Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DENEYSEL FARMAKOLOJİ YÖNTEM VE UYGULAMALARI | 2+2 | 3 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Deneysel farmakoloji ve genel metodoloji hakkında temel bilgileri kazandırmak ve pratik uygulamalar yaptırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Temel laboratuvar malzemeleri ve kullanımı,2. İn vivo çalışma yöntemleri 1,3. İn vivo çalışma yöntemleri 2,4. in vitro çalışma yöntemleri 1,5. in vitro çalışma yöntemleri 2,6. in situ çalışma yöntemleri,7. in silico çalışma yöntemleri ARA SINAVI,8. ex vivo çalışma yöntemleri,9. Kayıt Sistemleri (izometrik, izotonik, semiizometrik) 1,10. Kayıt Sistemleri (izometrik, izotonik, semiizometrik) 2,11. Perfüzyon süperfüzyon teknikleri,12. Literatür tarama, metod araştırma,13. Deneysel model oluşturma 1,14. Deneysel model oluşturma 2 FİNAL SINAVI; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İn-vitro araştırma yöntemlerini bilir. | 1, 12, 13, 14, 21, 3, 4, 6 | B, C |
2. İn-vivo araştırma yöntemlerini bilir. | 1, 12, 13, 14, 18, 2, 21, 3, 4, 6 | B, C |
3. Temel laboratuvar malzemeleri ve kullanımlarını gösterir. | 1, 12, 13, 14, 18, 2, 21, 3, 4, 6 | B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 13: Deney / Laboratuvar, 14: Bireysel Çalışma, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 21: Video, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma |
Ölçme Yöntemleri: | B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Temel laboratuvar malzemeleri ve kullanımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
2 | 2. İn vivo çalışma yöntemleri 1 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
3 | 3. İn vivo çalışma yöntemleri 2 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
4 | 4. in vitro çalışma yöntemleri 1 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
5 | 5. in vitro çalışma yöntemleri 2 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
6 | 6. in situ çalışma yöntemleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
7 | 7. in silico çalışma yöntemleri ARA SINAVI | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
8 | 8. ex vivo çalışma yöntemleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
9 | 9. Kayıt Sistemleri (izometrik, izotonik, semiizometrik) 1 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
10 | 10. Kayıt Sistemleri (izometrik, izotonik, semiizometrik) 2 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
11 | 11. Perfüzyon süperfüzyon teknikleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
12 | 12. Literatür tarama, metod araştırma | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
13 | 13. Deneysel model oluşturma 1 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
14 | 14. Deneysel model oluşturma 2 FİNAL SINAVI | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
Kaynak |
Öğretim üyesinin notları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Farmakoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
0 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
0 | İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
0 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | ||||||
0 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
0 | Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
0 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||||
0 | Farmakoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | ||||||
0 | Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |