Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Bahar Dönemi0+0-120
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Prof.Dr. Hanefi ÖZBEK, Prof.Dr. Johan Joseph Marıa Catharına Hubertus DELAROSETTE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma planlamasının genel ilkelerini öğrenir. 12, 13, 14, 17, 19, 6, 8F
Çalışma verilerinin sonuçlarını yorumlar. 12, 13, 14, 17, 19, 6, 8F
Araştırma hipotezi oluşturur.12, 13, 14, 17, 19, 6F
Araştırma planlama ilkelerini oluşturur. 12, 13, 14, 17, 19, 6, 8F
Hipotezi doğrultusunda bir araştırma planlar.12, 13, 14, 17, 19, 6F
Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygular.12, 13, 14, 17, 19, 6F
Hipotezine ilişkin güncel literatür tarar. 12, 13, 14, 19, 6F
Literatür taraması sonucu bulduğu verileri istatistiksel yöntemlerle değerlendirir.12, 13, 14, 17, 19, 6F
Veri toplama yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönleri hakkında tahminde bulunur.12, 13, 14, 17, 19, 6F
Araştırma raporlarını ve makalelerini çözümler.12, 13, 14, 17, 19, 6F
Başka araştırmalar ile kendi çalışmasının verilerini karşılaştırır.12, 13, 14, 17, 19, 6F
Araştırmasını raporlar.12, 13, 14, 17, 19, 6F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Önceden verilen kaynak(lar) listesine hazırlık.
Kaynak
Tez konusu ile ilgili literatür araştırması

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Farmakoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
2
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
X
4
İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
5
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
X
6
Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
X
7
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
X
8
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
X
9
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
X
10
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
X
11
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
12
Farmakoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
X
13
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati565280
Rehberli Problem Çözme845420
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi848672
Okul Dışı Diğer Faaliyetler705350
Proje Sunumu / Seminer706420
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı565280
Ara Sınav ve Hazırlığı705350
Genel Sınav ve Hazırlığı845420
Performans Görevi, Bakım Planı845420
Toplam İş Yükü (Saat)3612
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(3612/30)120
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Bahar Dönemi0+0-120
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Prof.Dr. Hanefi ÖZBEK, Prof.Dr. Johan Joseph Marıa Catharına Hubertus DELAROSETTE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma planlamasının genel ilkelerini öğrenir. 12, 13, 14, 17, 19, 6, 8F
Çalışma verilerinin sonuçlarını yorumlar. 12, 13, 14, 17, 19, 6, 8F
Araştırma hipotezi oluşturur.12, 13, 14, 17, 19, 6F
Araştırma planlama ilkelerini oluşturur. 12, 13, 14, 17, 19, 6, 8F
Hipotezi doğrultusunda bir araştırma planlar.12, 13, 14, 17, 19, 6F
Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygular.12, 13, 14, 17, 19, 6F
Hipotezine ilişkin güncel literatür tarar. 12, 13, 14, 19, 6F
Literatür taraması sonucu bulduğu verileri istatistiksel yöntemlerle değerlendirir.12, 13, 14, 17, 19, 6F
Veri toplama yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönleri hakkında tahminde bulunur.12, 13, 14, 17, 19, 6F
Araştırma raporlarını ve makalelerini çözümler.12, 13, 14, 17, 19, 6F
Başka araştırmalar ile kendi çalışmasının verilerini karşılaştırır.12, 13, 14, 17, 19, 6F
Araştırmasını raporlar.12, 13, 14, 17, 19, 6F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Önceden verilen kaynak(lar) listesine hazırlık.
Kaynak
Tez konusu ile ilgili literatür araştırması

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Farmakoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
2
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
X
4
İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
5
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
X
6
Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
X
7
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
X
8
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
X
9
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
X
10
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
X
11
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
12
Farmakoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
X
13
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:16Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:17