Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-Bahar Dönemi3+0310
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Melis Almula KARADAYI
Dersi VerenlerProf.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yaşar GÖKALP
Dersin AmacıÖğrencilerin, sağlık yönetimi ile ilgili bilimsel bir araştırma gerçekleştirmek ve araştırma sonucunda elde edilen bulguların çeşitli paydaşlar açısından yansımalarını değerlendirmek için gerekli bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Araştırma yöntemlerine giriş,2. Bilimsel araştırma aşamaları: Kavramsal alt yapıyı oluşturma,3. Bilimsel araştırma aşamaları: Araştırma tasarımını seçme,4. Bilimsel araştırma aşamaları: Araştırma tasarımının etkililiğini değerlendirme,5. Bilimsel araştırma aşamaları: Evren ve örneklemi belirleme,6. Bilimsel araştırma aşamaları: Değişkenleri ve ölçek türlerini belirleme,7. Bilimsel araştırma aşamaları: Veri kaynaklarını, veri toplama yöntemlerini belirleme,8. Bilimsel araştırma aşamaları: Veriyi analize hazırlama ve analiz etme,9. Bilimsel araştırma aşamaları: Araştırma raporunu hazırlama,10. Örnek araştırma makaleleri (öğrenci sunumları),11. Örnek araştırma makaleleri (öğrenci sunumları),12. Örnek araştırma makaleleri (öğrenci sunumları),13. Örnek araştırma makaleleri (öğrenci sunumları),14. Örnek araştırma makaleleri (öğrenci sunumları); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları açıklar.16, 9A
Bilimsel araştırma ve sağlık hizmetlerinde araştırma kavramlarını tanımlar.16, 9A
Araştırma bulgularının kullanım amaçlarını ayırt eder.16, 9A, H
Bilimsel bir araştırmanın aşamalarını açıklar.16, 9A
Etik prensipler ışığında bilimsel bir araştırma gerçekleştirebilecek ve paylaşabilecektir.16, 9A
Sağlık yönetimi ile ilgili orijinal ve önemli bir konuda kavramsal model ve hipotezler geliştirir.16, 9A
Hipotez testi için uygun araştırma tasarımını kullanır.16, 9A
Hipotez testi için uygun veri kaynaklarını ve veri toplama yöntemlerini kullanır.16, 9A
Veri kalitesinin nasıl sağlanacağını planlar.16, 9A
Hipotez testi için uygun istatistiksel analiz yöntemini uygular.16, 9A
Araştırma bulgularını farklı gruplar açısından tartışır.16, 9A
Araştırma raporunu hazırlar.16, 9A
Araştırmayı çeşitli platformlarda tartışır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Araştırma yöntemlerine girişKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
22. Bilimsel araştırma aşamaları: Kavramsal alt yapıyı oluşturmaKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
33. Bilimsel araştırma aşamaları: Araştırma tasarımını seçmeKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
44. Bilimsel araştırma aşamaları: Araştırma tasarımının etkililiğini değerlendirmeKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
55. Bilimsel araştırma aşamaları: Evren ve örneklemi belirlemeKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
66. Bilimsel araştırma aşamaları: Değişkenleri ve ölçek türlerini belirlemeKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
77. Bilimsel araştırma aşamaları: Veri kaynaklarını, veri toplama yöntemlerini belirlemeKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
88. Bilimsel araştırma aşamaları: Veriyi analize hazırlama ve analiz etmeKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
99. Bilimsel araştırma aşamaları: Araştırma raporunu hazırlamaKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
1010. Örnek araştırma makaleleri (öğrenci sunumları)Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
1111. Örnek araştırma makaleleri (öğrenci sunumları)Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
1212. Örnek araştırma makaleleri (öğrenci sunumları)Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
1313. Örnek araştırma makaleleri (öğrenci sunumları)Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
1414. Örnek araştırma makaleleri (öğrenci sunumları)Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
Kaynak
Öğretim üyesine ait ders notları
•Ann Bowling. Research Methods in Health. Open University Press, USA, 2009. •Creswell, J.W. Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. Fourth Edition, SAGE, USA, 2014. •Fred N. Kerlinger. Science and the Scientific Research. İçinde: Foundations of Behavioral Research, second edition, New York, 1973. •Julius Sim,Chris Wright. Research in Health Care: Concepts, Designs and Methods. Stanley Thomas Ltd., England, 2000. •Hilla Brink,Christa van der Walt. Fundamentals of Research Methodology for Health-care Professionals. Second Edition, 2006. •Thomas D. Cook and Donald T. Campbell. Quasi-Experimentation Design and Analysis Issues for the Field Settings. Houghton Mifflin Company, USA, 1979. •Osman Hayran. Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler. Nobel Tıp Kitabevleri. 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Sağlık hizmetlerinin organizasyonu, finansmanı, kullanımı ve sonuçları hakkında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir ve gelişmeleri takip eder.
