Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GERİATRİK ODYOLOJİ-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGeriatrik grupta uygulanan subjektif ve objektif işitsel testlerin yapılmasında gerekli olan bilgi ve becerilerin edinilmesini sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; Farklı yaş gruplarında normal işitme ,Geriatrik yaş grubunda iletişim ve iletişim sorunları,İşitme kaybının tipleri,İşitme kaybının dereceleri,İletim tipi işitme kaybında odyolojik bulgular,İletim tipi işitme kaybında iletişim sorunları,Koklear işitme kaybında odyolojik bulgular,Koklear işitme kaybında iletişim sorunları,Retrokoklear patolojilerde odyolojik bulgular,Retrokoklear patolojilerde iletişim sorunları,Fonksiyonel işitme kayıplarının değerlendirilmesi ,İşitsel nöropati spektrum bozukluklarında odyolojik bulgular,İşitme kaybıyla ilişkili sosyal sorunlar,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Geriatrik yaş grubuna uygun odyolojik test bataryasını uygular.10, 14, 18, 23, 3E
Yaş grubuna uygun olacak şekilde işitme kaybına bağlı ortaya çıkacak muhtemel sözel iletişim bozukluklarını değerlendirir.10, 14, 18, 23, 3E
Yaş grubunda işitme kayıplarına bağlı ortaya çıkabilecek sözel iletişim bozukluklarının rehabilitasyonunu planlar.10, 14, 18, 23, 3E
Geriatrik yaş grubunda uygulanacak odyolojik değerlendirmeler ve işitme kayıplarının etkilerini değerlendirebilecektir10, 14, 18, 23, 3E
Yaş grubuna uygun olacak şekilde işitme kaybına bağlı ortaya çıkacak muhtemel sözel iletişim bozukluklarını değerlendirir.10, 14, 18, 23, 3E
Yaş grubunda işitme kayıplarına bağlı ortaya çıkabilecek sözel iletişim bozukluklarının rehabilitasyonunu planlar.10, 14, 18, 23, 3E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Farklı yaş gruplarında normal işitme Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Geriatrik yaş grubunda iletişim ve iletişim sorunlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İşitme kaybının tipleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitme kaybının dereceleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İletim tipi işitme kaybında odyolojik bulgularÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6İletim tipi işitme kaybında iletişim sorunlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Koklear işitme kaybında odyolojik bulgularÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Koklear işitme kaybında iletişim sorunlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Retrokoklear patolojilerde odyolojik bulgularÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Retrokoklear patolojilerde iletişim sorunlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Fonksiyonel işitme kayıplarının değerlendirilmesi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İşitsel nöropati spektrum bozukluklarında odyolojik bulgularÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13İşitme kaybıyla ilişkili sosyal sorunlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1)Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 60, Sayfa 996-1009, 2013. 2)Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 4)Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 5)Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman,Informa Health Care,2003 6)The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 7)Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 8)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14456
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı4416
Genel Sınav ve Hazırlığı4416
Performans Görevi, Bakım Planı14456
Toplam İş Yükü (Saat)228
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(228/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GERİATRİK ODYOLOJİ-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGeriatrik grupta uygulanan subjektif ve objektif işitsel testlerin yapılmasında gerekli olan bilgi ve becerilerin edinilmesini sağlamak
Dersin İçeriğiBu ders; Farklı yaş gruplarında normal işitme ,Geriatrik yaş grubunda iletişim ve iletişim sorunları,İşitme kaybının tipleri,İşitme kaybının dereceleri,İletim tipi işitme kaybında odyolojik bulgular,İletim tipi işitme kaybında iletişim sorunları,Koklear işitme kaybında odyolojik bulgular,Koklear işitme kaybında iletişim sorunları,Retrokoklear patolojilerde odyolojik bulgular,Retrokoklear patolojilerde iletişim sorunları,Fonksiyonel işitme kayıplarının değerlendirilmesi ,İşitsel nöropati spektrum bozukluklarında odyolojik bulgular,İşitme kaybıyla ilişkili sosyal sorunlar,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Geriatrik yaş grubuna uygun odyolojik test bataryasını uygular.10, 14, 18, 23, 3E
Yaş grubuna uygun olacak şekilde işitme kaybına bağlı ortaya çıkacak muhtemel sözel iletişim bozukluklarını değerlendirir.10, 14, 18, 23, 3E
Yaş grubunda işitme kayıplarına bağlı ortaya çıkabilecek sözel iletişim bozukluklarının rehabilitasyonunu planlar.10, 14, 18, 23, 3E
Geriatrik yaş grubunda uygulanacak odyolojik değerlendirmeler ve işitme kayıplarının etkilerini değerlendirebilecektir10, 14, 18, 23, 3E
Yaş grubuna uygun olacak şekilde işitme kaybına bağlı ortaya çıkacak muhtemel sözel iletişim bozukluklarını değerlendirir.10, 14, 18, 23, 3E
Yaş grubunda işitme kayıplarına bağlı ortaya çıkabilecek sözel iletişim bozukluklarının rehabilitasyonunu planlar.10, 14, 18, 23, 3E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Farklı yaş gruplarında normal işitme Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Geriatrik yaş grubunda iletişim ve iletişim sorunlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İşitme kaybının tipleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4İşitme kaybının dereceleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5İletim tipi işitme kaybında odyolojik bulgularÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6İletim tipi işitme kaybında iletişim sorunlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Koklear işitme kaybında odyolojik bulgularÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Koklear işitme kaybında iletişim sorunlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Retrokoklear patolojilerde odyolojik bulgularÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Retrokoklear patolojilerde iletişim sorunlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Fonksiyonel işitme kayıplarının değerlendirilmesi Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12İşitsel nöropati spektrum bozukluklarında odyolojik bulgularÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13İşitme kaybıyla ilişkili sosyal sorunlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1)Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 60, Sayfa 996-1009, 2013. 2)Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 4)Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 5)Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman,Informa Health Care,2003 6)The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 7)Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 8)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:35Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:38