Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL PROJE HAZIRLAMADA İLERİ KONULAR-Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör.Dr. Mehmet Şerif AYDIN
Dersi VerenlerProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK
Dersin YardımcılarıTubitak aracılı hazırlanmış bilimsel proje hazırlama yönergeleri.
Dersin AmacıBilimsel araştırma projesi hazırlama ve yönetme ile ilgili özgün değer, bilimsel yöntem, iş-zaman çizelgesi, proje kaynak planlaması, vb. kavramları tanımak, proje değerlendirme kriterlerini yenilik yorumlamak ve bilimsel proje önerisi hazırlama aşamalarını uygulamak, özellikle tez ve bitirme projelerinin bilimsel araştırma projesi haline getirilmesini uygulamak
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Tanıtımı,Temel Kavramlar ve 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır?,ARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri ve Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: MENDELEY,Başarılı Proje Örnekleri,Olası Proje Konularının Tartışılması ve Olgunlaştırılması,Proje Konularının Belirlenmesi,Fikri Mülkiyet Hakkının Korunması ve Desteklenmes,Proje Konularının Belirlenmesi,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı ,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersin amacı, dersin çıktıları ve alt becerileri, dersle ilgili genel yeterlilikler, tez takvimi ve proje hazırlık takvimi, projenin başvurusu için öngörülen takvim, öğrenci ve tez danışmanın rolleri, öğrencilere tavsiyeler, haftalık ders planlarını tanımlar. 2A, E, F
TÜBİTAK’ın destek programları ile ilgili web sitesini tanır, TÜBİTAK organizasyon yapısı içindeki ARDEB, BİDEB, UİDB, BTB, TEYDEB programları hakkında genel öğrenir, TÜBİTAK program sihirbazını ve çağrı sihirbazını kullanmayı tanımlar. 2A, E, F
TÜBİTAK’ın öğrenciler için sağladığı lisansüstü bursu hakkında bilgi sahibi olur ve BİDEB istatistiklerini açıklar.2A, E, F
TÜBİTAK’ın öğrenciler için sağladığı bilimsel araştırma desteği hakkında aşağıdaki başlıklarda öğrenci olarak katılım koşullarını açıklar.2A, E, F
Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramlarını açıklar.12, 2A, E, F
Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramları arasındaki döngüsel ilişkileri gösterir.12, 2A, E, F
Bilimsel araştırma, ar-ge, deneysel araştırma vb. konuları açıklar.12, 2A, E
ARDEB programları bazında değerlendirme kriterlerini (özgün değer, yöntem, proje yönetimi, yaygın etki, yenilik düzeyi, kariyer etkisi) açıklar.12, 2A, E, F
Bilimsel proje yazımındaki güncel programları açıklar.12, 2A, E, F
Tübitak 1001 projesi değerlendirir.12, 2A, E, F
Tez Danışmanı ile çalışma kurallarını açıklar.12, 2A, E, F
Telif hakkı, patent ve faydalı model, endüstriyel tasarım ve coğrafi işaretler kavramlarını açıklar ve farklılıklarını ayırt eder.12, 2A, E, F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders TanıtımıDersin amacı, öğrenme çıktıları ve alt becerileri, genel yeterlilikleri, dönem sonunda beklenen çıktıları, tez ve proje hazırlık takvimi, projenin resmi başvurusu için öngörülen takvim, öğrenci ve tez danışmanın rolleri, öğrenci tavsiyeleri ve haftalık ders planı TÜBİTAK’ın Hangi Destek Programlarına Başvurmalıyız? TÜBİTAK web sitesi, TÜBİTAK organizasyon yapısı: ARDEB, BİDEB, UİDB, BTB, TEYDEB, program sihirbazı, çağrı sihirbazı TÜBİTAK’ın Öğrenciler İçin Sağladığı Burslar: Lisansüstü bursiyerliği ve BİDEB istatistikleri TÜBİTAK’ın Öğrenciler İçin Sağladığı Bilimsel Araştırma Desteği: proje yürütücülüğü, proje bursiyerliği, ARDEB istatistikleri Akademik Girişimcilik: 1512 ve Girişimcilik Merkezinin tanıtımı
2Temel Kavramlar ve 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır?Temel Kavramlar: Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramları, Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramları arasındaki döngüsel ilişki, Bilimsel araştırma, ar-ge, deneysel araştırma vb., Bilimsel araştırma yöntemlerinin rolü 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır? IMRAD-BAP benzerliği, başvuru dosyasının doldurulması, kontrol listesi
3ARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri ve Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: MENDELEYARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri: Özgün değer, yöntem, proje yönetimi, yaygın etki, yetkinlik düzeyi, kariyer etkisi Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: MENDELEY: Mendeley ile uygulamalı literatür ve patent taraması
4Başarılı Proje ÖrnekleriBaşarılı Proje Örnekleri: Değerlendirme kriterlerine göre 1001 dosyasının incelenmesi
5Olası Proje Konularının Tartışılması ve Olgunlaştırılması
6Proje Konularının BelirlenmesiProje Konularının Belirlenmesi: TTO BYS Hesap açımı ve kullanılması
