Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VESTİBÜLER SİSTEM VE BOZUKLUKLARI | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hastane ortamında, vestibüler alanda kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Periferik Vestibüler Sistem anatomisi,Periferik Vestibüler Sistem Fizyolojisi,Periferik Vestibüler Sistem Fizyolojisi II,Periferik Vestibüler Sistem Fizyolojisi III,Vestibüler Sistem Nöroanatomisi,Vestibüler Sistem Nöroanatomisi II,Periferik Vestibüler Sistem Hastalıkları I,Periferik Vestibüler Sistem Hastalıkları II ,Vestibüler Sistemi Değerlendiren Testler I ,Vestibüler Sistemi Değerlendiren Testler II ,Santal Vestibüler Sistem Hastalıkları I ,Santal Vestibüler Sistem Hastalıkları II ,Vestibüler Sistem Hastalıklarında tedavi yaklaşımları I ,Vestibüler Sistem Hastalıklarında tedavi yaklaşımları II ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Periferik vestibüler sistemin temel patolojilerini tanımlar. | 18, 23, 4, 9 | A, E |
Vestibüler Sistem anatomi ve fizyolojisini detaylı olarak anlatır. | 18, 23, 4, 9 | A, E |
İnsanda denge sisteminin komponentlerini tanımlar. | 18, 23, 4, 9 | A, E |
Objektif vestibüler değerlendirme ekipmanlarını kullanır. | 18, 23, 4, 9 | A, E |
Periferik vestibüler sistemi değerlendirir. | 18, 23, 4, 9 | A, E |
Hasta hikayesinden gerekli bilgiyi elde eder. | 18, 23, 4, 9 | A, E |
İnsanda postürün korunması ve dengenin sağlanmasıyla ilişkili anatomik yapıları irdeler. | 18, 23, 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Periferik Vestibüler Sistem anatomisi | Ön hazırlık yok |
2 | Periferik Vestibüler Sistem Fizyolojisi | Ön hazırlık yok |
3 | Periferik Vestibüler Sistem Fizyolojisi II | Ön hazırlık yok |
4 | Periferik Vestibüler Sistem Fizyolojisi III | Ön hazırlık yok |
5 | Vestibüler Sistem Nöroanatomisi | Ön hazırlık yok |
6 | Vestibüler Sistem Nöroanatomisi II | Ön hazırlık yok |
7 | Periferik Vestibüler Sistem Hastalıkları I | Ön hazırlık yok |
8 | Periferik Vestibüler Sistem Hastalıkları II | Ön hazırlık yok |
9 | Vestibüler Sistemi Değerlendiren Testler I | Ön hazırlık yok |
10 | Vestibüler Sistemi Değerlendiren Testler II | Ön hazırlık yok |
11 | Santal Vestibüler Sistem Hastalıkları I | Ön hazırlık yok |
12 | Santal Vestibüler Sistem Hastalıkları II | Ön hazırlık yok |
13 | Vestibüler Sistem Hastalıklarında tedavi yaklaşımları I | Ön hazırlık yok |
14 | Vestibüler Sistem Hastalıklarında tedavi yaklaşımları II | Ön hazırlık yok |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
Robert W. Baloh, G. Michael Halmagyi: Disoders of the vestibular System, New York: oxford University Press, 1996. Joceph M. Furman, Stephen P. Cass, Vestibular disorders: a case study approach, Oxford University Press, 2003. Linda M. Luxon, Rosalyn A. Davies; Handbook of Vestibular Rehabilitation, Whurr Publishers Ltd., 2003. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 8 | 4 | 32 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 4 | 56 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 234 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(234/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VESTİBÜLER SİSTEM VE BOZUKLUKLARI | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hastane ortamında, vestibüler alanda kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Periferik Vestibüler Sistem anatomisi,Periferik Vestibüler Sistem Fizyolojisi,Periferik Vestibüler Sistem Fizyolojisi II,Periferik Vestibüler Sistem Fizyolojisi III,Vestibüler Sistem Nöroanatomisi,Vestibüler Sistem Nöroanatomisi II,Periferik Vestibüler Sistem Hastalıkları I,Periferik Vestibüler Sistem Hastalıkları II ,Vestibüler Sistemi Değerlendiren Testler I ,Vestibüler Sistemi Değerlendiren Testler II ,Santal Vestibüler Sistem Hastalıkları I ,Santal Vestibüler Sistem Hastalıkları II ,Vestibüler Sistem Hastalıklarında tedavi yaklaşımları I ,Vestibüler Sistem Hastalıklarında tedavi yaklaşımları II ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Periferik vestibüler sistemin temel patolojilerini tanımlar. | 18, 23, 4, 9 | A, E |
Vestibüler Sistem anatomi ve fizyolojisini detaylı olarak anlatır. | 18, 23, 4, 9 | A, E |
İnsanda denge sisteminin komponentlerini tanımlar. | 18, 23, 4, 9 | A, E |
Objektif vestibüler değerlendirme ekipmanlarını kullanır. | 18, 23, 4, 9 | A, E |
Periferik vestibüler sistemi değerlendirir. | 18, 23, 4, 9 | A, E |
Hasta hikayesinden gerekli bilgiyi elde eder. | 18, 23, 4, 9 | A, E |
İnsanda postürün korunması ve dengenin sağlanmasıyla ilişkili anatomik yapıları irdeler. | 18, 23, 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Periferik Vestibüler Sistem anatomisi | Ön hazırlık yok |
2 | Periferik Vestibüler Sistem Fizyolojisi | Ön hazırlık yok |
3 | Periferik Vestibüler Sistem Fizyolojisi II | Ön hazırlık yok |
4 | Periferik Vestibüler Sistem Fizyolojisi III | Ön hazırlık yok |
5 | Vestibüler Sistem Nöroanatomisi | Ön hazırlık yok |
6 | Vestibüler Sistem Nöroanatomisi II | Ön hazırlık yok |
7 | Periferik Vestibüler Sistem Hastalıkları I | Ön hazırlık yok |
8 | Periferik Vestibüler Sistem Hastalıkları II | Ön hazırlık yok |
9 | Vestibüler Sistemi Değerlendiren Testler I | Ön hazırlık yok |
10 | Vestibüler Sistemi Değerlendiren Testler II | Ön hazırlık yok |
11 | Santal Vestibüler Sistem Hastalıkları I | Ön hazırlık yok |
12 | Santal Vestibüler Sistem Hastalıkları II | Ön hazırlık yok |
13 | Vestibüler Sistem Hastalıklarında tedavi yaklaşımları I | Ön hazırlık yok |
14 | Vestibüler Sistem Hastalıklarında tedavi yaklaşımları II | Ön hazırlık yok |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
Robert W. Baloh, G. Michael Halmagyi: Disoders of the vestibular System, New York: oxford University Press, 1996. Joceph M. Furman, Stephen P. Cass, Vestibular disorders: a case study approach, Oxford University Press, 2003. Linda M. Luxon, Rosalyn A. Davies; Handbook of Vestibular Rehabilitation, Whurr Publishers Ltd., 2003. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |