Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi0+0-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hanefi ÖZBEK
Dersi VerenlerProf.Dr. Hanefi ÖZBEK, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSeminer sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte seçilen bir konunun incelenmesi ve sunulması.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Seminer konusunun belirlenmesi,2. Literatür araştırması,3. Literatür araştırması,4. Literatür araştırması,5. Literatür araştırması,6. Literatür araştırması,7. Veri toplama,8. Veri toplama,9. Veri analizi,10. Veri analizi,11. Rapor hazırlama,12. Rapor hazırlama,13. Danışman huzurunda seminerin sunulması,14. Dinleyicilere seminerin sunulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler
1. Bilimsel bir çalışma tasarlar.
1.1. Araştırma planı hazırlar.
1.2. Literatür taraması gerçekleştirir.
1.3. Analiz sonuçlarını yorumlar.
2. Bilimsel makaleleri yorumlar.
2.1. Araştırma amacını açıklar.
2.2. Araştırma metodunu tartışır.
2.3. Elde edilen sonuçları değerlendirir.
3. Makale sunumu planlar.
3.1. Sunu taslağını tasarlar.
3.2. Makaleyi özetler.
3.3. Konuya ilişkin literatürleri derler.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Seminer konusunun belirlenmesiVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
22. Literatür araştırmasıVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
33. Literatür araştırmasıVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
44. Literatür araştırmasıVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
55. Literatür araştırmasıVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
66. Literatür araştırmasıVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
77. Veri toplamaVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
88. Veri toplamaVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
99. Veri analiziVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
1010. Veri analiziVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
1111. Rapor hazırlamaVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
1212. Rapor hazırlamaVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
1313. Danışman huzurunda seminerin sunulmasıVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
1414. Dinleyicilere seminerin sunulmasıVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
Kaynak
Öğretim üyesinin notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Farmakoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
2
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
X
4
İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
5
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
6
Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
X
7
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
X
8
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
X
9
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
X
10
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
X
11
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
12
Farmakoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
X
13
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme12224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)24
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(24/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi0+0-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hanefi ÖZBEK
Dersi VerenlerProf.Dr. Hanefi ÖZBEK, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSeminer sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte seçilen bir konunun incelenmesi ve sunulması.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Seminer konusunun belirlenmesi,2. Literatür araştırması,3. Literatür araştırması,4. Literatür araştırması,5. Literatür araştırması,6. Literatür araştırması,7. Veri toplama,8. Veri toplama,9. Veri analizi,10. Veri analizi,11. Rapor hazırlama,12. Rapor hazırlama,13. Danışman huzurunda seminerin sunulması,14. Dinleyicilere seminerin sunulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler
1. Bilimsel bir çalışma tasarlar.
1.1. Araştırma planı hazırlar.
1.2. Literatür taraması gerçekleştirir.
1.3. Analiz sonuçlarını yorumlar.
2. Bilimsel makaleleri yorumlar.
2.1. Araştırma amacını açıklar.
2.2. Araştırma metodunu tartışır.
2.3. Elde edilen sonuçları değerlendirir.
3. Makale sunumu planlar.
3.1. Sunu taslağını tasarlar.
3.2. Makaleyi özetler.
3.3. Konuya ilişkin literatürleri derler.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Seminer konusunun belirlenmesiVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
22. Literatür araştırmasıVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
33. Literatür araştırmasıVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
44. Literatür araştırmasıVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
55. Literatür araştırmasıVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
66. Literatür araştırmasıVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
77. Veri toplamaVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
88. Veri toplamaVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
99. Veri analiziVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
1010. Veri analiziVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
1111. Rapor hazırlamaVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
1212. Rapor hazırlamaVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
1313. Danışman huzurunda seminerin sunulmasıVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
1414. Dinleyicilere seminerin sunulmasıVerilen kaynakların ilgili bölümleri.
Kaynak
Öğretim üyesinin notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Farmakoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
2
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
X
4
İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
5
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
6
Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
X
7
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
X
8
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
X
9
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
X
10
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
X
11
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
12
Farmakoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
X
13
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:16Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:17