Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOPATOLOJİ | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Cafer MARANGOZ, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Mustafa Çağlar BEKER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıklı işlevlerin altında yatan fizyolojik mekanizmaların ve bu mekanizmalarda hastalıkla sonuçlanan değişikliklerin anlaşılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sinir sistemi fizyopatolojisi 1: Ağrı, Isı düzenlenmesi, Uyku ve Duysal İşlevler,Sinir sistemi fizyopatolojisi 2: Bilişsel Sistemlerde, Serebral Hemodinami ve Motor İşlevlerde Değişimler,Sinir sistemi fizyopatolojisi 3: Merkezi ve Periferik Sinir Sistemi ve Nöromusküler Bileşke Bozuklukları,Sinir sistemi fizyopatolojisi 4: Şizofreni, Duygudurum Bozuklukları ve Kaygı Bozuklukları,Anemiler ve hemapoetik sistem fizyopatolojisi: Eritrosit, Lökosit, Lenfoid ve Hemostatik İşlev Bozuklukları,İmmün sistem fizyopatolojisi: İmmünite ve İnflamasyon bozuklukları,Kanser Biyolojisi,Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi 1,Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi 2,Solunum sistem fizyopatolojisi,Gastrointestinal sistem fizyopatolojisi,Metabolizma ve endokrin sistem fizyopatolojisi ,Üriner sistem fizyopatolojisi,Üreme sistemi fizyopatolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinir sistemi ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri bilir | 1, 14, 18 | A |
Kardiyovasküler sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri öğrenir | 1, 14, 18 | A |
Solunum sistemi le ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri öğrenir | 1, 14, 18 | A |
Gastrointestinal sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri öğrenir | 1, 14, 18 | A |
Metabolizma ve endokrin sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri öğrenir | 1, 14, 18 | A |
Üriner sistem ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri öğrenir | 1, 14, 18 | A |
Üreme sistemi ile ilişkili temel fizyolojik mekanizmaları ve bu mekanizmalarda meydana gelen patolojik değişiklikleri öğrenir | 1, 14, 18 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 18: Vaka Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sinir sistemi fizyopatolojisi 1: Ağrı, Isı düzenlenmesi, Uyku ve Duysal İşlevler | Ders kitabı - Bölüm 15, 16 |
2 | Sinir sistemi fizyopatolojisi 2: Bilişsel Sistemlerde, Serebral Hemodinami ve Motor İşlevlerde Değişimler | Ders kitabı - Bölüm 17 |
3 | Sinir sistemi fizyopatolojisi 3: Merkezi ve Periferik Sinir Sistemi ve Nöromusküler Bileşke Bozuklukları | Ders kitabı - Bölüm 18 |
4 | Sinir sistemi fizyopatolojisi 4: Şizofreni, Duygudurum Bozuklukları ve Kaygı Bozuklukları | Ders kitabı - Bölüm 19 |
5 | Anemiler ve hemapoetik sistem fizyopatolojisi: Eritrosit, Lökosit, Lenfoid ve Hemostatik İşlev Bozuklukları | Ders kitabı - Bölüm 27, 28, 29 |
6 | İmmün sistem fizyopatolojisi: İmmünite ve İnflamasyon bozuklukları | Ders kitabı - Bölüm 7, 8, 9 |
7 | Kanser Biyolojisi | Ders kitabı - Bölüm 12, 13 |
8 | Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi 1 | Ders kitabı - Bölüm 31, 32, 33 |
9 | Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi 2 | Ders kitabı - Bölüm 31, 32, 33 |
10 | Solunum sistem fizyopatolojisi | Ders kitabı - Bölüm 34, 35, 36 |
11 | Gastrointestinal sistem fizyopatolojisi | Ders kitabı - Bölüm 40, 41, 42 |
12 | Metabolizma ve endokrin sistem fizyopatolojisi | Ders kitabı - Bölüm 21, 22 |
13 | Üriner sistem fizyopatolojisi | Ders kitabı - Bölüm 37, 38, 39 |
14 | Üreme sistemi fizyopatolojisi | Ders kitabı - Bölüm 23, 24, 25 |
Kaynak |
Pathophysiology: the biologic basis for disease in adults and children. Editörler Kathryn L. McCance, Sue E. Huether, 7. Baskı, 2014, Elsevier. |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Sinir sisteminin yapısı, işleyişi ve patolojik süreçleri hakkında ileri seviyede bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. Araştırma alanında ilgili tüm literature hakimdir ve yeni gelişmeleri takip edebilir. | ||||||
0 | Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir. | ||||||
0 | Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir. | ||||||
0 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | X | |||||
0 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | ||||||
0 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | ||||||
0 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | ||||||
0 | Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |