Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOPATOLOJİ | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Mustafa Çağlar BEKER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıklı işlevlerin altında yatan fizyolojik mekanizmaların ve bu mekanizmalarda hastalıkla sonuçlanan değişikliklerin anlaşılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir sistemi fizyopatolojisi 1: Ağrı, Isı düzenlenmesi, Uyku ve Duysal İşlevler,Sinir sistemi fizyopatolojisi 2: Bilişsel Sistemlerde, Serebral Hemodinami ve Motor İşlevlerde Değişimler,Sinir sistemi fizyopatolojisi 3: Merkezi ve Periferik Sinir Sistemi ve Nöromusküler Bileşke Bozuklukları,Sinir sistemi fizyopatolojisi 4: Şizofreni, Duygudurum Bozuklukları ve Kaygı Bozuklukları,Anemiler ve hemapoetik sistem fizyopatolojisi: Eritrosit, Lökosit, Lenfoid ve Hemostatik İşlev Bozuklukları,İmmün sistem fizyopatolojisi: İmmünite ve İnflamasyon bozuklukları,Kanser Biyolojisi,Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi 1,Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi 2,Solunum sistem fizyopatolojisi,Gastrointestinal sistem fizyopatolojisi,Metabolizma ve endokrin sistem fizyopatolojisi ,Üriner sistem fizyopatolojisi,Üreme sistemi fizyopatolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinir sistemi ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri bilir | 1, 14, 18 | A |
Kardiyovasküler sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri öğrenir | 1, 14, 18 | A |
Solunum sistemi le ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri öğrenir | 1, 14, 18 | A |
Gastrointestinal sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri öğrenir | 1, 14, 18 | A |
Metabolizma ve endokrin sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri öğrenir | 1, 14, 18 | A |
Üriner sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri öğrenir | 1, 14, 18 | A |
Üreme sistemi ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri öğrenir | 1, 14, 18 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 18: Vaka Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sinir sistemi fizyopatolojisi 1: Ağrı, Isı düzenlenmesi, Uyku ve Duysal İşlevler | Ders kitabı - Bölüm 15, 16 |
2 | Sinir sistemi fizyopatolojisi 2: Bilişsel Sistemlerde, Serebral Hemodinami ve Motor İşlevlerde Değişimler | Ders kitabı - Bölüm 17 |
3 | Sinir sistemi fizyopatolojisi 3: Merkezi ve Periferik Sinir Sistemi ve Nöromusküler Bileşke Bozuklukları | Ders kitabı - Bölüm 18 |
4 | Sinir sistemi fizyopatolojisi 4: Şizofreni, Duygudurum Bozuklukları ve Kaygı Bozuklukları | Ders kitabı - Bölüm 19 |
5 | Anemiler ve hemapoetik sistem fizyopatolojisi: Eritrosit, Lökosit, Lenfoid ve Hemostatik İşlev Bozuklukları | Ders kitabı - Bölüm 27, 28, 29 |
6 | İmmün sistem fizyopatolojisi: İmmünite ve İnflamasyon bozuklukları | Ders kitabı - Bölüm 7, 8, 9 |
7 | Kanser Biyolojisi | Ders kitabı - Bölüm 12, 13 |
8 | Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi 1 | Ders kitabı - Bölüm 31, 32, 33 |
9 | Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi 2 | Ders kitabı - Bölüm 31, 32, 33 |
10 | Solunum sistem fizyopatolojisi | Ders kitabı - Bölüm 34, 35, 36 |
11 | Gastrointestinal sistem fizyopatolojisi | Ders kitabı - Bölüm 40, 41, 42 |
12 | Metabolizma ve endokrin sistem fizyopatolojisi | Ders kitabı - Bölüm 21, 22 |
13 | Üriner sistem fizyopatolojisi | Ders kitabı - Bölüm 37, 38, 39 |
14 | Üreme sistemi fizyopatolojisi | Ders kitabı - Bölüm 23, 24, 25 |
Kaynak |
Pathophysiology: the biologic basis for disease in adults and children. Editörler Kathryn L. McCance, Sue E. Huether, 7. Baskı, 2014, Elsevier. |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | - Hücre yapı-fonksiyon ilişkisini açıklar. | ||||||
0 | Hücrenin organellerinin fonksiyonları ve organel yapı-işlev bozuklukları ile ilişkili hastalıkları tanımlar. | ||||||
0 | Tıbbi Biyoloji ve Tıbbi genetik laboratuvarlarında kullanılan temel ve ileri düzey gereç ve cihazları tanımlar, kullanım amaçlarını açıklar. | ||||||
0 | Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar ve düzenleyebilir. | ||||||
0 | İstatistiksel yöntemlere hakimdir. | ||||||
0 | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve geliştirir. | ||||||
0 | Bilimsel literatürü yabancı dil etkinliği yüksek düzeyde takip eder, gerekli bilgisayar ve teknik donanımlarını geliştirir ve aktif uygular. | ||||||
0 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | ||||||
0 | Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, metod önerilerinde bulunabilir. | ||||||
0 | Bilimsel proje oluşturabilir. | ||||||
0 | Bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir. | ||||||
0 | Bilimsel verilerin analizi yapabilir ve yorumlayabilir. | ||||||
0 | Özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | ||||||
0 | Kendi başına öğrenme yöntemlerini geliştirerek, faaliyet gösterdiği bilim alanında hayat boyu öğrenmeyi uygular. | ||||||
0 | Alanında çalışma yürüten bir ekip içinde liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm sağlayabilecek yeni fikirler geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi geliştirir. | ||||||
0 | - Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
0 | Bilimsel bilgiyi, ulusal veya uluslararası bilimsel toplantılarda yazılı veya sözlü olarak aktarabilir, işbirlikleri kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |