehberli Problem Çözme7535
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi7535
Okul Dışı Diğer Faaliyetler4520
Proje Sunumu / Seminer5840
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı3721
Toplam İş Yükü (Saat)241
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(241/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIP TARİHİ (18.YY DAN İTİBAREN)-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayten ALTINTAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayten ALTINTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders Tıp tarihinin hızlandığı çağdaş döneme geçişi anlamak için önemli keşif ve buluşların anlatıldığı, öğrenim çıktıları ara ve genel sınav ile ölçüldüğü, çoğunluğu anlatım şeklinde ilerleyen bir derstir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tıbbın Aydınlanma dönemi,Aydınlanma dönemini etkileyen olaylar,Tıpta Rönesans Vesalius ve Anatomi,Tıpta Paraselsus’un etkisi,William Harvey ve Kan dolaşımının keşfi,Claud Bernard ve Deneysel Tıbbın başlaması,Gözle görülmeyen canlıların keşfi ve Leevonhook ,vize,Mikrobiyoloji biliminin tıbba girişi,Hastalıklarla mikropların ilişkisi,Louis Pastör ve mikrobiyoloji alanında çalışmaları,Louis Pastör ve Kuduz aşının keşfi,Joseph Lister ve Asepsi,final sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tıbbın gelişimini açıklamak.10, 16, 3, 9A, E
Çağdaş tıbba geçişi analiz etmek.10, 16, 9A, F
Batıda Aydınlanma döneminin başlaması, bunu etkileyen şartları değerlendirmek.10, 12, 16, 9A
Bilimsel tıbbın başlamasını tanımlamak. 10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tıbbın Aydınlanma dönemiilgili kaynağın okunması
2Aydınlanma dönemini etkileyen olaylarilgili kaynağın okunması
3Tıpta Rönesans Vesalius ve Anatomiilgili kaynağın okunması
4Tıpta Paraselsus’un etkisiilgili kaynağın okunması
5William Harvey ve Kan dolaşımının keşfiilgili kaynağın okunması
6Claud Bernard ve Deneysel Tıbbın başlamasıilgili kaynağın okunması
7Gözle görülmeyen canlıların keşfi ve Leevonhook ilgili kaynağın okunması
8vize
9Mikrobiyoloji biliminin tıbba girişiilgili kaynağın okunması
10Hastalıklarla mikropların ilişkisiilgili kaynağın okunması
11Louis Pastör ve mikrobiyoloji alanında çalışmalarıilgili kaynağın okunması
12Louis Pastör ve Kuduz aşının keşfiilgili kaynağın okunması
13Joseph Lister ve Asepsiilgili kaynağın okunması
14final sınavı
Kaynak
1. Hartmann, F. The life of Philippus Theophrastus Bombast of Hohenheim known by the name of Paracelsus : and the substance of his teachings concerning cosmology, anthropology, pneumatology, magic and sorcery, medicine, alchemy and astrology, philosophy and theosophy / e. (Kegan Paul, Trench, Trubner, 1896). doi:10.5962/bhl.title.24940 2. Aksoy, E. Natalia Bachour. Oswaldus Crollius und Daniel Sennert im frühneuzeitlichen Istanbul: Studien zur Rezeption des Paracelsismus im Werk des osmanischen Artzes Ṣāliḥ b. Naṣrullāh ibn Sallūm al-Ḥalabī. Freiburg: Nazariyat Derg. 6, 202–207 (2020). 3. Bayat, A. H. Tıp Tarihi. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (SAUIFD) 5, (Zeytinburnu Belediyesi Kültür Yayınları, 2016). 4. Liebmann, A. j. History of Distillation. J. Chem. Educ. 33, 166–173 (1956). 5. Schumacher, G.-H. Theatrum Anatomicum in History and Today. Int. J. Morphol. 25, 15–32 (2007). 6. Riedel, S. Edward Jenner and the history of smallpox and vaccination. Proc. (Bayl. Univ. Med. Cent). 18, 21–5 (2005).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir.
X
2
Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir.
3
Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir.
4
Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir.
X
5
Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir.
6
Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir.
7
Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:03Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:04