Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Güz Dönemi0+0-160
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER
Dersi VerenlerProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Alanındaki literatürü tarar, mevcut bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve araştırma konusuyla ilgili önceki çalışmaları anlar.10F
Öğrencinin kendi tez konusunu belirleyebilmesi, araştırma sorusunu tanımlayabilmesi ve bu sorunun akademik önemini kavrayabilmesini sağlar.10F
Araştırma sorusuna uygun bir araştırma tasarımı geliştirir ve bu tasarımı uygulayabilme yeteneğine sahiptir.10F
Veri toplama sürecini planlama, veri toplama yöntemlerini uygulama ve elde edilen verileri analiz etmeyi bilir.10F
Elde edilen sonuçları kritik bir bakış açısıyla inceleme ve yorumlama yeteneğine sahiptir.10F
Araştırma sonuçlarını bilimsel bir formatta yazabilme ve etkili bir şekilde sunabilme yeteneğine sahip olur.10F
Araştırma sürecinde ve sonuçlarını paylaşırken etik kurallara uyma ve profesyonel sorumlulukları anlama kapasitesine sahip olur.10F
Araştırma sonuçlarını açıkça iletebilme ve diğer araştırmacılarla etkili bir şekilde işbirliği yapabilme yeteneğine sahip olur.10F
Karşılaştığı problemlere karşı alternatif planlar üretebilme kapasitesine sahip olur.10F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
3Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
4Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
5Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
6Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
7Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
8Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
9Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
10Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
11Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
12Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
Kaynak
Fizyoloji alanındaki güncel her türlü kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir.
X
2
Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
X
3
Fizyolojik parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
4
Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.
X
5
Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir.
X
6
Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir
X
7
Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir
X
8
Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır.
X
9
Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır.
X
10
Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.
X
11
Temel araştırma yöntemlerinin yanında alanıyla ilgili güncel araştırma yöntemlerine hakim olur. Yaptığı araştırmaların klinik uygulanabilirliği olmasına ve/veya faydalı olmasına dikkat eder.
X
12
Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir.
X
13
Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Güz Dönemi0+0-160
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER
Dersi VerenlerProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Alanındaki literatürü tarar, mevcut bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve araştırma konusuyla ilgili önceki çalışmaları anlar.10F
Öğrencinin kendi tez konusunu belirleyebilmesi, araştırma sorusunu tanımlayabilmesi ve bu sorunun akademik önemini kavrayabilmesini sağlar.10F
Araştırma sorusuna uygun bir araştırma tasarımı geliştirir ve bu tasarımı uygulayabilme yeteneğine sahiptir.10F
Veri toplama sürecini planlama, veri toplama yöntemlerini uygulama ve elde edilen verileri analiz etmeyi bilir.10F
Elde edilen sonuçları kritik bir bakış açısıyla inceleme ve yorumlama yeteneğine sahiptir.10F
Araştırma sonuçlarını bilimsel bir formatta yazabilme ve etkili bir şekilde sunabilme yeteneğine sahip olur.10F
Araştırma sürecinde ve sonuçlarını paylaşırken etik kurallara uyma ve profesyonel sorumlulukları anlama kapasitesine sahip olur.10F
Araştırma sonuçlarını açıkça iletebilme ve diğer araştırmacılarla etkili bir şekilde işbirliği yapabilme yeteneğine sahip olur.10F
Karşılaştığı problemlere karşı alternatif planlar üretebilme kapasitesine sahip olur.10F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
3Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
4Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
5Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
6Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
7Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
8Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
9Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
10Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
11Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
12Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
Kaynak
Fizyoloji alanındaki güncel her türlü kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir.
X
2
Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
X
3
Fizyolojik parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
4
Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.
X
5
Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir.
X
6
Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir
X
7
Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir
X
8
Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır.
X
9
Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır.
X
10
Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.
X
11
Temel araştırma yöntemlerinin yanında alanıyla ilgili güncel araştırma yöntemlerine hakim olur. Yaptığı araştırmaların klinik uygulanabilirliği olmasına ve/veya faydalı olmasına dikkat eder.
X
12
Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir.
X
13
Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:28Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:29