7Fikri Mülkiyet Hakkının Korunması ve Desteklenmes
8Proje Konularının BelirlenmesiProje Konularının Belirlenmesi: Proje hazırlığı için TTO uzmanı ataması, Tez danışmanın belirlenmesi
9Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
10Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
11Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
12Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
13Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
14Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
Kaynak
1.Bilimsel Bir Araştırma Ödevi Nasıl Hazırlanır? Türker Baş 2.Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Robert A. Day, TÜBİTAK, 1996 3.A Roadmap for Graduate Students, Ünel Mustafa, Soğukpınar İbrahim 4.Ar-Ge Mucizesi, TÜBİTAK Yayınları 5.Yenilikçilik, Harward Business Review, MESS Yayınları 6.Teknoloji Yönetimi, David Probert, Elif Yayınevi, 2013 7.21. Yüzyılda Teknoloji ve Yenilik / İnovasyon ve Yönetimi, Tarık Baykara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2014 8.Tasarım, Teknoloji, İş ve Yaşamda Başarı İçin Basitlik Kanunları, John Maeda, Mediacat Yayıncılık, 2012 9.Ar-Ge Mucizesi, TÜBİTAK Yayınları 10.Yenilikçilik, Harward Business Review, MESS Yayınları 11.Alan Barker - Yenilikçiliğin Simyası, MESS Yayınları 12.Chris Freeman, Luc Soete - Yenilik İktisadı, TÜBİTAK Yayınları 13.Paul Trott - Innovation Management and New Product Development, Prentice Hall 14.Tom Burns, G.M. Stalker - The Management of Innovation, Tavistock Publications 15.Tom Kelley - Yenilikçilik Sanatı, Eczacıbaşı Yayınları
Bilimsel Araştırma Yöntemleri İZÜ Yayınları (İstanbul Zaim Üniversitesi) MODERN BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Prof. Dr. Kazım Özdamar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir.
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
5
Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
6
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
7
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
X
8
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
9
Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
X
10
Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir.
X
11
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi24080
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı15050
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)188
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(188/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL PROJE HAZIRLAMADA İLERİ KONULAR-Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör.Dr. Mehmet Şerif AYDIN
Dersi VerenlerProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK
Dersin YardımcılarıTubitak aracılı hazırlanmış bilimsel proje hazırlama yönergeleri.
Dersin AmacıBilimsel araştırma projesi hazırlama ve yönetme ile ilgili özgün değer, bilimsel yöntem, iş-zaman çizelgesi, proje kaynak planlaması, vb. kavramları tanımak, proje değerlendirme kriterlerini yenilik yorumlamak ve bilimsel proje önerisi hazırlama aşamalarını uygulamak, özellikle tez ve bitirme projelerinin bilimsel araştırma projesi haline getirilmesini uygulamak
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Tanıtımı,Temel Kavramlar ve 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır?,ARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri ve Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: MENDELEY,Başarılı Proje Örnekleri,Olası Proje Konularının Tartışılması ve Olgunlaştırılması,Proje Konularının Belirlenmesi,Fikri Mülkiyet Hakkının Korunması ve Desteklenmes,Proje Konularının Belirlenmesi,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı ,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı,Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersin amacı, dersin çıktıları ve alt becerileri, dersle ilgili genel yeterlilikler, tez takvimi ve proje hazırlık takvimi, projenin başvurusu için öngörülen takvim, öğrenci ve tez danışmanın rolleri, öğrencilere tavsiyeler, haftalık ders planlarını tanımlar. 2A, E, F
TÜBİTAK’ın destek programları ile ilgili web sitesini tanır, TÜBİTAK organizasyon yapısı içindeki ARDEB, BİDEB, UİDB, BTB, TEYDEB programları hakkında genel öğrenir, TÜBİTAK program sihirbazını ve çağrı sihirbazını kullanmayı tanımlar. 2A, E, F
TÜBİTAK’ın öğrenciler için sağladığı lisansüstü bursu hakkında bilgi sahibi olur ve BİDEB istatistiklerini açıklar.2A, E, F
TÜBİTAK’ın öğrenciler için sağladığı bilimsel araştırma desteği hakkında aşağıdaki başlıklarda öğrenci olarak katılım koşullarını açıklar.2A, E, F
Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramlarını açıklar.12, 2A, E, F
Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramları arasındaki döngüsel ilişkileri gösterir.12, 2A, E, F
