Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDİATRİK ODYOLOJİ-Bahar Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPediatrik gruptaki hastaların işitsel ve vestibüler açıdan güncel değerlendirme ve müdahale yöntemlerini öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Normal işitsel ve vestibüler gelişim,İşitme kaybının etyolojisi ve medikal yaklaşımlar,İşitme kayıplarının erken tanılanması,Vestibüler bozuklukların etyolojisi ve medikal yaklaşımlar,Çocuklarda odyolojik değerlendirme,Pediatrik gruba özel güncel işitme teknolojileri,Ara Sınav,Çocukluk dönemi denge bozukluklarına müdahale,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pediatrik işitme kayıplarında güncel değerlendirme yöntemlerinin uygular.14, 18, 37, 4A, D, E
Patolojiye ve yaşa uygun müdahale yöntemlerini belirler.13, 18, 37, 4A, D, E
Pediatrik vestibüler hastalarında güncel değerlendirme yöntemlerinin uygular.10, 13, 18, 37, 4A, D, E
İşitme kaybı nedenlerini, tanı süreçlerini ve tedavilerini açıklar.13, 18, 37, 4A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Normal işitsel ve vestibüler gelişimÖn hazırlık yok
2İşitme kaybının etyolojisi ve medikal yaklaşımlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İşitme kayıplarının erken tanılanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Vestibüler bozuklukların etyolojisi ve medikal yaklaşımlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Çocuklarda odyolojik değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Pediatrik gruba özel güncel işitme teknolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Ara SınavÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Çocukluk dönemi denge bozukluklarına müdahaleÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Öğrenci sunumlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Öğrenci sunumlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Öğrenci sunumlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Öğrenci sunumlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Öğrenci sunumlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Pediatric Audiology: Diagnosis, Technology, and Management; Jane Reger Madell, Carol Ann Flexer
Derste kullanılan PowerPoint dosyaları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14684
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı6424
Genel Sınav ve Hazırlığı6424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)244
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(244/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDİATRİK ODYOLOJİ-Bahar Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPediatrik gruptaki hastaların işitsel ve vestibüler açıdan güncel değerlendirme ve müdahale yöntemlerini öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Normal işitsel ve vestibüler gelişim,İşitme kaybının etyolojisi ve medikal yaklaşımlar,İşitme kayıplarının erken tanılanması,Vestibüler bozuklukların etyolojisi ve medikal yaklaşımlar,Çocuklarda odyolojik değerlendirme,Pediatrik gruba özel güncel işitme teknolojileri,Ara Sınav,Çocukluk dönemi denge bozukluklarına müdahale,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pediatrik işitme kayıplarında güncel değerlendirme yöntemlerinin uygular.14, 18, 37, 4A, D, E
Patolojiye ve yaşa uygun müdahale yöntemlerini belirler.13, 18, 37, 4A, D, E
Pediatrik vestibüler hastalarında güncel değerlendirme yöntemlerinin uygular.10, 13, 18, 37, 4A, D, E
İşitme kaybı nedenlerini, tanı süreçlerini ve tedavilerini açıklar.13, 18, 37, 4A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Normal işitsel ve vestibüler gelişimÖn hazırlık yok
2İşitme kaybının etyolojisi ve medikal yaklaşımlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İşitme kayıplarının erken tanılanmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Vestibüler bozuklukların etyolojisi ve medikal yaklaşımlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Çocuklarda odyolojik değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Pediatrik gruba özel güncel işitme teknolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Ara SınavÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Çocukluk dönemi denge bozukluklarına müdahaleÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Öğrenci sunumlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Öğrenci sunumlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Öğrenci sunumlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Öğrenci sunumlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Öğrenci sunumlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Pediatric Audiology: Diagnosis, Technology, and Management; Jane Reger Madell, Carol Ann Flexer
Derste kullanılan PowerPoint dosyaları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:35Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:38