Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FONKSİYONEL NÖROGÖRÜNTÜLEME-Bahar Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFonksiyonel Nörogörüntüleme tekniklerinden olan fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme ve fonksiyonel yakın kızılötesi ışın spektroskopisi tekniklerinin temel prensipleri, araştırma ve klinikte kullanımları ve son çalışmalar konusunda sinirbilim öğrencilerine bilgi kazandırmak, dinlenme durumu fMRI analizini FSL yazılım araçları ile öğrenilmesi ve uygulanması, fNIRS veri analizlerinin Homer3 programı ile analizinin öğrenilmesi ve uygulanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Fonksiyonel Nörogörüntülemeye Giriş,Görüntü İşlemenin Temelleri,fMRI Analizine Giriş,fMRI verilerinin ön incelenmesi,Spasyal Normalizasyon,İstatistiksel Modelleme,Görüntülerden İstatistiksel Çıkarımlar,fMRI Verilerinin görselleştirilmesi, lokalizasyonu ve raporlanması,Dinlenme Durumun Ağları,Dinlenme Durumu Ağları 2,İnsan Konnektoma Projesi ,Homer Programının Kurulumu, data dosyası uzantısı çevirme ve programda datayı açma,Homer Programında fNIRS Datası Ön İşlemlenmesi,Homer Programında fNIRS datalarının sayısal veriye döndürülmesi, istatistiksel analizinin yapılması ve Atlas Viewer programında görselleştirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dinlenme durumu Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme (fMRI) yönteminin tanır.17, 19, 5, 6, 8, 9
Fonksiyonel Yakın Kızılötesi Işın Spektroskopisi (fNIRS) Nörogörüntüleme tekniğinin tanır.10, 16, 19, 5, 6, 8, 9
Dinlenme durumu fMRI analizinin FSL programı üzerinden uygular10, 16, 6, 8, 9
fNIRS analizinin Homer programı üzerinden uygular10, 11, 16, 8, 9
Analizlerin yorumlar ve raporlar10, 16, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fonksiyonel Nörogörüntülemeye GirişIntroduction to Neuroimaging Analysis kitabının ilgili bölümlerinin okunması
2Görüntü İşlemenin TemelleriIntroduction to Neuroimaging Analysis kitabının ilgili bölümlerinin okunması
3fMRI Analizine GirişIntroduction to Neuroimaging Analysis kitabının ilgili bölümlerinin okunması
4fMRI verilerinin ön incelenmesiIntroduction to Neuroimaging Analysis kitabının ilgili bölümlerinin okunması
5Spasyal NormalizasyonIntroduction to Neuroimaging Analysis kitabının ilgili bölümlerinin okunması
6İstatistiksel Modelleme'fsl course' web sitesinden analiz için araştırma yapmak
7Görüntülerden İstatistiksel Çıkarımlar'fsl course' web sitesinden analiz için araştırma yapmak
8fMRI Verilerinin görselleştirilmesi, lokalizasyonu ve raporlanması'fsl course' web sitesinden analiz için araştırma yapmak
9Dinlenme Durumun AğlarıResting state network tanımı ve yapılan çalışmalarla ilgili son beş yıla ait literatürün okunması
10Dinlenme Durumu Ağları 2Resting state network tanımı ve yapılan çalışmalarla ilgili son beş yıla ait literatürün okunması
11İnsan Konnektoma Projesi İnsan Konnektoma Projesinin araştırılması ve ilgili literatürün okunması
12Homer Programının Kurulumu, data dosyası uzantısı çevirme ve programda datayı açmaMATLAB ve Homer programlarının yüklenmesi
13Homer Programında fNIRS Datası Ön İşlemlenmesiSon beş yıla ait Homer programı ile ilgili literatürün okunması
14Homer Programında fNIRS datalarının sayısal veriye döndürülmesi, istatistiksel analizinin yapılması ve Atlas Viewer programında görselleştirmeSon beş yıla ait Homer ve Atlas Viewer programları ile ilgili literatürün okunması
Kaynak
Introduction to Neuroimaging Analysis, Mark Jenkinson and Michael Chappell, Oxford Neuroimaging Primers; Introduction to Resting State fMRI Functional Connectivity, Janine Bijsterbosch, Stephen M. smith, and Christian F. Beckmann, Oxford Neuroimaging Primers
İnternet veri tabanı ve simülasyonlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir.
X
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
5
Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
X
6
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
7
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
X
8
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
9
Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
X
10
Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir.
