Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENEYSEL FARMAKOLOJİ YÖNTEM VE UYGULAMALARI-Bahar Dönemi2+2310
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Hanefi ÖZBEK, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı farmakolojik araştırmalarda kullanılan temel deneysel metodolojiyi öğretmek ve pratik uygulamalar yapmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel laboratuvar malzemeleri ve kullanımı,İn vivo çalışma yöntemleri 1,İn vivo çalışma yöntemleri 2,In vitro çalışma yöntemleri 1,In vitro çalışma yöntemleri 2,In situ çalışma yöntemleri,In silico çalışma yöntemleri ARA SINAVI,Ex vivo çalışma yöntemleri,Kayıt Sistemleri (izometrik, izotonik, semiizometrik) 1,Kayıt Sistemleri (izometrik, izotonik, semiizometrik) 2,Perfüzyon süperfüzyon teknikleri,Literatür tarama, metod araştırma,Deneysel model oluşturma 1,Deneysel model oluşturma 2 FİNAL SINAVI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
In-vitro araştırma yöntemlerini açıklar10, 13, 14, 17, 37, 6, 8, 9D, E
In-vivo araştırma yöntemlerini açıklar.10, 13, 14, 16, 17, 37, 4, 6, 8, 9D, E
Temel laboratuvar malzemeleri ve kullanımlarını tanımlar.10, 13, 14, 16, 17, 37, 4, 6, 8, 9D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel laboratuvar malzemeleri ve kullanımıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
2İn vivo çalışma yöntemleri 1Önceden verilen ders notuna hazırlık
3İn vivo çalışma yöntemleri 2Önceden verilen ders notuna hazırlık
4In vitro çalışma yöntemleri 1Önceden verilen ders notuna hazırlık
5In vitro çalışma yöntemleri 2Önceden verilen ders notuna hazırlık
6In situ çalışma yöntemleriÖnceden verilen ders notuna hazırlık
7In silico çalışma yöntemleri ARA SINAVIÖnceden verilen ders notuna hazırlık
8Ex vivo çalışma yöntemleriÖnceden verilen ders notuna hazırlık
9Kayıt Sistemleri (izometrik, izotonik, semiizometrik) 1Önceden verilen ders notuna hazırlık
10Kayıt Sistemleri (izometrik, izotonik, semiizometrik) 2Önceden verilen ders notuna hazırlık
11Perfüzyon süperfüzyon teknikleriÖnceden verilen ders notuna hazırlık
12Literatür tarama, metod araştırmaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
13Deneysel model oluşturma 1Önceden verilen ders notuna hazırlık
14Deneysel model oluşturma 2 FİNAL SINAVIÖnceden verilen ders notuna hazırlık
Kaynak
Öğretim üyesinin notları.
Goodman & Gilman’nın Tedavinin Farmakolojik Temeli - / Laurence L.Brunton - John S.Lazo - Keith L.Parker Nobel Tıp Kitapevleri Yayınları, İstanbul, 2008 Katzung & Trevor's Pharmacology Examination and Board Review: Eighth Edition McGraw-Hill Medical Publishing USA, 2008. Rasyonel tedavi yönünden Tıbbi Farmakoloji 12. Baskı - Prof.Dr. Oğuz Kayaalp, Pelikan Yayınları, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Farmakoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
2
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
X
4
İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
5
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
X
6
Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
X
7
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
X
8
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
X
9
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
X
10
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
X
11
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
12
Farmakoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
X
13
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler20480
Proje Sunumu / Seminer6212
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı10110
Ara Sınav ve Hazırlığı10550
Genel Sınav ve Hazırlığı10550
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)300
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(300/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENEYSEL FARMAKOLOJİ YÖNTEM VE UYGULAMALARI-Bahar Dönemi2+2310
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Hanefi ÖZBEK, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı farmakolojik araştırmalarda kullanılan temel deneysel metodolojiyi öğretmek ve pratik uygulamalar yapmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel laboratuvar malzemeleri ve kullanımı,İn vivo çalışma yöntemleri 1,İn vivo çalışma yöntemleri 2,In vitro çalışma yöntemleri 1,In vitro çalışma yöntemleri 2,In situ çalışma yöntemleri,In silico çalışma yöntemleri ARA SINAVI,Ex vivo çalışma yöntemleri,Kayıt Sistemleri (izometrik, izotonik, semiizometrik) 1,Kayıt Sistemleri (izometrik, izotonik, semiizometrik) 2,Perfüzyon süperfüzyon teknikleri,Literatür tarama, metod araştırma,Deneysel model oluşturma 1,Deneysel model oluşturma 2 FİNAL SINAVI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
In-vitro araştırma yöntemlerini açıklar10, 13, 14, 17, 37, 6, 8, 9D, E
In-vivo araştırma yöntemlerini açıklar.10, 13, 14, 16, 17, 37, 4, 6, 8, 9D, E
Temel laboratuvar malzemeleri ve kullanımlarını tanımlar.10, 13, 14, 16, 17, 37, 4, 6, 8, 9D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel laboratuvar malzemeleri ve kullanımıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
2İn vivo çalışma yöntemleri 1Önceden verilen ders notuna hazırlık
3İn vivo çalışma yöntemleri 2Önceden verilen ders notuna hazırlık
4In vitro çalışma yöntemleri 1Önceden verilen ders notuna hazırlık
5In vitro çalışma yöntemleri 2Önceden verilen ders notuna hazırlık
6In situ çalışma yöntemleriÖnceden verilen ders notuna hazırlık
7In silico çalışma yöntemleri ARA SINAVIÖnceden verilen ders notuna hazırlık
8Ex vivo çalışma yöntemleriÖnceden verilen ders notuna hazırlık
9Kayıt Sistemleri (izometrik, izotonik, semiizometrik) 1Önceden verilen ders notuna hazırlık
10Kayıt Sistemleri (izometrik, izotonik, semiizometrik) 2Önceden verilen ders notuna hazırlık
11Perfüzyon süperfüzyon teknikleriÖnceden verilen ders notuna hazırlık
12Literatür tarama, metod araştırmaÖnceden verilen ders notuna hazırlık
13Deneysel model oluşturma 1Önceden verilen ders notuna hazırlık
14Deneysel model oluşturma 2 FİNAL SINAVIÖnceden verilen ders notuna hazırlık
Kaynak
Öğretim üyesinin notları.
Goodman & Gilman’nın Tedavinin Farmakolojik Temeli - / Laurence L.Brunton - John S.Lazo - Keith L.Parker Nobel Tıp Kitapevleri Yayınları, İstanbul, 2008 Katzung & Trevor's Pharmacology Examination and Board Review: Eighth Edition McGraw-Hill Medical Publishing USA, 2008. Rasyonel tedavi yönünden Tıbbi Farmakoloji 12. Baskı - Prof.Dr. Oğuz Kayaalp, Pelikan Yayınları, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Farmakoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
2
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
X
4
İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
5
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
X
6
Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
X
7
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
X
8
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
X
9
Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
X
10
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
X
11
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
12
Farmakoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
X
13
Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:16Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:17