Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Güz Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoloji konusuyla ilgili güncel yayınların takip edildiği bu ders sayesinde öğrencilerin yeni bilimsel teknikleri öğrenmeleri ve güncel literatür bilgilerine hakim olmaları sağlanır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Solunum sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu ,Kardiyovasküler sistemi konu alan güncel makalelerin araştırılması ve sunumu ,Sinir sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu ,Endokrin sistemi konu alan güncel makalelerin araştırılması ve sunumu ,Sindirim sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu ,Üriner sistemi konu alan güncel makalelerin araştırılması ve sunumu ,Kas iskelet sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu,Dolaşım sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu,Üreme sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu,Nöromüsküler sistem konu alan güncel makalelerin araştırılması ve sunumu,Bağışıklık sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu ,Nörodejeneretif hastalıklar ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Vücudu oluşturan organ sistemleri üzerine detaylı bilgi edinmek (örneğin, kardiyovasküler sistem, sinir sistemi, solunum sistemi) ve bu sistemlerin işlevlerini bilir. | 11, 5 | F |
Temel fizyolojik süreçleri (solunum, dolaşım, sindirim, sinir iletimi, endokrin sistem vb.) anlamak ve bu süreçler arasındaki etkileşimleri kavrar | 11, 5 | F |
Fizyolojik adapte olma ve homeostaz konularını bilir. | 11, 5 | F |
Bilimsel literatürü anlama, eleştirme ve araştırma becerilerine sahiptir. | 11, 5 | F |
Bilgiyi sorgulama, eleştirme, analiz etme ve bağımsız bir şekilde düşünme yeteneklerini geliştirir. | 11, 5 | F |
Fizyoloji alanındaki güncel araştırmaları ve gelişmeleri takip eder. | 11, 5 | F |
Farklı hastalıkların temel patolojik mekanizmalarını anlar ve altında yatan biyolojik süreçleri bilir. | 11, 5 | F |
Sunum hazırlama ve yapma becerilerini geliştirir. | 10, 11, 16, 18, 5, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Solunum sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
2 | Kardiyovasküler sistemi konu alan güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
3 | Sinir sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
4 | Endokrin sistemi konu alan güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
5 | Sindirim sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
6 | Üriner sistemi konu alan güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
7 | Kas iskelet sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
8 | Dolaşım sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
9 | Üreme sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
10 | Nöromüsküler sistem konu alan güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
11 | Bağışıklık sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
12 | Nörodejeneretif hastalıklar ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları |
Dijital kaynaklar, online dersler, makaleler, web tabanlı simülasyonlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir. | X | |||||
1 | Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir. | X | |||||
2 | Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | X | |||||
3 | Fizyolojik parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | X | |||||
4 | Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular. | X | |||||
5 | Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir. | X | |||||
6 | Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir | X | |||||
7 | Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir | X | |||||
8 | Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır. | X | |||||
9 | Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır. | X | |||||
10 | Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir. | X | |||||
11 | Temel araştırma yöntemlerinin yanında alanıyla ilgili güncel araştırma yöntemlerine hakim olur. Yaptığı araştırmaların klinik uygulanabilirliği olmasına ve/veya faydalı olmasına dikkat eder. | X | |||||
12 | Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir. | X | |||||
13 | Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 6 | 16 | 96 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Güz Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoloji konusuyla ilgili güncel yayınların takip edildiği bu ders sayesinde öğrencilerin yeni bilimsel teknikleri öğrenmeleri ve güncel literatür bilgilerine hakim olmaları sağlanır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Solunum sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu ,Kardiyovasküler sistemi konu alan güncel makalelerin araştırılması ve sunumu ,Sinir sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu ,Endokrin sistemi konu alan güncel makalelerin araştırılması ve sunumu ,Sindirim sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu ,Üriner sistemi konu alan güncel makalelerin araştırılması ve sunumu ,Kas iskelet sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu,Dolaşım sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu,Üreme sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu,Nöromüsküler sistem konu alan güncel makalelerin araştırılması ve sunumu,Bağışıklık sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu ,Nörodejeneretif hastalıklar ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Vücudu oluşturan organ sistemleri üzerine detaylı bilgi edinmek (örneğin, kardiyovasküler sistem, sinir sistemi, solunum sistemi) ve bu sistemlerin işlevlerini bilir. | 11, 5 | F |
Temel fizyolojik süreçleri (solunum, dolaşım, sindirim, sinir iletimi, endokrin sistem vb.) anlamak ve bu süreçler arasındaki etkileşimleri kavrar | 11, 5 | F |
Fizyolojik adapte olma ve homeostaz konularını bilir. | 11, 5 | F |
Bilimsel literatürü anlama, eleştirme ve araştırma becerilerine sahiptir. | 11, 5 | F |
Bilgiyi sorgulama, eleştirme, analiz etme ve bağımsız bir şekilde düşünme yeteneklerini geliştirir. | 11, 5 | F |
Fizyoloji alanındaki güncel araştırmaları ve gelişmeleri takip eder. | 11, 5 | F |
Farklı hastalıkların temel patolojik mekanizmalarını anlar ve altında yatan biyolojik süreçleri bilir. | 11, 5 | F |
Sunum hazırlama ve yapma becerilerini geliştirir. | 10, 11, 16, 18, 5, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Solunum sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
2 | Kardiyovasküler sistemi konu alan güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
3 | Sinir sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
4 | Endokrin sistemi konu alan güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
5 | Sindirim sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
6 | Üriner sistemi konu alan güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
7 | Kas iskelet sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
8 | Dolaşım sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
9 | Üreme sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
10 | Nöromüsküler sistem konu alan güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
11 | Bağışıklık sistemi ile ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
12 | Nörodejeneretif hastalıklar ilgili güncel makalelerin araştırılması ve sunumu | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları |
Dijital kaynaklar, online dersler, makaleler, web tabanlı simülasyonlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir. | X | |||||
1 | Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir. | X | |||||
2 | Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | X | |||||
3 | Fizyolojik parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | X | |||||
4 | Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular. | X | |||||
5 | Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir. | X | |||||
6 | Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir | X | |||||
7 | Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir | X | |||||
8 | Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır. | X | |||||
9 | Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır. | X | |||||
10 | Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir. | X | |||||
11 | Temel araştırma yöntemlerinin yanında alanıyla ilgili güncel araştırma yöntemlerine hakim olur. Yaptığı araştırmaların klinik uygulanabilirliği olmasına ve/veya faydalı olmasına dikkat eder. | X | |||||
12 | Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir. | X | |||||
13 | Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |