Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
VESTİBÜLER SİSTEM VE BOZUKLUKLARI -Güz Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHastane ortamında, vestibüler alanda kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Periferik Vestibüler Sistem anatomisi,Periferik Vestibüler Sistem Fizyolojisi,Periferik Vestibüler Sistem Fizyolojisi II,Periferik Vestibüler Sistem Fizyolojisi III,Vestibüler Sistem Nöroanatomisi,Vestibüler Sistem Nöroanatomisi II,Periferik Vestibüler Sistem Hastalıkları I,Periferik Vestibüler Sistem Hastalıkları II ,Vestibüler Sistemi Değerlendiren Testler I ,Vestibüler Sistemi Değerlendiren Testler II ,Santal Vestibüler Sistem Hastalıkları I ,Santal Vestibüler Sistem Hastalıkları II ,Vestibüler Sistem Hastalıklarında tedavi yaklaşımları I ,Vestibüler Sistem Hastalıklarında tedavi yaklaşımları II ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Periferik vestibüler sistemin temel patolojilerini tanımlar. 18, 23, 4, 9A, E
Vestibüler Sistem anatomi ve fizyolojisini detaylı olarak anlatır. 18, 23, 4, 9A, E
İnsanda denge sisteminin komponentlerini tanımlar. 18, 23, 4, 9A, E
Objektif vestibüler değerlendirme ekipmanlarını kullanır.18, 23, 4, 9A, E
Periferik vestibüler sistemi değerlendirir. 18, 23, 4, 9A, E
Hasta hikayesinden gerekli bilgiyi elde eder.18, 23, 4, 9A, E
İnsanda postürün korunması ve dengenin sağlanmasıyla ilişkili anatomik yapıları irdeler.18, 23, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Periferik Vestibüler Sistem anatomisiÖn hazırlık yok
2Periferik Vestibüler Sistem FizyolojisiÖn hazırlık yok
3Periferik Vestibüler Sistem Fizyolojisi IIÖn hazırlık yok
4Periferik Vestibüler Sistem Fizyolojisi IIIÖn hazırlık yok
5Vestibüler Sistem NöroanatomisiÖn hazırlık yok
6Vestibüler Sistem Nöroanatomisi IIÖn hazırlık yok
7Periferik Vestibüler Sistem Hastalıkları IÖn hazırlık yok
8Periferik Vestibüler Sistem Hastalıkları II Ön hazırlık yok
9Vestibüler Sistemi Değerlendiren Testler I Ön hazırlık yok
10Vestibüler Sistemi Değerlendiren Testler II Ön hazırlık yok
11Santal Vestibüler Sistem Hastalıkları I Ön hazırlık yok
12Santal Vestibüler Sistem Hastalıkları II Ön hazırlık yok
13Vestibüler Sistem Hastalıklarında tedavi yaklaşımları I Ön hazırlık yok
14Vestibüler Sistem Hastalıklarında tedavi yaklaşımları II Ön hazırlık yok
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
Robert W. Baloh, G. Michael Halmagyi: Disoders of the vestibular System, New York: oxford University Press, 1996. Joceph M. Furman, Stephen P. Cass, Vestibular disorders: a case study approach, Oxford University Press, 2003. Linda M. Luxon, Rosalyn A. Davies; Handbook of Vestibular Rehabilitation, Whurr Publishers Ltd., 2003.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler8432
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı111
Ara Sınav ve Hazırlığı111
Genel Sınav ve Hazırlığı224
Performans Görevi, Bakım Planı14456
Toplam İş Yükü (Saat)234
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(234/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
VESTİBÜLER SİSTEM VE BOZUKLUKLARI -Güz Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHastane ortamında, vestibüler alanda kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Periferik Vestibüler Sistem anatomisi,Periferik Vestibüler Sistem Fizyolojisi,Periferik Vestibüler Sistem Fizyolojisi II,Periferik Vestibüler Sistem Fizyolojisi III,Vestibüler Sistem Nöroanatomisi,Vestibüler Sistem Nöroanatomisi II,Periferik Vestibüler Sistem Hastalıkları I,Periferik Vestibüler Sistem Hastalıkları II ,Vestibüler Sistemi Değerlendiren Testler I ,Vestibüler Sistemi Değerlendiren Testler II ,Santal Vestibüler Sistem Hastalıkları I ,Santal Vestibüler Sistem Hastalıkları II ,Vestibüler Sistem Hastalıklarında tedavi yaklaşımları I ,Vestibüler Sistem Hastalıklarında tedavi yaklaşımları II ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Periferik vestibüler sistemin temel patolojilerini tanımlar. 18, 23, 4, 9A, E
Vestibüler Sistem anatomi ve fizyolojisini detaylı olarak anlatır. 18, 23, 4, 9A, E
İnsanda denge sisteminin komponentlerini tanımlar. 18, 23, 4, 9A, E
Objektif vestibüler değerlendirme ekipmanlarını kullanır.18, 23, 4, 9A, E
Periferik vestibüler sistemi değerlendirir. 18, 23, 4, 9A, E
Hasta hikayesinden gerekli bilgiyi elde eder.18, 23, 4, 9A, E
İnsanda postürün korunması ve dengenin sağlanmasıyla ilişkili anatomik yapıları irdeler.18, 23, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Periferik Vestibüler Sistem anatomisiÖn hazırlık yok
2Periferik Vestibüler Sistem FizyolojisiÖn hazırlık yok
3Periferik Vestibüler Sistem Fizyolojisi IIÖn hazırlık yok
4Periferik Vestibüler Sistem Fizyolojisi IIIÖn hazırlık yok
5Vestibüler Sistem NöroanatomisiÖn hazırlık yok
6Vestibüler Sistem Nöroanatomisi IIÖn hazırlık yok
7Periferik Vestibüler Sistem Hastalıkları IÖn hazırlık yok
8Periferik Vestibüler Sistem Hastalıkları II Ön hazırlık yok
9Vestibüler Sistemi Değerlendiren Testler I Ön hazırlık yok
10Vestibüler Sistemi Değerlendiren Testler II Ön hazırlık yok
11Santal Vestibüler Sistem Hastalıkları I Ön hazırlık yok
12Santal Vestibüler Sistem Hastalıkları II Ön hazırlık yok
13Vestibüler Sistem Hastalıklarında tedavi yaklaşımları I Ön hazırlık yok
14Vestibüler Sistem Hastalıklarında tedavi yaklaşımları II Ön hazırlık yok
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
Robert W. Baloh, G. Michael Halmagyi: Disoders of the vestibular System, New York: oxford University Press, 1996. Joceph M. Furman, Stephen P. Cass, Vestibular disorders: a case study approach, Oxford University Press, 2003. Linda M. Luxon, Rosalyn A. Davies; Handbook of Vestibular Rehabilitation, Whurr Publishers Ltd., 2003.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:35Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:38