Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME CİHAZI VE İMPLANTTA İLERİ UYGULAMALAR-Güz Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİşitme cihazı, koklear implant veya diğer implante edilebilir cihaz gereksinimi olan ve/veya kullanan bireylerde, mevcut cihazın programlanması ve takibinin nasıl yapılacağı hakkında yeterli donanıma sahip olunması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme cihazı teknolojileri ve elektro-akustik test prosedürleri,İşitme cihazlarında akustik modifikasyonlar,Gerçek kulak ölçümleri,Çocuklarda işitme cihazı seçimi ve ayarlanması,Yetişkinlerde işitme cihazı seçimi ve ayarlanması,Yetişkinlerde odyolojik rehabilitasyon ve hasta memnuniyetinin analizi,Yardımcı dinleme cihazları ,İşitsel implantlarının tarihçesi ve fizyolojik temelleri,Preoperatif klinik, odyolojik, konuşma ve lisan değerlendirmesi,İç kulağın koklear implantasyon sonrasındaki histopatolojisi ve beyin plastisitesi,Koklear implantlı çocuklarda santral işitsel yolların gelişimi ve erken koklear implantasyonun konuşma gelişimine etkileri,Koklear implantlarda konuşma işlemleme,Pediatrik ve yetişkin gruplarda rehabilitasyon ve implant verimliliğinin değerlendirilmesi,Diğer implante edilebilir cihazlar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme ve implante edilebilir cihaz teknolojilerini tanımlar.10, 13, 16, 4, 9A, E
Çocuk ve yetişkin gruplarında doğru cihazlama seçimi ve ayarlamasına karar verir.10, 13, 16, 4, 9A, E
İşitme cihazı uygulamalarında uygun akustik modifikasyona karar verir10, 13, 16, 4, 9A, E
Gerçek kulak ölçümleri ile objektif değerlendirme yapar.10, 13, 16, 4, 9A, E
İmplantasyon seçeneklerinin özellikleri, uygunluk kriterleri ve adaylığı değerlendirir.10, 13, 16, 4, 9A, E
Rehabilitasyon sonrası cihazlı ya da implantlı gelişimleri, değerlendirme sonuçlarını analiz eder.10, 13, 16, 19, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme cihazı teknolojileri ve elektro-akustik test prosedürleriÖn hazırlık yok
2İşitme cihazlarında akustik modifikasyonlarÖn hazırlık yok
3Gerçek kulak ölçümleriÖn hazırlık yok
4Çocuklarda işitme cihazı seçimi ve ayarlanmasıÖn hazırlık yok
5Yetişkinlerde işitme cihazı seçimi ve ayarlanmasıÖn hazırlık yok
6Yetişkinlerde odyolojik rehabilitasyon ve hasta memnuniyetinin analiziÖn hazırlık yok
7Yardımcı dinleme cihazları Ön hazırlık yok
8İşitsel implantlarının tarihçesi ve fizyolojik temelleriÖn hazırlık yok
9Preoperatif klinik, odyolojik, konuşma ve lisan değerlendirmesiÖn hazırlık yok
10İç kulağın koklear implantasyon sonrasındaki histopatolojisi ve beyin plastisitesiÖn hazırlık yok
11Koklear implantlı çocuklarda santral işitsel yolların gelişimi ve erken koklear implantasyonun konuşma gelişimine etkileriÖn hazırlık yok
12Koklear implantlarda konuşma işlemlemeÖn hazırlık yok
13Pediatrik ve yetişkin gruplarda rehabilitasyon ve implant verimliliğinin değerlendirilmesiÖn hazırlık yok
14Diğer implante edilebilir cihazlar Ön hazırlık yok
Kaynak
Hearing Aids (2012), Harvey Dillon, Second Edition, Thieme. Modern Hearing Aids: Pre-Fitting Testing and Selection Considerations, (2013) , Mueller HG, Ricketts T, and Bentler R. San Diego, CA: Plural Publishing Inc.Cochlear implants and other implantable hearing devices. Ruckenstein, M.J. Plural Publishing. Cochlear Implants: Principles and practices (2009). Niparko, J.K. Second edition. Lippincott Williams & Wilkins.
Powerpoint ve Word dosyaları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14684
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı6424
Genel Sınav ve Hazırlığı6424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)244
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(244/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞİTME CİHAZI VE İMPLANTTA İLERİ UYGULAMALAR-Güz Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİşitme cihazı, koklear implant veya diğer implante edilebilir cihaz gereksinimi olan ve/veya kullanan bireylerde, mevcut cihazın programlanması ve takibinin nasıl yapılacağı hakkında yeterli donanıma sahip olunması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitme cihazı teknolojileri ve elektro-akustik test prosedürleri,İşitme cihazlarında akustik modifikasyonlar,Gerçek kulak ölçümleri,Çocuklarda işitme cihazı seçimi ve ayarlanması,Yetişkinlerde işitme cihazı seçimi ve ayarlanması,Yetişkinlerde odyolojik rehabilitasyon ve hasta memnuniyetinin analizi,Yardımcı dinleme cihazları ,İşitsel implantlarının tarihçesi ve fizyolojik temelleri,Preoperatif klinik, odyolojik, konuşma ve lisan değerlendirmesi,İç kulağın koklear implantasyon sonrasındaki histopatolojisi ve beyin plastisitesi,Koklear implantlı çocuklarda santral işitsel yolların gelişimi ve erken koklear implantasyonun konuşma gelişimine etkileri,Koklear implantlarda konuşma işlemleme,Pediatrik ve yetişkin gruplarda rehabilitasyon ve implant verimliliğinin değerlendirilmesi,Diğer implante edilebilir cihazlar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitme ve implante edilebilir cihaz teknolojilerini tanımlar.10, 13, 16, 4, 9A, E
Çocuk ve yetişkin gruplarında doğru cihazlama seçimi ve ayarlamasına karar verir.10, 13, 16, 4, 9A, E
İşitme cihazı uygulamalarında uygun akustik modifikasyona karar verir10, 13, 16, 4, 9A, E
Gerçek kulak ölçümleri ile objektif değerlendirme yapar.10, 13, 16, 4, 9A, E
İmplantasyon seçeneklerinin özellikleri, uygunluk kriterleri ve adaylığı değerlendirir.10, 13, 16, 4, 9A, E
Rehabilitasyon sonrası cihazlı ya da implantlı gelişimleri, değerlendirme sonuçlarını analiz eder.10, 13, 16, 19, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitme cihazı teknolojileri ve elektro-akustik test prosedürleriÖn hazırlık yok
2İşitme cihazlarında akustik modifikasyonlarÖn hazırlık yok
3Gerçek kulak ölçümleriÖn hazırlık yok
4Çocuklarda işitme cihazı seçimi ve ayarlanmasıÖn hazırlık yok
5Yetişkinlerde işitme cihazı seçimi ve ayarlanmasıÖn hazırlık yok
6Yetişkinlerde odyolojik rehabilitasyon ve hasta memnuniyetinin analiziÖn hazırlık yok
7Yardımcı dinleme cihazları Ön hazırlık yok
8İşitsel implantlarının tarihçesi ve fizyolojik temelleriÖn hazırlık yok
9Preoperatif klinik, odyolojik, konuşma ve lisan değerlendirmesiÖn hazırlık yok
10İç kulağın koklear implantasyon sonrasındaki histopatolojisi ve beyin plastisitesiÖn hazırlık yok
11Koklear implantlı çocuklarda santral işitsel yolların gelişimi ve erken koklear implantasyonun konuşma gelişimine etkileriÖn hazırlık yok
12Koklear implantlarda konuşma işlemlemeÖn hazırlık yok
13Pediatrik ve yetişkin gruplarda rehabilitasyon ve implant verimliliğinin değerlendirilmesiÖn hazırlık yok
14Diğer implante edilebilir cihazlar Ön hazırlık yok
Kaynak
Hearing Aids (2012), Harvey Dillon, Second Edition, Thieme. Modern Hearing Aids: Pre-Fitting Testing and Selection Considerations, (2013) , Mueller HG, Ricketts T, and Bentler R. San Diego, CA: Plural Publishing Inc.Cochlear implants and other implantable hearing devices. Ruckenstein, M.J. Plural Publishing. Cochlear Implants: Principles and practices (2009). Niparko, J.K. Second edition. Lippincott Williams & Wilkins.
Powerpoint ve Word dosyaları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:35Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:38