Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK-Güz Dönemi0+0-20
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Prof.Dr. Mustafa GÜZEL, Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM, Doç.Dr. Bilal Ersen KERMAN, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU, Doç.Dr. Erol YILDIRIM, Prof.Dr. Johan Joseph Marıa Catharına Hubertus DELAROSETTE, Prof.Dr. Maria Del Pilar LAGUNA PES, Prof.Dr. Ülkan KILIÇ, Dr.Öğr.Üye. Mehmet Hikmet ÜÇIŞIK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin doktora tez aşamasına geçmek için yeterli donanıma sahip olduğunu kanıtlayacağı yeterlilik sınavına hazırlanmasını sağlamaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilişsel sinirbilim konularına hakim olur.14
Moleküler ve hücresel sinirbilim konularına hakim olur.14
Karmaşık problemleri çözebilme ve bilgiyi analitik bir şekilde değerlendirme yeteneğine sahip olur.14
Yeni bilgileri hızlı bir şekilde öğrenme yeteneği ve sürekli olarak bilgiye açık olur.14
Araştırma verilerini analiz etme ve bilgisayar tabanlı araçları kullanma becerilerine sahip olur.14
Doktora tezi yapmak için gerekli donanıma sahip olduğunu kanıtlayacak sınavdan başarıyla geçer.14
Ders aşamasında aldığı teorik ve uygulamalı dersler arasındaki bağlantıları kurar.14
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
2Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
3Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
4Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
5Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
6Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
7Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
8Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
9Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
10Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
11Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
12Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
13Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
14Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
Kaynak
Principles of Neural Science - Fifth Edition (Eric R. Kandel)
Dijital kaynaklar, online dersler, makaleler, web tabanlı sinirbilim simülasyonları, seminer ve konferanslar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir.
X
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
5
Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
X
6
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
7
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
X
8
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
9
Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
X
10
Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir.
X
11
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1420280
Rehberli Problem Çözme1420280
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)560
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(560/30)19
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK-Güz Dönemi0+0-20
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Prof.Dr. Mustafa GÜZEL, Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM, Doç.Dr. Bilal Ersen KERMAN, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU, Doç.Dr. Erol YILDIRIM, Prof.Dr. Johan Joseph Marıa Catharına Hubertus DELAROSETTE, Prof.Dr. Maria Del Pilar LAGUNA PES, Prof.Dr. Ülkan KILIÇ, Dr.Öğr.Üye. Mehmet Hikmet ÜÇIŞIK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin doktora tez aşamasına geçmek için yeterli donanıma sahip olduğunu kanıtlayacağı yeterlilik sınavına hazırlanmasını sağlamaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilişsel sinirbilim konularına hakim olur.14
Moleküler ve hücresel sinirbilim konularına hakim olur.14
Karmaşık problemleri çözebilme ve bilgiyi analitik bir şekilde değerlendirme yeteneğine sahip olur.14
Yeni bilgileri hızlı bir şekilde öğrenme yeteneği ve sürekli olarak bilgiye açık olur.14
Araştırma verilerini analiz etme ve bilgisayar tabanlı araçları kullanma becerilerine sahip olur.14
Doktora tezi yapmak için gerekli donanıma sahip olduğunu kanıtlayacak sınavdan başarıyla geçer.14
Ders aşamasında aldığı teorik ve uygulamalı dersler arasındaki bağlantıları kurar.14
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
2Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
3Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
4Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
5Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
6Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
7Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
8Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
9Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
10Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
11Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
12Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
13Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
14Yeterlilik sınavı için bireysel çalışmaKaynaklardan doktora yeterlilik sınavına hazırlanılması
Kaynak
Principles of Neural Science - Fifth Edition (Eric R. Kandel)
Dijital kaynaklar, online dersler, makaleler, web tabanlı sinirbilim simülasyonları, seminer ve konferanslar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir.
X
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
5
Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
X
6
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
7
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
X
8
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
9
Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
X
10
Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir.
X
11
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:34Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:34