Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hanefi ÖZBEK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hanefi ÖZBEK, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Seminer sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte seçilen bir konunun incelenmesi ve sunulması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Seminer konusunun belirlenmesi,2. Literatür araştırması,3. Literatür araştırması,4. Literatür araştırması,5. Literatür araştırması,6. Literatür araştırması,7. Veri toplama,8. Veri toplama,9. Veri analizi,10. Veri analizi,11. Rapor hazırlama,12. Rapor hazırlama,13. Danışman huzurunda seminerin sunulması,14. Dinleyicilere seminerin sunulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler | ||
1. Bilimsel bir çalışma tasarlar. | ||
1.1. Araştırma planı hazırlar. | ||
1.2. Literatür taraması gerçekleştirir. | ||
1.3. Analiz sonuçlarını yorumlar. | ||
2. Bilimsel makaleleri yorumlar. | ||
2.1. Araştırma amacını açıklar. | ||
2.2. Araştırma metodunu tartışır. | ||
2.3. Elde edilen sonuçları değerlendirir. | ||
3. Makale sunumu planlar. | ||
3.1. Sunu taslağını tasarlar. | ||
3.2. Makaleyi özetler. | ||
3.3. Konuya ilişkin literatürleri derler. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Seminer konusunun belirlenmesi | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
2 | 2. Literatür araştırması | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
3 | 3. Literatür araştırması | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
4 | 4. Literatür araştırması | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
5 | 5. Literatür araştırması | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
6 | 6. Literatür araştırması | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
7 | 7. Veri toplama | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
8 | 8. Veri toplama | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
9 | 9. Veri analizi | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
10 | 10. Veri analizi | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
11 | 11. Rapor hazırlama | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
12 | 12. Rapor hazırlama | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
13 | 13. Danışman huzurunda seminerin sunulması | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
14 | 14. Dinleyicilere seminerin sunulması | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
Kaynak |
Öğretim üyesinin notları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Farmakoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | ||||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | ||||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | |||||
7 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | X | |||||
8 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
9 | Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
11 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
12 | Farmakoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | X | |||||
13 | Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 12 | 2 | 24 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 24 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(24/30) | 1 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hanefi ÖZBEK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hanefi ÖZBEK, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Seminer sorumlusu öğretim elemanı ile birlikte seçilen bir konunun incelenmesi ve sunulması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Seminer konusunun belirlenmesi,2. Literatür araştırması,3. Literatür araştırması,4. Literatür araştırması,5. Literatür araştırması,6. Literatür araştırması,7. Veri toplama,8. Veri toplama,9. Veri analizi,10. Veri analizi,11. Rapor hazırlama,12. Rapor hazırlama,13. Danışman huzurunda seminerin sunulması,14. Dinleyicilere seminerin sunulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler | ||
1. Bilimsel bir çalışma tasarlar. | ||
1.1. Araştırma planı hazırlar. | ||
1.2. Literatür taraması gerçekleştirir. | ||
1.3. Analiz sonuçlarını yorumlar. | ||
2. Bilimsel makaleleri yorumlar. | ||
2.1. Araştırma amacını açıklar. | ||
2.2. Araştırma metodunu tartışır. | ||
2.3. Elde edilen sonuçları değerlendirir. | ||
3. Makale sunumu planlar. | ||
3.1. Sunu taslağını tasarlar. | ||
3.2. Makaleyi özetler. | ||
3.3. Konuya ilişkin literatürleri derler. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Seminer konusunun belirlenmesi | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
2 | 2. Literatür araştırması | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
3 | 3. Literatür araştırması | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
4 | 4. Literatür araştırması | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
5 | 5. Literatür araştırması | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
6 | 6. Literatür araştırması | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
7 | 7. Veri toplama | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
8 | 8. Veri toplama | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
9 | 9. Veri analizi | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
10 | 10. Veri analizi | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
11 | 11. Rapor hazırlama | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
12 | 12. Rapor hazırlama | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
13 | 13. Danışman huzurunda seminerin sunulması | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
14 | 14. Dinleyicilere seminerin sunulması | Verilen kaynakların ilgili bölümleri. |
Kaynak |
Öğretim üyesinin notları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Farmakoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
2 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | ||||||
5 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | ||||||
6 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | |||||
7 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | X | |||||
8 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
9 | Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. | X | |||||
10 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
11 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
12 | Farmakoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | X | |||||
13 | Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |