Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ETİK ARAŞTIRMALARINDA METOT | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Etik araştırma metodolojisini öğretmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik Etik,Klinik karar verme aşamaları,Etik Vaka Örnekleri 1,Etik Vaka Örnekleri 2,Etik Vaka Örnekleri 3 ,Etik Vaka Örnekleri 4,Etik Vaka Örnekleri 5,Etik Vaka Örnekleri 6,Etik Vaka Örnekleri 7,Etik Vaka Örnekleri 8,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Metodolojik sorunları çözmek | 10, 12, 13, 14, 18, 19, 3, 4, 5, 9 | A, E |
Araştırma için gerekli metodolojiyi belirlemek. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Klinik Etik | |
2 | Klinik karar verme aşamaları | |
3 | Etik Vaka Örnekleri 1 | |
4 | Etik Vaka Örnekleri 2 | |
5 | Etik Vaka Örnekleri 3 | |
6 | Etik Vaka Örnekleri 4 | |
7 | Etik Vaka Örnekleri 5 | |
8 | Etik Vaka Örnekleri 6 | |
9 | Etik Vaka Örnekleri 7 | |
10 | Etik Vaka Örnekleri 8 | |
11 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
Kaynak |
1- Beauchamp, T.L., Childress, J.F. (2017); “Biyomedikal Etik Prensipleri”, (Yedinci Edisyon, Çev: M.Kemal Temel), BETİM, İstanbul.
2- Sarı, N. ve ark. (2007); "Tıp Tarihi ve Tıp Etiği Ders Kitabı", Cerrahpaşa Tıp Fak. yayını, İstanbul.
3- Çobanoğlu, N. (2007); “Tıp Etiği”, İlke Yayınevi, Ankara. |
Konu ile ilgili makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir. | | | | | |
2 | Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir. | | | | | |
3 | Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir. | | | | | |
4 | Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir. | | | | | |
5 | Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir. | | X | | | |
6 | Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir. | | X | | | |
7 | Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 8 | 4 | 32 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 8 | 4 | 32 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 8 | 2 | 16 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 178 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(178/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ETİK ARAŞTIRMALARINDA METOT | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Etik araştırma metodolojisini öğretmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik Etik,Klinik karar verme aşamaları,Etik Vaka Örnekleri 1,Etik Vaka Örnekleri 2,Etik Vaka Örnekleri 3 ,Etik Vaka Örnekleri 4,Etik Vaka Örnekleri 5,Etik Vaka Örnekleri 6,Etik Vaka Örnekleri 7,Etik Vaka Örnekleri 8,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Metodolojik sorunları çözmek | 10, 12, 13, 14, 18, 19, 3, 4, 5, 9 | A, E |
Araştırma için gerekli metodolojiyi belirlemek. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Klinik Etik | |
2 | Klinik karar verme aşamaları | |
3 | Etik Vaka Örnekleri 1 | |
4 | Etik Vaka Örnekleri 2 | |
5 | Etik Vaka Örnekleri 3 | |
6 | Etik Vaka Örnekleri 4 | |
7 | Etik Vaka Örnekleri 5 | |
8 | Etik Vaka Örnekleri 6 | |
9 | Etik Vaka Örnekleri 7 | |
10 | Etik Vaka Örnekleri 8 | |
11 | Öğrenci Sunumları | |
12 | Öğrenci Sunumları | |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
Kaynak |
1- Beauchamp, T.L., Childress, J.F. (2017); “Biyomedikal Etik Prensipleri”, (Yedinci Edisyon, Çev: M.Kemal Temel), BETİM, İstanbul.
2- Sarı, N. ve ark. (2007); "Tıp Tarihi ve Tıp Etiği Ders Kitabı", Cerrahpaşa Tıp Fak. yayını, İstanbul.
3- Çobanoğlu, N. (2007); “Tıp Etiği”, İlke Yayınevi, Ankara. |
Konu ile ilgili makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir. | | | | | |
2 | Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir. | | | | | |
3 | Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir. | | | | | |
4 | Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir. | | | | | |
5 | Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir. | | X | | | |
6 | Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir. | | X | | | |
7 | Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Öğrenci Başarı Durumu
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:03Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:04