Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Bahar Dönemi0+0-160
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Doç.Dr. Erol YILDIRIM, Prof.Dr. Mustafa GÜZEL, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Mehmet Hikmet ÜÇIŞIK, Doç.Dr. Bilal Ersen KERMAN, Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN, Prof.Dr. Johan Joseph Marıa Catharına Hubertus DELAROSETTE, Prof.Dr. Maria Del Pilar LAGUNA PES, Prof.Dr. Mehmet Yücel AĞARGÜN, Prof.Dr. Ülkan KILIÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Alanındaki literatürü tarar, mevcut bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve araştırma konusuyla ilgili önceki çalışmaları anlar.10F
Öğrencinin kendi tez konusunu belirleyebilmesi, araştırma sorusunu tanımlayabilmesi ve bu sorunun akademik önemini kavrayabilmesini sağlar.10F
Araştırma sorusuna uygun bir araştırma tasarımı geliştirir ve bu tasarımı uygulayabilme yeteneğine sahiptir.10F
Veri toplama sürecini planlama, veri toplama yöntemlerini uygulama ve elde edilen verileri analiz etmeyi bilir.10F
Elde edilen sonuçları kritik bir bakış açısıyla inceleme ve yorumlama yeteneğine sahiptir.10F
Araştırma sonuçlarını bilimsel bir formatta yazabilme ve etkili bir şekilde sunabilme yeteneğine sahip olur.10F
Araştırma sürecinde ve sonuçlarını paylaşırken etik kurallara uyma ve profesyonel sorumlulukları anlama kapasitesine sahip olur.10F
Araştırma sonuçlarını açıkça iletebilme ve diğer araştırmacılarla etkili bir şekilde işbirliği yapabilme yeteneğine sahip olur.10F
Karşılaştığı problemlere karşı alternatif planlar üretebilme kapasitesine sahip olur.10F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
5Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
6Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
7Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
8Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
9Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
10Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
11Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
12Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
13Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
14Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
Kaynak
Sinirbilim alanındaki güncel her türlü kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir.
X
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
5
Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
X
6
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
7
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
X
8
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
9
Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
X
10
Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir.
X
11
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati51050
Rehberli Problem Çözme45002000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)2050
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(2050/30)68
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Bahar Dönemi0+0-160
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Doç.Dr. Erol YILDIRIM, Prof.Dr. Mustafa GÜZEL, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Mehmet Hikmet ÜÇIŞIK, Doç.Dr. Bilal Ersen KERMAN, Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN, Prof.Dr. Johan Joseph Marıa Catharına Hubertus DELAROSETTE, Prof.Dr. Maria Del Pilar LAGUNA PES, Prof.Dr. Mehmet Yücel AĞARGÜN, Prof.Dr. Ülkan KILIÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Alanındaki literatürü tarar, mevcut bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve araştırma konusuyla ilgili önceki çalışmaları anlar.10F
Öğrencinin kendi tez konusunu belirleyebilmesi, araştırma sorusunu tanımlayabilmesi ve bu sorunun akademik önemini kavrayabilmesini sağlar.10F
Araştırma sorusuna uygun bir araştırma tasarımı geliştirir ve bu tasarımı uygulayabilme yeteneğine sahiptir.10F
Veri toplama sürecini planlama, veri toplama yöntemlerini uygulama ve elde edilen verileri analiz etmeyi bilir.10F
Elde edilen sonuçları kritik bir bakış açısıyla inceleme ve yorumlama yeteneğine sahiptir.10F
Araştırma sonuçlarını bilimsel bir formatta yazabilme ve etkili bir şekilde sunabilme yeteneğine sahip olur.10F
Araştırma sürecinde ve sonuçlarını paylaşırken etik kurallara uyma ve profesyonel sorumlulukları anlama kapasitesine sahip olur.10F
Araştırma sonuçlarını açıkça iletebilme ve diğer araştırmacılarla etkili bir şekilde işbirliği yapabilme yeteneğine sahip olur.10F
Karşılaştığı problemlere karşı alternatif planlar üretebilme kapasitesine sahip olur.10F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
5Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
6Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
7Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
8Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
9Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
10Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
11Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
12Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
13Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
14Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması.
Kaynak
Sinirbilim alanındaki güncel her türlü kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir.
X
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
5
Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir.
X
6
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
7
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
X
8
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
9
Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
X
10
Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir.
X
11
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:34Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:34