Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
LABORATUVAR ROTASYONU - I-Bahar Dönemi0+0-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Esra ÇAĞAVİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ
Dersin YardımcılarıDers Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi, Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri
Dersin AmacıDoktora düzeyinde eğitim alan öğrencilerin her hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-I” dersinin laboratuvar güvenliği ve kuralları, ileri moleküler biyoloji teknikleri, proteomiks ve genomiks uygulamaları, akım sitometrisi ve analizi, histolojik uygulamalar, mikroskop sistemlerinde görüntüleme ve analizi, hücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında yapılan çalışmalara ve araştırma konularına dair ileri bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar konusunda Pratik yapmalarını ve tez çalışmalarının kuramsal deneysel aşamalarına destek sağlamalarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-1, Lab-1,İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-2, Lab-2
,Elektrofizyoloji laboratuvarı,İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-3, Lab-3,Hücre kültürü uygulamaları,Flow sitometri ve data analizi
,Lab Defteri Değerlendirmesi,Immunohistokimya,Medisinal Kimya ve ilaç uygulamaları,Genomiks ve Proteomiks Metodolojisi,Mikroskopik Görüntüleme ve Analizi,Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) ve deneysel hayvan modelleri-I,Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) ve deneysel hayvan modelleri-II
,Lab Defteri Değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks, immunohistokimya, mikroskop sistemleri, hücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında uygulamalı pratik gözlemler ile ileri düzeyde deneysel yöntemleri ve analiz stratejilerini açıklar.14, 17, 2, 9A, E
Yeni araştırma tekniklerini, araştırır, uygular ve tez çalışmalarına katkı sağlar. 14, 17, 2, 9A, E
Farklı teknikleri içeren bilimsel çalışmaların prensiplerini kavrar ve çözüm üretir.14, 17, 2, 9A, E
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar ve kullanır. 14, 17, 2, 9A, E
İleri düzeyde bilimsel veri analiz yöntemlerini açıklar. 14, 17, 2, 9A, E
Laboratuvarda güvenli çalışma pratiği ve biyolojik güvenlik konularını açıklar ve yorumlar. 14, 17, 2, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-1, Lab-1Bireysel hazırlık
2İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-2, Lab-2
Bireysel hazırlık
3Elektrofizyoloji laboratuvarıBireysel hazırlık
4İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-3, Lab-3Bireysel hazırlık
5Hücre kültürü uygulamalarıBireysel hazırlık
6Flow sitometri ve data analizi
Bireysel hazırlık
7Lab Defteri DeğerlendirmesiBireysel hazırlık ve ders notları
8ImmunohistokimyaBireysel hazırlık
9Medisinal Kimya ve ilaç uygulamalarıBireysel hazırlık
10Genomiks ve Proteomiks MetodolojisiBireysel hazırlık
11Mikroskopik Görüntüleme ve AnaliziBireysel hazırlık
12Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) ve deneysel hayvan modelleri-IBireysel hazırlık
13Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) ve deneysel hayvan modelleri-II
Bireysel hazırlık
14Lab Defteri DeğerlendirmesiLab notebook evaluation
Kaynak
Laboratory Biosafety Manuel(Third edition) 1. Containment of biohazard 2. Laboratoaries - standards 3. Laboratory infection - prevention and control 4. Manuals I. Title . ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/ CDS/ CSR/ LYO2004. 11
İnternet veritabanı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir.
X
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
X
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
5
Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
X
6
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
7
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
X
8
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
9
Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
X
10
Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir.
X
11
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme1410140
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)182
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(182/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
LABORATUVAR ROTASYONU - I-Bahar Dönemi0+0-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Esra ÇAĞAVİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ
Dersin YardımcılarıDers Sorumlusu: Prof. Dr. Esra Çağavi, Dersin Yardımcıları: Sağlık Bilim ve Teknolojileri Araştırma Enstitüsü (SABİTA) Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlileri
Dersin AmacıDoktora düzeyinde eğitim alan öğrencilerin her hafta farklı bir araştırma laboratuvarında gözleme dayalı tasarlanan "Laboratuvar Rotasyonu-I” dersinin laboratuvar güvenliği ve kuralları, ileri moleküler biyoloji teknikleri, proteomiks ve genomiks uygulamaları, akım sitometrisi ve analizi, histolojik uygulamalar, mikroskop sistemlerinde görüntüleme ve analizi, hücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında yapılan çalışmalara ve araştırma konularına dair ileri bilgi, kullanılan cihazlar ve örnek uygulamalar konusunda Pratik yapmalarını ve tez çalışmalarının kuramsal deneysel aşamalarına destek sağlamalarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-1, Lab-1,İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-2, Lab-2
,Elektrofizyoloji laboratuvarı,İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-3, Lab-3,Hücre kültürü uygulamaları,Flow sitometri ve data analizi
,Lab Defteri Değerlendirmesi,Immunohistokimya,Medisinal Kimya ve ilaç uygulamaları,Genomiks ve Proteomiks Metodolojisi,Mikroskopik Görüntüleme ve Analizi,Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) ve deneysel hayvan modelleri-I,Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) ve deneysel hayvan modelleri-II
,Lab Defteri Değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Moleküler biyoloji, proteomiks ve genomiks, immunohistokimya, mikroskop sistemleri, hücre kültürü ve deney hayvanları laboratuvarlarında uygulamalı pratik gözlemler ile ileri düzeyde deneysel yöntemleri ve analiz stratejilerini açıklar.14, 17, 2, 9A, E
Yeni araştırma tekniklerini, araştırır, uygular ve tez çalışmalarına katkı sağlar. 14, 17, 2, 9A, E
Farklı teknikleri içeren bilimsel çalışmaların prensiplerini kavrar ve çözüm üretir.14, 17, 2, 9A, E
Araştırma laboratuvarda bulunan temel cihazların kullanım prensiplerini tanımlar ve kullanır. 14, 17, 2, 9A, E
İleri düzeyde bilimsel veri analiz yöntemlerini açıklar. 14, 17, 2, 9A, E
Laboratuvarda güvenli çalışma pratiği ve biyolojik güvenlik konularını açıklar ve yorumlar. 14, 17, 2, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-1, Lab-1Bireysel hazırlık
2İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-2, Lab-2
Bireysel hazırlık
3Elektrofizyoloji laboratuvarıBireysel hazırlık
4İleri Moleküler Biyoloji Teknikleri-3, Lab-3Bireysel hazırlık
5Hücre kültürü uygulamalarıBireysel hazırlık
6Flow sitometri ve data analizi
Bireysel hazırlık
7Lab Defteri DeğerlendirmesiBireysel hazırlık ve ders notları
8ImmunohistokimyaBireysel hazırlık
9Medisinal Kimya ve ilaç uygulamalarıBireysel hazırlık
10Genomiks ve Proteomiks MetodolojisiBireysel hazırlık
11Mikroskopik Görüntüleme ve AnaliziBireysel hazırlık
12Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) ve deneysel hayvan modelleri-IBireysel hazırlık
13Tıbbi Araştırma Merkezi (MEDİTAM) ve deneysel hayvan modelleri-II
Bireysel hazırlık
14Lab Defteri DeğerlendirmesiLab notebook evaluation
Kaynak
Laboratory Biosafety Manuel(Third edition) 1. Containment of biohazard 2. Laboratoaries - standards 3. Laboratory infection - prevention and control 4. Manuals I. Title . ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/ CDS/ CSR/ LYO2004. 11
İnternet veritabanı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir.
X
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
X
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
5
Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
X
6
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
7
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
X
8
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
9
Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
X
10
Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir.
X
11
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:34Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:34