Bilimsel araştırma, ar-ge, deneysel araştırma vb. konuları açıklar.12, 2A, E
ARDEB programları bazında değerlendirme kriterlerini (özgün değer, yöntem, proje yönetimi, yaygın etki, yenilik düzeyi, kariyer etkisi) açıklar.12, 2A, E, F
Bilimsel proje yazımındaki güncel programları açıklar.12, 2A, E, F
Tübitak 1001 projesi değerlendirir.12, 2A, E, F
Tez Danışmanı ile çalışma kurallarını açıklar.12, 2A, E, F
Telif hakkı, patent ve faydalı model, endüstriyel tasarım ve coğrafi işaretler kavramlarını açıklar ve farklılıklarını ayırt eder.12, 2A, E, F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders TanıtımıDersin amacı, öğrenme çıktıları ve alt becerileri, genel yeterlilikleri, dönem sonunda beklenen çıktıları, tez ve proje hazırlık takvimi, projenin resmi başvurusu için öngörülen takvim, öğrenci ve tez danışmanın rolleri, öğrenci tavsiyeleri ve haftalık ders planı TÜBİTAK’ın Hangi Destek Programlarına Başvurmalıyız? TÜBİTAK web sitesi, TÜBİTAK organizasyon yapısı: ARDEB, BİDEB, UİDB, BTB, TEYDEB, program sihirbazı, çağrı sihirbazı TÜBİTAK’ın Öğrenciler İçin Sağladığı Burslar: Lisansüstü bursiyerliği ve BİDEB istatistikleri TÜBİTAK’ın Öğrenciler İçin Sağladığı Bilimsel Araştırma Desteği: proje yürütücülüğü, proje bursiyerliği, ARDEB istatistikleri Akademik Girişimcilik: 1512 ve Girişimcilik Merkezinin tanıtımı
2Temel Kavramlar ve 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır?Temel Kavramlar: Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramları, Bilim, teknoloji, yenilik, buluş, girişimcilik kavramları arasındaki döngüsel ilişki, Bilimsel araştırma, ar-ge, deneysel araştırma vb., Bilimsel araştırma yöntemlerinin rolü 1002 Bilimsel Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır? IMRAD-BAP benzerliği, başvuru dosyasının doldurulması, kontrol listesi
3ARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri ve Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: MENDELEYARDEB Proje Değerlendirme Kriterleri: Özgün değer, yöntem, proje yönetimi, yaygın etki, yetkinlik düzeyi, kariyer etkisi Bilimsel Yazımda Faydalı Bir Araç: MENDELEY: Mendeley ile uygulamalı literatür ve patent taraması
4Başarılı Proje ÖrnekleriBaşarılı Proje Örnekleri: Değerlendirme kriterlerine göre 1001 dosyasının incelenmesi
5Olası Proje Konularının Tartışılması ve Olgunlaştırılması
6Proje Konularının BelirlenmesiProje Konularının Belirlenmesi: TTO BYS Hesap açımı ve kullanılması
7Fikri Mülkiyet Hakkının Korunması ve Desteklenmes
8Proje Konularının BelirlenmesiProje Konularının Belirlenmesi: Proje hazırlığı için TTO uzmanı ataması, Tez danışmanın belirlenmesi
9Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
10Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
11Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
12Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
13Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
14Grup Çalışması: Proje Başvuru Hazırlığı
Kaynak
1.Bilimsel Bir Araştırma Ödevi Nasıl Hazırlanır? Türker Baş 2.Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Robert A. Day, TÜBİTAK, 1996 3.A Roadmap for Graduate Students, Ünel Mustafa, Soğukpınar İbrahim 4.Ar-Ge Mucizesi, TÜBİTAK Yayınları 5.Yenilikçilik, Harward Business Review, MESS Yayınları 6.Teknoloji Yönetimi, David Probert, Elif Yayınevi, 2013 7.21. Yüzyılda Teknoloji ve Yenilik / İnovasyon ve Yönetimi, Tarık Baykara, Nobel Akademik Yayıncılık, 2014 8.Tasarım, Teknoloji, İş ve Yaşamda Başarı İçin Basitlik Kanunları, John Maeda, Mediacat Yayıncılık, 2012 9.Ar-Ge Mucizesi, TÜBİTAK Yayınları 10.Yenilikçilik, Harward Business Review, MESS Yayınları 11.Alan Barker - Yenilikçiliğin Simyası, MESS Yayınları 12.Chris Freeman, Luc Soete - Yenilik İktisadı, TÜBİTAK Yayınları 13.Paul Trott - Innovation Management and New Product Development, Prentice Hall 14.Tom Burns, G.M. Stalker - The Management of Innovation, Tavistock Publications 15.Tom Kelley - Yenilikçilik Sanatı, Eczacıbaşı Yayınları
Bilimsel Araştırma Yöntemleri İZÜ Yayınları (İstanbul Zaim Üniversitesi) MODERN BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Prof. Dr. Kazım Özdamar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir.
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
5
Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
6
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
7
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
X
8
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
9
Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
X
10
Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir.
X
11
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:34Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:34