X
2
2. Disiplinlerarası bakış açısıyla sağlık politikalarının kritik değerlendirmesini yaparak, yeni bir kavramsal çerçeve geliştirir, bu çerçeveyi bilimsel olarak analiz eder ve özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
3. Sağlık yönetimi alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır.
X
4
4. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular.
X
5
5. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün bir konunun eleştirel analizini ve sentezini yapar.
X
6
6. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı tek başına gerçekleştirerek bilime katkıda bulunur.
X
7
7. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yapmış olduğu bilimsel bir çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilginin sınırlarını genişletir.
X
8
8. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
9
9. Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni fikir ve/veya yöntem geliştirir.
X
10
10. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda ürettiği özgün görüşlerini çeşitli platformlarda yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
11
11. En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
12
12. Sağlık yönetimi ile ilgili politik, ekonomik, teknolojik, sosyal, demografik ve kültürel ilerlemeler hakkında toplumu bilgilendirme sürecine katkıda bulunur.
X
13
13. Sağlık yönetimi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir veya çözüm üretilmesini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme71070
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5840
Okul Dışı Diğer Faaliyetler10660
Proje Sunumu / Seminer22040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)302
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(302/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-Bahar Dönemi3+0310
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Melis Almula KARADAYI
Dersi VerenlerProf.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yaşar GÖKALP
Dersin AmacıÖğrencilerin, sağlık yönetimi ile ilgili bilimsel bir araştırma gerçekleştirmek ve araştırma sonucunda elde edilen bulguların çeşitli paydaşlar açısından yansımalarını değerlendirmek için gerekli bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Araştırma yöntemlerine giriş,2. Bilimsel araştırma aşamaları: Kavramsal alt yapıyı oluşturma,3. Bilimsel araştırma aşamaları: Araştırma tasarımını seçme,4. Bilimsel araştırma aşamaları: Araştırma tasarımının etkililiğini değerlendirme,5. Bilimsel araştırma aşamaları: Evren ve örneklemi belirleme,6. Bilimsel araştırma aşamaları: Değişkenleri ve ölçek türlerini belirleme,7. Bilimsel araştırma aşamaları: Veri kaynaklarını, veri toplama yöntemlerini belirleme,8. Bilimsel araştırma aşamaları: Veriyi analize hazırlama ve analiz etme,9. Bilimsel araştırma aşamaları: Araştırma raporunu hazırlama,10. Örnek araştırma makaleleri (öğrenci sunumları),11. Örnek araştırma makaleleri (öğrenci sunumları),12. Örnek araştırma makaleleri (öğrenci sunumları),13. Örnek araştırma makaleleri (öğrenci sunumları),14. Örnek araştırma makaleleri (öğrenci sunumları); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları açıklar.16, 9A
Bilimsel araştırma ve sağlık hizmetlerinde araştırma kavramlarını tanımlar.16, 9A
Araştırma bulgularının kullanım amaçlarını ayırt eder.16, 9A, H
Bilimsel bir araştırmanın aşamalarını açıklar.16, 9A
Etik prensipler ışığında bilimsel bir araştırma gerçekleştirebilecek ve paylaşabilecektir.16, 9A
Sağlık yönetimi ile ilgili orijinal ve önemli bir konuda kavramsal model ve hipotezler geliştirir.16, 9A
Hipotez testi için uygun araştırma tasarımını kullanır.16, 9A
Hipotez testi için uygun veri kaynaklarını ve veri toplama yöntemlerini kullanır.16, 9A
Veri kalitesinin nasıl sağlanacağını planlar.16, 9A
Hipotez testi için uygun istatistiksel analiz yöntemini uygular.16, 9A
Araştırma bulgularını farklı gruplar açısından tartışır.16, 9A
Araştırma raporunu hazırlar.16, 9A
Araştırmayı çeşitli platformlarda tartışır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Araştırma yöntemlerine girişKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
22. Bilimsel araştırma aşamaları: Kavramsal alt yapıyı oluşturmaKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
