Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK HİZMETLERİ PAZARLAMASI VE MARKA YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Serhat YÜKSEL
Dersi VerenlerProf.Dr. Serhat YÜKSEL
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yaşar GÖKALP
Dersin AmacıPazarlama kavramı ve tanımı, tarihsel süreçte pazarlama yaklaşımları ve güncel uygulamaları aktarmak; temel işletme fonksiyonlarından biri olan pazarlamayı sağlık sektörüne özgü dinamikler ile beraber ele almak ve sağlık yöneticilerine stratejik pazarlama ve marka yönetimi becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama kavramı ve tanımı,Pazarlama anlayışları ve sağlık hizmetleri pazarlaması,Sağlık kurumlarında pazarlama süreçleri,Tüketici davranışları,Pazar araştırması,Ürün geliştirme stratejileri,Fiyatlandırma stratejileri,Ara Sınav,Tutundurma,Dağıtım,Stratejik pazarlama planı,Marka kavramı ve önemi,Marka yönetimi,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2-Pazarlama anlayışlarını10, 16, 9A
Bu dersin sonunda öğrenciler; 10, 16, 9A
1-Pazarlama kavramı ve tanımlarını10, 16, 9A
3-Sağlık hizmetlerinin özelliklerini10, 16, 9A
4- Sağlık hizmetlerine özgü pazarlama süreçlerini10, 16, 9A
5- Tüketici davranışlarını10, 16, 9A
6-Hasta/Müşterilerin sağlık hizmetleri pazarlamasındaki rolünü10, 16, 9A
7- Stratejik pazarlama planı oluşturmayı öğreneceklerdir. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama kavramı ve tanımıKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
2Pazarlama anlayışları ve sağlık hizmetleri pazarlamasıKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
3Sağlık kurumlarında pazarlama süreçleriKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
4Tüketici davranışlarıKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
5Pazar araştırmasıKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
6Ürün geliştirme stratejileriKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
7Fiyatlandırma stratejileriKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
8Ara SınavKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
9TutundurmaKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
10DağıtımKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
11Stratejik pazarlama planıKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
12Marka kavramı ve önemiKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
13Marka yönetimiKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
14Genel tekrarKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
Kaynak
1-Tengilimoğlu, D. (2011). Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi. 2-Thomas, R. K. (2008). Health services marketing: a practitioner's guide. Springer Science & Business Media. 3- Fortenberry, J. L. (2009). Health care marketing: tools and techniques. Jones & Bartlett Learning.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Sağlık hizmetlerinin organizasyonu, finansmanı, kullanımı ve sonuçları hakkında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir ve gelişmeleri takip eder.
X
1
1. Sağlık hizmetlerinin organizasyonu, finansmanı, kullanımı ve sonuçları hakkında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir ve gelişmeleri takip eder.
X
2
2. Disiplinlerarası bakış açısıyla sağlık politikalarının kritik değerlendirmesini yaparak, yeni bir kavramsal çerçeve geliştirir, bu çerçeveyi bilimsel olarak analiz eder ve özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
3. Sağlık yönetimi alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır.
X
4
4. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular.
X
5
5. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün bir konunun eleştirel analizini ve sentezini yapar.
X
6
6. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı tek başına gerçekleştirerek bilime katkıda bulunur.
X
7
7. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yapmış olduğu bilimsel bir çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilginin sınırlarını genişletir.
X
8
8. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
9
9. Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni fikir ve/veya yöntem geliştirir.
X
10
10. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda ürettiği özgün görüşlerini çeşitli platformlarda yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
11
11. En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
12
12. Sağlık yönetimi ile ilgili politik, ekonomik, teknolojik, sosyal, demografik ve kültürel ilerlemeler hakkında toplumu bilgilendirme sürecine katkıda bulunur.
X
13
13. Sağlık yönetimi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir veya çözüm üretilmesini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK HİZMETLERİ PAZARLAMASI VE MARKA YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Serhat YÜKSEL
Dersi VerenlerProf.Dr. Serhat YÜKSEL
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yaşar GÖKALP
Dersin AmacıPazarlama kavramı ve tanımı, tarihsel süreçte pazarlama yaklaşımları ve güncel uygulamaları aktarmak; temel işletme fonksiyonlarından biri olan pazarlamayı sağlık sektörüne özgü dinamikler ile beraber ele almak ve sağlık yöneticilerine stratejik pazarlama ve marka yönetimi becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama kavramı ve tanımı,Pazarlama anlayışları ve sağlık hizmetleri pazarlaması,Sağlık kurumlarında pazarlama süreçleri,Tüketici davranışları,Pazar araştırması,Ürün geliştirme stratejileri,Fiyatlandırma stratejileri,Ara Sınav,Tutundurma,Dağıtım,Stratejik pazarlama planı,Marka kavramı ve önemi,Marka yönetimi,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2-Pazarlama anlayışlarını10, 16, 9A
Bu dersin sonunda öğrenciler; 10, 16, 9A
1-Pazarlama kavramı ve tanımlarını10, 16, 9A
3-Sağlık hizmetlerinin özelliklerini10, 16, 9A
4- Sağlık hizmetlerine özgü pazarlama süreçlerini10, 16, 9A
5- Tüketici davranışlarını10, 16, 9A
6-Hasta/Müşterilerin sağlık hizmetleri pazarlamasındaki rolünü10, 16, 9A
7- Stratejik pazarlama planı oluşturmayı öğreneceklerdir. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama kavramı ve tanımıKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
2Pazarlama anlayışları ve sağlık hizmetleri pazarlamasıKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
3Sağlık kurumlarında pazarlama süreçleriKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
4Tüketici davranışlarıKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
5Pazar araştırmasıKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
6Ürün geliştirme stratejileriKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
7Fiyatlandırma stratejileriKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
8Ara SınavKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
9TutundurmaKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
10DağıtımKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
11Stratejik pazarlama planıKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
12Marka kavramı ve önemiKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
13Marka yönetimiKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
14Genel tekrarKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
Kaynak
1-Tengilimoğlu, D. (2011). Sağlık Hizmetleri Pazarlaması, Siyasal Kitabevi. 2-Thomas, R. K. (2008). Health services marketing: a practitioner's guide. Springer Science & Business Media. 3- Fortenberry, J. L. (2009). Health care marketing: tools and techniques. Jones & Bartlett Learning.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Sağlık hizmetlerinin organizasyonu, finansmanı, kullanımı ve sonuçları hakkında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir ve gelişmeleri takip eder.
X
1
1. Sağlık hizmetlerinin organizasyonu, finansmanı, kullanımı ve sonuçları hakkında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir ve gelişmeleri takip eder.
X
2
2. Disiplinlerarası bakış açısıyla sağlık politikalarının kritik değerlendirmesini yaparak, yeni bir kavramsal çerçeve geliştirir, bu çerçeveyi bilimsel olarak analiz eder ve özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
3. Sağlık yönetimi alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır.
X
4
4. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular.
X
5
5. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün bir konunun eleştirel analizini ve sentezini yapar.
X
6
6. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı tek başına gerçekleştirerek bilime katkıda bulunur.
X
7
7. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yapmış olduğu bilimsel bir çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilginin sınırlarını genişletir.
X
8
8. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
9
9. Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni fikir ve/veya yöntem geliştirir.
X
10
10. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda ürettiği özgün görüşlerini çeşitli platformlarda yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
11
11. En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
12
12. Sağlık yönetimi ile ilgili politik, ekonomik, teknolojik, sosyal, demografik ve kültürel ilerlemeler hakkında toplumu bilgilendirme sürecine katkıda bulunur.
X
13
13. Sağlık yönetimi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir veya çözüm üretilmesini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:36Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:37