Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Güz Dönemi0+0-120
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ÇAĞLAR
Dersi VerenlerProf.Dr. Tamer ATASEVER, Prof.Dr. Cengiz EROL, Dr.Öğr.Üye. Tansel ÇAKIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Araştırma planlamasının genel ilkelerini öğrenir. 1.1. Araştırma hipotezi oluşturur. 1.2. Araştırma planlama ilkelerini oluşturur. 1.3. Hipotezi doğrultusunda bir araştırma planlar.14, 17, 19, 2, 4, 6E, F
2. Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 2.1. hipotezine ilişkin güncel literatür tarar. 2.2. Literatür taraması sonucu bulduğu verileri istatistiksel yöntemlerle değerlendirir. 2.3. Veri toplama yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönleri hakkında tahminde bulunur.14, 17, 19, 2, 4, 6E, F
3. Çalışma verilerinin sonuçlarını yorumlar. 3.1. Araştırma raporlarını ve makalelerini çözümler. 3.2. Başka araştırmalar ile kendi çalışmasının verilerini karşılaştırır. 3.3. araştırmasını raporlar.14, 17, 19, 2, 4, 6E, F
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
2Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
3Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
4Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
5Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
6Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
7Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
8Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
9Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
10Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
11Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
12Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
13Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
14Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
Kaynak
Ders aşamasında gördüğü derslerin ders notları ve bu derslerle ilgili kaynaklar, Bilimsel makaleler ve Tez çalışması sırasında elde edilen veriler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyasyon Onkolojisi, nükleer tıp ve radyoloji alanında kullanılan radyasyon veren cihazların yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Radyasyon verici cihazların günlük, aylık ve yıllık kalite kontrol programlarını takip etmeyi ve uygulamayı bilir.
X
3
Kliniğe yeni alınan cihazların kabulu ve hizmete sokması aşamasında yapılması gerekenleri bilir.
X
4
Hastaların tedavi planlamasını yapma yeteneğine sahiptir.
X
5
Çalıştığı kurumun radyasyondan korunma görevlisi olacak bilgiye sahiptir.
X
6
Alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir.
X
7
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X
8
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
9
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir.
X
10
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
11
Klinik uygulamaların hasta ve personele en az radyasyon verecek şekilde planlamasını yapabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Güz Dönemi0+0-120
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ÇAĞLAR
Dersi VerenlerProf.Dr. Tamer ATASEVER, Prof.Dr. Cengiz EROL, Dr.Öğr.Üye. Tansel ÇAKIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.,Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Araştırma planlamasının genel ilkelerini öğrenir. 1.1. Araştırma hipotezi oluşturur. 1.2. Araştırma planlama ilkelerini oluşturur. 1.3. Hipotezi doğrultusunda bir araştırma planlar.14, 17, 19, 2, 4, 6E, F
2. Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 2.1. hipotezine ilişkin güncel literatür tarar. 2.2. Literatür taraması sonucu bulduğu verileri istatistiksel yöntemlerle değerlendirir. 2.3. Veri toplama yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönleri hakkında tahminde bulunur.14, 17, 19, 2, 4, 6E, F
3. Çalışma verilerinin sonuçlarını yorumlar. 3.1. Araştırma raporlarını ve makalelerini çözümler. 3.2. Başka araştırmalar ile kendi çalışmasının verilerini karşılaştırır. 3.3. araştırmasını raporlar.14, 17, 19, 2, 4, 6E, F
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
2Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
3Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
4Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
5Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
6Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
7Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
8Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
9Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
10Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
11Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
12Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
13Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
14Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Ön okuma
Kaynak
Ders aşamasında gördüğü derslerin ders notları ve bu derslerle ilgili kaynaklar, Bilimsel makaleler ve Tez çalışması sırasında elde edilen veriler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyasyon Onkolojisi, nükleer tıp ve radyoloji alanında kullanılan radyasyon veren cihazların yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Radyasyon verici cihazların günlük, aylık ve yıllık kalite kontrol programlarını takip etmeyi ve uygulamayı bilir.
X
3
Kliniğe yeni alınan cihazların kabulu ve hizmete sokması aşamasında yapılması gerekenleri bilir.
X
4
Hastaların tedavi planlamasını yapma yeteneğine sahiptir.
X
5
Çalıştığı kurumun radyasyondan korunma görevlisi olacak bilgiye sahiptir.
X
6
Alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir.
X
7
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X
8
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
9
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir.
X
10
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
11
Klinik uygulamaların hasta ve personele en az radyasyon verecek şekilde planlamasını yapabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/05/2023 - 15:42Son Güncelleme Tarihi: 04/05/2023 - 15:52