33. Bilimsel araştırma aşamaları: Araştırma tasarımını seçmeKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
44. Bilimsel araştırma aşamaları: Araştırma tasarımının etkililiğini değerlendirmeKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
55. Bilimsel araştırma aşamaları: Evren ve örneklemi belirlemeKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
66. Bilimsel araştırma aşamaları: Değişkenleri ve ölçek türlerini belirlemeKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
77. Bilimsel araştırma aşamaları: Veri kaynaklarını, veri toplama yöntemlerini belirlemeKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
88. Bilimsel araştırma aşamaları: Veriyi analize hazırlama ve analiz etmeKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
99. Bilimsel araştırma aşamaları: Araştırma raporunu hazırlamaKonuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
1010. Örnek araştırma makaleleri (öğrenci sunumları)Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
1111. Örnek araştırma makaleleri (öğrenci sunumları)Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
1212. Örnek araştırma makaleleri (öğrenci sunumları)Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
1313. Örnek araştırma makaleleri (öğrenci sunumları)Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
1414. Örnek araştırma makaleleri (öğrenci sunumları)Konuyla ilgili örnek vakaların incelenmesi
Kaynak
Öğretim üyesine ait ders notları
•Ann Bowling. Research Methods in Health. Open University Press, USA, 2009. •Creswell, J.W. Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. Fourth Edition, SAGE, USA, 2014. •Fred N. Kerlinger. Science and the Scientific Research. İçinde: Foundations of Behavioral Research, second edition, New York, 1973. •Julius Sim,Chris Wright. Research in Health Care: Concepts, Designs and Methods. Stanley Thomas Ltd., England, 2000. •Hilla Brink,Christa van der Walt. Fundamentals of Research Methodology for Health-care Professionals. Second Edition, 2006. •Thomas D. Cook and Donald T. Campbell. Quasi-Experimentation Design and Analysis Issues for the Field Settings. Houghton Mifflin Company, USA, 1979. •Osman Hayran. Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yöntemler. Nobel Tıp Kitabevleri. 2012.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Sağlık hizmetlerinin organizasyonu, finansmanı, kullanımı ve sonuçları hakkında ileri düzeyde teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir ve gelişmeleri takip eder.
X
2
2. Disiplinlerarası bakış açısıyla sağlık politikalarının kritik değerlendirmesini yaparak, yeni bir kavramsal çerçeve geliştirir, bu çerçeveyi bilimsel olarak analiz eder ve özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
3. Sağlık yönetimi alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır.
X
4
4. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular.
X
5
5. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün bir konunun eleştirel analizini ve sentezini yapar.
X
6
6. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı tek başına gerçekleştirerek bilime katkıda bulunur.
X
7
7. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yapmış olduğu bilimsel bir çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alandaki bilginin sınırlarını genişletir.
X
8
8. Sağlık yönetimi ile ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
X
9
9. Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda yeni fikir ve/veya yöntem geliştirir.
X
10
10. Sağlık yönetimi ile ilgili bir konuda ürettiği özgün görüşlerini çeşitli platformlarda yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
11
11. En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır (“European Language Portfolio Global Scale”, Level C1).
X
12
12. Sağlık yönetimi ile ilgili politik, ekonomik, teknolojik, sosyal, demografik ve kültürel ilerlemeler hakkında toplumu bilgilendirme sürecine katkıda bulunur.
X
13
13. Sağlık yönetimi ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir veya çözüm üretilmesini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:36Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:37