Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 120 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hanefi ÖZBEK, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma planlamasının genel ilkelerini öğrenir. | 12, 13, 14, 17, 19, 6, 8 | F |
Çalışma verilerinin sonuçlarını yorumlar. | 12, 13, 14, 17, 19, 6, 8 | F |
Araştırma hipotezi oluşturur. | 12, 13, 14, 17, 19, 6 | F |
Araştırma planlama ilkelerini oluşturur. | 12, 13, 14, 17, 19, 6, 8 | F |
Hipotezi doğrultusunda bir araştırma planlar. | 12, 13, 14, 17, 19, 6 | F |
Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | 12, 13, 14, 17, 19, 6 | F |
Hipotezine ilişkin güncel literatür tarar. | 12, 13, 14, 19, 6 | F |
Literatür taraması sonucu bulduğu verileri istatistiksel yöntemlerle değerlendirir. | 12, 13, 14, 17, 19, 6 | F |
Veri toplama yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönleri hakkında tahminde bulunur. | 12, 13, 14, 17, 19, 6 | F |
Araştırma raporlarını ve makalelerini çözümler. | 12, 13, 14, 17, 19, 6 | F |
Başka araştırmalar ile kendi çalışmasının verilerini karşılaştırır. | 12, 13, 14, 17, 19, 6 | F |
Araştırmasını raporlar. | 12, 13, 14, 17, 19, 6 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler. | Önceden verilen kaynak(lar) listesine hazırlık. |
Kaynak |
Tez konusu ile ilgili literatür araştırması |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Farmakoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | |||||
7 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | X | |||||
8 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
9 | Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
11 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
12 | Farmakoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | X | |||||
13 | Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 56 | 5 | 280 | |||
Rehberli Problem Çözme | 84 | 5 | 420 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 84 | 8 | 672 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 70 | 5 | 350 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 70 | 6 | 420 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 56 | 5 | 280 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 70 | 5 | 350 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 84 | 5 | 420 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 84 | 5 | 420 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 3612 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(3612/30) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 120 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hanefi ÖZBEK, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma planlamasının genel ilkelerini öğrenir. | 12, 13, 14, 17, 19, 6, 8 | F |
Çalışma verilerinin sonuçlarını yorumlar. | 12, 13, 14, 17, 19, 6, 8 | F |
Araştırma hipotezi oluşturur. | 12, 13, 14, 17, 19, 6 | F |
Araştırma planlama ilkelerini oluşturur. | 12, 13, 14, 17, 19, 6, 8 | F |
Hipotezi doğrultusunda bir araştırma planlar. | 12, 13, 14, 17, 19, 6 | F |
Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | 12, 13, 14, 17, 19, 6 | F |
Hipotezine ilişkin güncel literatür tarar. | 12, 13, 14, 19, 6 | F |
Literatür taraması sonucu bulduğu verileri istatistiksel yöntemlerle değerlendirir. | 12, 13, 14, 17, 19, 6 | F |
Veri toplama yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönleri hakkında tahminde bulunur. | 12, 13, 14, 17, 19, 6 | F |
Araştırma raporlarını ve makalelerini çözümler. | 12, 13, 14, 17, 19, 6 | F |
Başka araştırmalar ile kendi çalışmasının verilerini karşılaştırır. | 12, 13, 14, 17, 19, 6 | F |
Araştırmasını raporlar. | 12, 13, 14, 17, 19, 6 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler. | Önceden verilen kaynak(lar) listesine hazırlık. |
Kaynak |
Tez konusu ile ilgili literatür araştırması |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Farmakoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | |||||
7 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | X | |||||
8 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
9 | Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
11 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
12 | Farmakoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | X | |||||
13 | Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |