Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
VESTİBÜLER TEDAVİ VE REHABİLİTASYON-Bahar Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDenge bozukluğu hastalarında hastalığın iyileşme süreçlerine yakından bakarak tedaviyi sürdürülmesi hakkında temel mekanizmaları kavrayarak hastalara uygun egzersiz programının düzenlenmesini kavranmasını sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; Denge sisteminin genel anatomisi ve fiyolojisi ,Vestibuler adaptasyon,Postur kontrolünde vestibuler sistemin rolü,Vestibular hastalıklarda postürel anormallikler,Vestibuler kompansasyon,Vestibular Sistem hastalıkları,Medikal değerlendirme ve Vestibuler Fonksiyon Testleri, Denge bozukluğu olan hastada öykü ve anamnez,Vestibuler Hipofonksiyonlu hastalarda yapılan girişim ve tedaviler,Bilgisayarlı Dinamik postürografi testinde temel prensiple,Vestibuler Hipofonksiyonlu bebek hastaların tedavi yöntemleri,Benign Paroxismal Posisyonl Vertigo hastalarda vestibuler rehabilitasyon protokolu
,Santral vestibüler hastalıklarda değerlendirme ve tedavi yöntemleri
,Genel değerlendirme
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dengeyi sağlayan sistemlerin, periferik ve santral vestibüler sistemin nasıl çalıştığını ve sağlıklı organizmadaki işlevlerin neler olduğunu tanımlar.13, 18, 4, 9E
Unilateral ve bilateral periferik vestibuler hastalıklarda vestibuler sistemde bozulan mekanizmaları ve klinik sonuçlarını betimler.13, 18, 4, 9E
Denge bozukluğu olan hastalarda yatak başı ve tanısal testlerin neler olduğunu tartışır.13, 18, 4, 9E
Göz hareketleriyle ilgili olan periferik ve santral sistemdeki yapıların ve işleyişlerinin neler olduğunu tartışır.13, 18, 4, 9E
Çeşitli vestibüler patolojilerde hangi tipteki vestibuler rehabilitasyon protokollerini ve terapi programlarını uygular. 13, 18, 4, 9E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Denge sisteminin genel anatomisi ve fiyolojisi Powerpoint ve Word dosyalarındaki dosyalar
2Vestibuler adaptasyonPowerpoint ve Word dosyalarındaki dosyalar
3Postur kontrolünde vestibuler sistemin rolüPowerpoint ve Word dosyaları
4Vestibular hastalıklarda postürel anormalliklerPowerpoint ve Word dosyaları
5Vestibuler kompansasyonPowerpoint ve Word dosyaları
6Vestibular Sistem hastalıklarıPowerpoint ve Word dosyaları
7Medikal değerlendirme ve Vestibuler Fonksiyon TestleriPowerpoint ve Word dosyaları
8 Denge bozukluğu olan hastada öykü ve anamnezPowerpoint ve Word dosyaları
9Vestibuler Hipofonksiyonlu hastalarda yapılan girişim ve tedavilerPowerpoint ve Word dosyaları
10Bilgisayarlı Dinamik postürografi testinde temel prensiplePowerpoint ve Word dosyaları
11Vestibuler Hipofonksiyonlu bebek hastaların tedavi yöntemleriPowerpoint ve Word dosyaları
12Benign Paroxismal Posisyonl Vertigo hastalarda vestibuler rehabilitasyon protokolu
Powerpoint ve Word dosyaları
13Santral vestibüler hastalıklarda değerlendirme ve tedavi yöntemleri
Powerpoint ve Word dosyaları
14Genel değerlendirme
Powerpoint ve Word dosyaları
Kaynak
POWERPOİNT DOSYASI
1) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Onur Çelik, 2. Baskı, 2007 2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002 4) Vertigo, Fazıl Necdet Ardıç. İzmir Güven Kitabevleri, 2005. 5) Otolaringoloji Temel Bilgiler. Seiden AM et al. (Çeviri editörü: Çetin Kaleli), Nobel Tıp Kitabevleri, 2003. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004 7) Audiology Treatment, Valente-Hosford-Dunn-Valente, 8) Vestibular Rehabilitation, Susan Herdman, 2015 9) Scott-Brown’s Adult Audiology, Sixth Edition

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi8432
Okul Dışı Diğer Faaliyetler428
Proje Sunumu / Seminer14456
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı7214
Ara Sınav ve Hazırlığı224
Genel Sınav ve Hazırlığı414
Performans Görevi, Bakım Planı14342
Toplam İş Yükü (Saat)244
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(244/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
VESTİBÜLER TEDAVİ VE REHABİLİTASYON-Bahar Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDenge bozukluğu hastalarında hastalığın iyileşme süreçlerine yakından bakarak tedaviyi sürdürülmesi hakkında temel mekanizmaları kavrayarak hastalara uygun egzersiz programının düzenlenmesini kavranmasını sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; Denge sisteminin genel anatomisi ve fiyolojisi ,Vestibuler adaptasyon,Postur kontrolünde vestibuler sistemin rolü,Vestibular hastalıklarda postürel anormallikler,Vestibuler kompansasyon,Vestibular Sistem hastalıkları,Medikal değerlendirme ve Vestibuler Fonksiyon Testleri, Denge bozukluğu olan hastada öykü ve anamnez,Vestibuler Hipofonksiyonlu hastalarda yapılan girişim ve tedaviler,Bilgisayarlı Dinamik postürografi testinde temel prensiple,Vestibuler Hipofonksiyonlu bebek hastaların tedavi yöntemleri,Benign Paroxismal Posisyonl Vertigo hastalarda vestibuler rehabilitasyon protokolu
,Santral vestibüler hastalıklarda değerlendirme ve tedavi yöntemleri
,Genel değerlendirme
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dengeyi sağlayan sistemlerin, periferik ve santral vestibüler sistemin nasıl çalıştığını ve sağlıklı organizmadaki işlevlerin neler olduğunu tanımlar.13, 18, 4, 9E
Unilateral ve bilateral periferik vestibuler hastalıklarda vestibuler sistemde bozulan mekanizmaları ve klinik sonuçlarını betimler.13, 18, 4, 9E
Denge bozukluğu olan hastalarda yatak başı ve tanısal testlerin neler olduğunu tartışır.13, 18, 4, 9E
Göz hareketleriyle ilgili olan periferik ve santral sistemdeki yapıların ve işleyişlerinin neler olduğunu tartışır.13, 18, 4, 9E
Çeşitli vestibüler patolojilerde hangi tipteki vestibuler rehabilitasyon protokollerini ve terapi programlarını uygular. 13, 18, 4, 9E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Denge sisteminin genel anatomisi ve fiyolojisi Powerpoint ve Word dosyalarındaki dosyalar
2Vestibuler adaptasyonPowerpoint ve Word dosyalarındaki dosyalar
3Postur kontrolünde vestibuler sistemin rolüPowerpoint ve Word dosyaları
4Vestibular hastalıklarda postürel anormalliklerPowerpoint ve Word dosyaları
5Vestibuler kompansasyonPowerpoint ve Word dosyaları
6Vestibular Sistem hastalıklarıPowerpoint ve Word dosyaları
7Medikal değerlendirme ve Vestibuler Fonksiyon TestleriPowerpoint ve Word dosyaları
8 Denge bozukluğu olan hastada öykü ve anamnezPowerpoint ve Word dosyaları
9Vestibuler Hipofonksiyonlu hastalarda yapılan girişim ve tedavilerPowerpoint ve Word dosyaları
10Bilgisayarlı Dinamik postürografi testinde temel prensiplePowerpoint ve Word dosyaları
11Vestibuler Hipofonksiyonlu bebek hastaların tedavi yöntemleriPowerpoint ve Word dosyaları
12Benign Paroxismal Posisyonl Vertigo hastalarda vestibuler rehabilitasyon protokolu
Powerpoint ve Word dosyaları
13Santral vestibüler hastalıklarda değerlendirme ve tedavi yöntemleri
Powerpoint ve Word dosyaları
14Genel değerlendirme
Powerpoint ve Word dosyaları
Kaynak
POWERPOİNT DOSYASI
1) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Onur Çelik, 2. Baskı, 2007 2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002 4) Vertigo, Fazıl Necdet Ardıç. İzmir Güven Kitabevleri, 2005. 5) Otolaringoloji Temel Bilgiler. Seiden AM et al. (Çeviri editörü: Çetin Kaleli), Nobel Tıp Kitabevleri, 2003. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004 7) Audiology Treatment, Valente-Hosford-Dunn-Valente, 8) Vestibular Rehabilitation, Susan Herdman, 2015 9) Scott-Brown’s Adult Audiology, Sixth Edition

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:35Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:38