Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LİDERLİK VE LİDERLİK ANALİZLERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar GÖKALP |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı liderlik kavramı, liderlikle ilgili yaklaşımlar ve liderlik kuramları, liderlik türleri, sağlık kurumları yönetiminde liderlik analizi ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Liderlik kavramı ve tanımı,Tarihsel süreçte liderlik tanımlarının gelişimi,Liderlik teorileri,Liderlikle ilgili güncel yaklaşımlar,Alternatif liderlik yaklaşımları,Liderlik türleri,Liderin güç kaynakları,Ara Sınav,Liderlik ve yöneticilik,Liderlik analizi,Sağlık kurumlarında liderlik,Liderlikle ilgili diğer konular (duygusal zeka, denetim odağı, iletişim becerileri vb),Liderlikle ilgili diğer konular (duygusal zeka, denetim odağı, iletişim becerileri vb),Genel tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Liderlik kavramını | 10, 16, 9 | E |
Bu dersin sonunda öğrenci; | ||
2-Tarihsel süreçte liderlik tanımlarını | 10, 16, 9 | E |
3-Liderlik kuramlarını | 10, 16, 9 | E |
4-Güncel liderlik yaklaşımlarını | 10, 16, 9 | E |
5-Liderlik ve yöneticilik kavramlarını | 10, 16, 9 | E |
6-Liderin güç kaynaklarını | 10, 16, 9 | E |
7-Sağlık kurumlarında liderlik ve liderlikle ilişkili diğer konuları öğrenecektir. | 10, 16, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Liderlik kavramı ve tanımı | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
2 | Tarihsel süreçte liderlik tanımlarının gelişimi | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
3 | Liderlik teorileri | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
4 | Liderlikle ilgili güncel yaklaşımlar | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
5 | Alternatif liderlik yaklaşımları | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
6 | Liderlik türleri | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
7 | Liderin güç kaynakları | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Liderlik ve yöneticilik | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
10 | Liderlik analizi | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
11 | Sağlık kurumlarında liderlik | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
12 | Liderlikle ilgili diğer konular (duygusal zeka, denetim odağı, iletişim becerileri vb) | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
13 | Liderlikle ilgili diğer konular (duygusal zeka, denetim odağı, iletişim becerileri vb) | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
14 | Genel tartışma | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
Kaynak |
1-Fındıkçı, İ. (2012). Bir Gönül Yolculuğu Hizmetkar Liderlik, Alfa Yayıncılık. 2-Barutçugil, İ. (2006). Yöneticinin Yönetimi, Kariyer Yayınları. 3-Barutçygil, İ. (2014). Liderlik, Kariyer Yayınları. 4-Northouse, P. G. (2018). Leadership: Theory and practice. Sage publications. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sağlık hizmetlerinin organizasyonu, finansmanı, kullanımı ve sonuçları hakkında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir ve gelişmeleri takip eder. | X | |||||
2 | 2. Disiplinlerarası bakış açısıyla sağlık politikalarının kritik değerlendirmesini yaparak, yeni bir kavramsal çerçeve geliştirir, bu çerçeveyi bilimsel olarak analiz eder ve özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | 3. Sağlık yönetimi alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır. | X | |||||
4 | 4. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular. | X | |||||
5 | 5. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün bir konunun eleştirel analizini ve sentezini yapar. | X | |||||
6 | 6. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı tek başına gerçekleştirerek bilime katkıda bulunur. | X | |||||
7 | 7. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yapmış olduğu bilimsel bir çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
8 | 8. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
9 | 9. Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni fikir ve/veya yöntem geliştirir. | X | |||||
10 | 10. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda ürettiği özgün görüşlerini çeşitli platformlarda yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
11 | 11. En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | X | |||||
12 | 12. Sağlık yönetimi ile ilgili politik, ekonomik, teknolojik, sosyal, demografik ve kültürel ilerlemeler hakkında toplumu bilgilendirme sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