X
11
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme148112
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5840
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12424
Genel Sınav ve Hazırlığı13636
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)240
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FONKSİYONEL NÖROGÖRÜNTÜLEME-Bahar Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFonksiyonel Nörogörüntüleme tekniklerinden olan fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme ve fonksiyonel yakın kızılötesi ışın spektroskopisi tekniklerinin temel prensipleri, araştırma ve klinikte kullanımları ve son çalışmalar konusunda sinirbilim öğrencilerine bilgi kazandırmak, dinlenme durumu fMRI analizini FSL yazılım araçları ile öğrenilmesi ve uygulanması, fNIRS veri analizlerinin Homer3 programı ile analizinin öğrenilmesi ve uygulanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Fonksiyonel Nörogörüntülemeye Giriş,Görüntü İşlemenin Temelleri,fMRI Analizine Giriş,fMRI verilerinin ön incelenmesi,Spasyal Normalizasyon,İstatistiksel Modelleme,Görüntülerden İstatistiksel Çıkarımlar,fMRI Verilerinin görselleştirilmesi, lokalizasyonu ve raporlanması,Dinlenme Durumun Ağları,Dinlenme Durumu Ağları 2,İnsan Konnektoma Projesi ,Homer Programının Kurulumu, data dosyası uzantısı çevirme ve programda datayı açma,Homer Programında fNIRS Datası Ön İşlemlenmesi,Homer Programında fNIRS datalarının sayısal veriye döndürülmesi, istatistiksel analizinin yapılması ve Atlas Viewer programında görselleştirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dinlenme durumu Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme (fMRI) yönteminin tanır.17, 19, 5, 6, 8, 9
Fonksiyonel Yakın Kızılötesi Işın Spektroskopisi (fNIRS) Nörogörüntüleme tekniğinin tanır.10, 16, 19, 5, 6, 8, 9
Dinlenme durumu fMRI analizinin FSL programı üzerinden uygular10, 16, 6, 8, 9
fNIRS analizinin Homer programı üzerinden uygular10, 11, 16, 8, 9
Analizlerin yorumlar ve raporlar10, 16, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fonksiyonel Nörogörüntülemeye GirişIntroduction to Neuroimaging Analysis kitabının ilgili bölümlerinin okunması
2Görüntü İşlemenin TemelleriIntroduction to Neuroimaging Analysis kitabının ilgili bölümlerinin okunması
3fMRI Analizine GirişIntroduction to Neuroimaging Analysis kitabının ilgili bölümlerinin okunması
4fMRI verilerinin ön incelenmesiIntroduction to Neuroimaging Analysis kitabının ilgili bölümlerinin okunması
5Spasyal NormalizasyonIntroduction to Neuroimaging Analysis kitabının ilgili bölümlerinin okunması
6İstatistiksel Modelleme'fsl course' web sitesinden analiz için araştırma yapmak
7Görüntülerden İstatistiksel Çıkarımlar'fsl course' web sitesinden analiz için araştırma yapmak
8fMRI Verilerinin görselleştirilmesi, lokalizasyonu ve raporlanması'fsl course' web sitesinden analiz için araştırma yapmak
9Dinlenme Durumun AğlarıResting state network tanımı ve yapılan çalışmalarla ilgili son beş yıla ait literatürün okunması
10Dinlenme Durumu Ağları 2Resting state network tanımı ve yapılan çalışmalarla ilgili son beş yıla ait literatürün okunması
11İnsan Konnektoma Projesi İnsan Konnektoma Projesinin araştırılması ve ilgili literatürün okunması
12Homer Programının Kurulumu, data dosyası uzantısı çevirme ve programda datayı açmaMATLAB ve Homer programlarının yüklenmesi
13Homer Programında fNIRS Datası Ön İşlemlenmesiSon beş yıla ait Homer programı ile ilgili literatürün okunması
14Homer Programında fNIRS datalarının sayısal veriye döndürülmesi, istatistiksel analizinin yapılması ve Atlas Viewer programında görselleştirmeSon beş yıla ait Homer ve Atlas Viewer programları ile ilgili literatürün okunması
Kaynak
Introduction to Neuroimaging Analysis, Mark Jenkinson and Michael Chappell, Oxford Neuroimaging Primers; Introduction to Resting State fMRI Functional Connectivity, Janine Bijsterbosch, Stephen M. smith, and Christian F. Beckmann, Oxford Neuroimaging Primers
İnternet veri tabanı ve simülasyonlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir.
X
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
5
Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
X
6
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
7
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
X
8
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
9
Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
X
10
Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir.
X
11
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:34Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:34