Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ-Bahar Dönemi4+048
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nihal KARAKAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU, Prof.Dr. İlknur KESKİN, Prof.Dr. Mustafa GÜZEL, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Dr.Öğr.Üye. Kıvanç KÖK, Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ, Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ, Doç.Dr. Akif AYAZ, Dr.Öğr.Üye. Süleyman ÜÇÜNCÜOĞLU, Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM, Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER, Dr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ, Öğr.Gör.Dr. Şükriye BİLİR, Dr.Öğr.Üye. Bilgesu Onur SUCU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere genetik ve biyoteknoloji alanlarında geniş bir perspektif kazandırmak ve modern biyoteknolojik uygulamaları anlamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Genin Moleküler Biyolojisi (genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik),Genin moleküler biyolojisi ( genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik),Gen ifadesinin düzenlenmesi,İnsan genetiği,Sistemler Biyolojisi (omic teknolojileri),Sistemler biyolojisi ( omic teknolojileri)
,Biyoinformatik,Rekombinant DNA teknolojisi (klonlama, gene editing, transgenik teknoloji),Biyolojik yapı ve moleküllerin işaretlenmesi kantifikasyonu,Biyolojik görüntüleme,İlaç Geliştirme (küçük moleküller),İlaç geliştirme (biyobenzerler, nanopartiküller, doku ve hücre hedefleme),Biyomalzemeler,Biyoteknolojinin medikal alanda kullanımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sistemler biyolojisinin prensiplerini, omik teknolojileri nerede ve nasıl kullanacağını açıklar10, 16, 9A, E
Genin moleküler biyolojisinin genel tanımları, DNA modifikasyonları ve epigenetik mekanizmalarını açıklar.10, 16, 9A, E
Gen ifadesinin düzenlenmesi mekanizmalarını ve genetik regülasyonunu tanımlar.10, 16, 9A, E
Biyolojik verilerin analizi için biyoinformatik araçlarının kullanımını değerlendirir.10, 16, 9A, E
Rekombinant DNA teknolojisinin temel prensipleri, klonlama, gen düzenleme ve transgenik teknolojisini açıklar.10, 16, 9A, E
İlaç geliştirme ve biyolojik görüntüleme tekniklerini belirler10, 16, 9A, E
Biyoteknolojinin tıp alanındaki kullanımını değerlendirir.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genin Moleküler Biyolojisi (genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik)Öğretim üyesinin ders notları
2Genin moleküler biyolojisi ( genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik)Öğretim üyesinin ders notları
3Gen ifadesinin düzenlenmesiÖğretim üyesinin ders notları
4İnsan genetiğiÖğretim üyesinin ders notları
5Sistemler Biyolojisi (omic teknolojileri)Öğretim üyesinin ders notları
6Sistemler biyolojisi ( omic teknolojileri)
Öğretim üyesinin ders notları
7BiyoinformatikÖğretim üyesinin ders notları
8Rekombinant DNA teknolojisi (klonlama, gene editing, transgenik teknoloji)Öğretim üyesinin ders notları
9Biyolojik yapı ve moleküllerin işaretlenmesi kantifikasyonuÖğretim üyesinin ders notları
10Biyolojik görüntülemeÖğretim üyesinin ders notları
11İlaç Geliştirme (küçük moleküller)Öğretim üyesinin ders notları
12İlaç geliştirme (biyobenzerler, nanopartiküller, doku ve hücre hedefleme)Öğretim üyesinin ders notları
13BiyomalzemelerÖğretim üyesinin ders notları
14Biyoteknolojinin medikal alanda kullanımıÖğretim üyesinin ders notları
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları öğrenciye verilir.
e-kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir.
X
2
Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
3
Fizyolojik parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
4
Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.
X
5
Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir.
6
Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir
X
7
Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir
X
8
Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır.
9
Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır.
10
Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.
11
Temel araştırma yöntemlerinin yanında alanıyla ilgili güncel araştırma yöntemlerine hakim olur. Yaptığı araştırmaların klinik uygulanabilirliği olmasına ve/veya faydalı olmasına dikkat eder.
X
12
Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir.
X
13
Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme148112
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14242
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)240
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ-Bahar Dönemi4+048
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nihal KARAKAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU, Prof.Dr. İlknur KESKİN, Prof.Dr. Mustafa GÜZEL, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Dr.Öğr.Üye. Kıvanç KÖK, Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ, Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ, Doç.Dr. Akif AYAZ, Dr.Öğr.Üye. Süleyman ÜÇÜNCÜOĞLU, Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM, Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER, Dr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ, Öğr.Gör.Dr. Şükriye BİLİR, Dr.Öğr.Üye. Bilgesu Onur SUCU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere genetik ve biyoteknoloji alanlarında geniş bir perspektif kazandırmak ve modern biyoteknolojik uygulamaları anlamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Genin Moleküler Biyolojisi (genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik),Genin moleküler biyolojisi ( genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik),Gen ifadesinin düzenlenmesi,İnsan genetiği,Sistemler Biyolojisi (omic teknolojileri),Sistemler biyolojisi ( omic teknolojileri)
,Biyoinformatik,Rekombinant DNA teknolojisi (klonlama, gene editing, transgenik teknoloji),Biyolojik yapı ve moleküllerin işaretlenmesi kantifikasyonu,Biyolojik görüntüleme,İlaç Geliştirme (küçük moleküller),İlaç geliştirme (biyobenzerler, nanopartiküller, doku ve hücre hedefleme),Biyomalzemeler,Biyoteknolojinin medikal alanda kullanımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sistemler biyolojisinin prensiplerini, omik teknolojileri nerede ve nasıl kullanacağını açıklar10, 16, 9A, E
Genin moleküler biyolojisinin genel tanımları, DNA modifikasyonları ve epigenetik mekanizmalarını açıklar.10, 16, 9A, E
Gen ifadesinin düzenlenmesi mekanizmalarını ve genetik regülasyonunu tanımlar.10, 16, 9A, E
Biyolojik verilerin analizi için biyoinformatik araçlarının kullanımını değerlendirir.10, 16, 9A, E
Rekombinant DNA teknolojisinin temel prensipleri, klonlama, gen düzenleme ve transgenik teknolojisini açıklar.10, 16, 9A, E
İlaç geliştirme ve biyolojik görüntüleme tekniklerini belirler10, 16, 9A, E
Biyoteknolojinin tıp alanındaki kullanımını değerlendirir.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genin Moleküler Biyolojisi (genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik)Öğretim üyesinin ders notları
2Genin moleküler biyolojisi ( genel tanımlar, DNA modifikasyonları, epigenetik)Öğretim üyesinin ders notları
3Gen ifadesinin düzenlenmesiÖğretim üyesinin ders notları
4İnsan genetiğiÖğretim üyesinin ders notları
5Sistemler Biyolojisi (omic teknolojileri)Öğretim üyesinin ders notları
6Sistemler biyolojisi ( omic teknolojileri)
Öğretim üyesinin ders notları
7BiyoinformatikÖğretim üyesinin ders notları
8Rekombinant DNA teknolojisi (klonlama, gene editing, transgenik teknoloji)Öğretim üyesinin ders notları
9Biyolojik yapı ve moleküllerin işaretlenmesi kantifikasyonuÖğretim üyesinin ders notları
10Biyolojik görüntülemeÖğretim üyesinin ders notları
11İlaç Geliştirme (küçük moleküller)Öğretim üyesinin ders notları
12İlaç geliştirme (biyobenzerler, nanopartiküller, doku ve hücre hedefleme)Öğretim üyesinin ders notları
13BiyomalzemelerÖğretim üyesinin ders notları
14Biyoteknolojinin medikal alanda kullanımıÖğretim üyesinin ders notları
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları öğrenciye verilir.
e-kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir.
X
2
Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
3
Fizyolojik parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
4
Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular.
X
5
Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir.
6
Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir
X
7
Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir
X
8
Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır.
9
Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır.
10
Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir.
11
Temel araştırma yöntemlerinin yanında alanıyla ilgili güncel araştırma yöntemlerine hakim olur. Yaptığı araştırmaların klinik uygulanabilirliği olmasına ve/veya faydalı olmasına dikkat eder.
X
12
Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir.
X
13
Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:28Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:29