13 | 13. Sağlık yönetimi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir veya çözüm üretilmesini destekler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LİDERLİK VE LİDERLİK ANALİZLERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar GÖKALP |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı liderlik kavramı, liderlikle ilgili yaklaşımlar ve liderlik kuramları, liderlik türleri, sağlık kurumları yönetiminde liderlik analizi ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Liderlik kavramı ve tanımı,Tarihsel süreçte liderlik tanımlarının gelişimi,Liderlik teorileri,Liderlikle ilgili güncel yaklaşımlar,Alternatif liderlik yaklaşımları,Liderlik türleri,Liderin güç kaynakları,Ara Sınav,Liderlik ve yöneticilik,Liderlik analizi,Sağlık kurumlarında liderlik,Liderlikle ilgili diğer konular (duygusal zeka, denetim odağı, iletişim becerileri vb),Liderlikle ilgili diğer konular (duygusal zeka, denetim odağı, iletişim becerileri vb),Genel tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Liderlik kavramını | 10, 16, 9 | E |
Bu dersin sonunda öğrenci; | ||
2-Tarihsel süreçte liderlik tanımlarını | 10, 16, 9 | E |
3-Liderlik kuramlarını | 10, 16, 9 | E |
4-Güncel liderlik yaklaşımlarını | 10, 16, 9 | E |
5-Liderlik ve yöneticilik kavramlarını | 10, 16, 9 | E |
6-Liderin güç kaynaklarını | 10, 16, 9 | E |
7-Sağlık kurumlarında liderlik ve liderlikle ilişkili diğer konuları öğrenecektir. | 10, 16, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Liderlik kavramı ve tanımı | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
2 | Tarihsel süreçte liderlik tanımlarının gelişimi | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
3 | Liderlik teorileri | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
4 | Liderlikle ilgili güncel yaklaşımlar | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
5 | Alternatif liderlik yaklaşımları | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
6 | Liderlik türleri | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
7 | Liderin güç kaynakları | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Liderlik ve yöneticilik | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
10 | Liderlik analizi | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
11 | Sağlık kurumlarında liderlik | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
12 | Liderlikle ilgili diğer konular (duygusal zeka, denetim odağı, iletişim becerileri vb) | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
13 | Liderlikle ilgili diğer konular (duygusal zeka, denetim odağı, iletişim becerileri vb) | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
14 | Genel tartışma | Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi |
Kaynak |
1-Fındıkçı, İ. (2012). Bir Gönül Yolculuğu Hizmetkar Liderlik, Alfa Yayıncılık. 2-Barutçugil, İ. (2006). Yöneticinin Yönetimi, Kariyer Yayınları. 3-Barutçygil, İ. (2014). Liderlik, Kariyer Yayınları. 4-Northouse, P. G. (2018). Leadership: Theory and practice. Sage publications. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Sağlık hizmetlerinin organizasyonu, finansmanı, kullanımı ve sonuçları hakkında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir ve gelişmeleri takip eder. | X | |||||
2 | 2. Disiplinlerarası bakış açısıyla sağlık politikalarının kritik değerlendirmesini yaparak, yeni bir kavramsal çerçeve geliştirir, bu çerçeveyi bilimsel olarak analiz eder ve özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | 3. Sağlık yönetimi alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır. | X | |||||
4 | 4. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular. | X | |||||
5 | 5. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün bir konunun eleştirel analizini ve sentezini yapar. | X | |||||
6 | 6. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı tek başına gerçekleştirerek bilime katkıda bulunur. | X | |||||
7 | 7. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yapmış olduğu bilimsel bir çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
8 | 8. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
9 | 9. Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni fikir ve/veya yöntem geliştirir. | X | |||||
10 | 10. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda ürettiği özgün görüşlerini çeşitli platformlarda yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
11 | 11. En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1). | X | |||||
12 | 12. Sağlık yönetimi ile ilgili politik, ekonomik, teknolojik, sosyal, demografik ve kültürel ilerlemeler hakkında toplumu bilgilendirme sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
13 | 13. Sağlık yönetimi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir veya çözüm üretilmesini destekler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |