Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİŞSEL İŞLEV. TEMELLERİ VE TEMEL KLİNİK NÖROLOJİ-Güz Dönemi2+448
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilişsel işlevlerin temellerini, tarihçesini, temel klinik nörolojideki hastalıkları ve bunların bilişsel işlevlerle bağlantılarını öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilişsel Psikolojiye Giriş, Bilişsel Psikolojinin Tarihçesi ve Temelleri,Bilişsel Psikoloji ve Bilişsel Sinirbilim çalışmalarına yaklaşımlar,Bilişsel Psikolojide Araştırma Yöntemleri. Duygu. Psikofizik ve Sinyal Algılama Teorisi ,Görsel Algı Fizyolojisi, Algıda Temsil ve Algı Yaklaşımları ,Nesne Tanıma, Algılama, Eylem ve Dikkat Teorileri ,Dikkat, Hafıza Kavramı, Duyusal Hafıza, Kısa Süreli Hafıza. ,Uzun Süreli Bellek, Bellekteki Hatalar, Belleğin Geliştirilmesi ,Hafıza ve Diğer Konular ,Nöroanatomi ve inme ,Epilepsi ve Nörodejeneratif Hastalıklar ,Değişmiş Zihinsel Durum, Beyin Ölümü ve Merkezi Sinir Sistemi Enfeksiyonları ,Travmatik Beyin Hasarı ve Hareket Bozuklukları ,Baş Ağrısı ve Sırt Ağrısı ,Zayıflık ve Nöromüsküler Hastalıklar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygular.14, 19, 2, 5, 9E
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirir14, 19, 2, 5, 9E
Özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirir.14, 19, 2, 5, 9E
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi yorumlar.14, 19, 2, 5, 9E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilişsel Psikolojiye Giriş, Bilişsel Psikolojinin Tarihçesi ve TemelleriÖnerilen kaynaklar
2Bilişsel Psikoloji ve Bilişsel Sinirbilim çalışmalarına yaklaşımlarÖnerilen kaynaklar
3Bilişsel Psikolojide Araştırma Yöntemleri. Duygu. Psikofizik ve Sinyal Algılama Teorisi Önerilen kaynaklar
4Görsel Algı Fizyolojisi, Algıda Temsil ve Algı Yaklaşımları Önerilen kaynaklar
5Nesne Tanıma, Algılama, Eylem ve Dikkat Teorileri Önerilen kaynaklar
6Dikkat, Hafıza Kavramı, Duyusal Hafıza, Kısa Süreli Hafıza. Önerilen kaynaklar
7Uzun Süreli Bellek, Bellekteki Hatalar, Belleğin Geliştirilmesi Önerilen kaynaklar
8Hafıza ve Diğer Konular Önerilen kaynaklar
9Nöroanatomi ve inme Önerilen kaynaklar
10Epilepsi ve Nörodejeneratif Hastalıklar Önerilen kaynaklar
11Değişmiş Zihinsel Durum, Beyin Ölümü ve Merkezi Sinir Sistemi Enfeksiyonları Önerilen kaynaklar
12Travmatik Beyin Hasarı ve Hareket Bozuklukları Önerilen kaynaklar
13Baş Ağrısı ve Sırt Ağrısı Önerilen kaynaklar
14Zayıflık ve Nöromüsküler Hastalıklar Önerilen kaynaklar
Kaynak
1) Goldstein, B. E. (2010). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience. 3rd Ed. Cengage Learning Inc. 2) Groome, D. (2014). An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders. 3rd Ed. Psychology Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme148112
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler13030
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı14242
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)233
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(233/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİŞSEL İŞLEV. TEMELLERİ VE TEMEL KLİNİK NÖROLOJİ-Güz Dönemi2+448
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilişsel işlevlerin temellerini, tarihçesini, temel klinik nörolojideki hastalıkları ve bunların bilişsel işlevlerle bağlantılarını öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilişsel Psikolojiye Giriş, Bilişsel Psikolojinin Tarihçesi ve Temelleri,Bilişsel Psikoloji ve Bilişsel Sinirbilim çalışmalarına yaklaşımlar,Bilişsel Psikolojide Araştırma Yöntemleri. Duygu. Psikofizik ve Sinyal Algılama Teorisi ,Görsel Algı Fizyolojisi, Algıda Temsil ve Algı Yaklaşımları ,Nesne Tanıma, Algılama, Eylem ve Dikkat Teorileri ,Dikkat, Hafıza Kavramı, Duyusal Hafıza, Kısa Süreli Hafıza. ,Uzun Süreli Bellek, Bellekteki Hatalar, Belleğin Geliştirilmesi ,Hafıza ve Diğer Konular ,Nöroanatomi ve inme ,Epilepsi ve Nörodejeneratif Hastalıklar ,Değişmiş Zihinsel Durum, Beyin Ölümü ve Merkezi Sinir Sistemi Enfeksiyonları ,Travmatik Beyin Hasarı ve Hareket Bozuklukları ,Baş Ağrısı ve Sırt Ağrısı ,Zayıflık ve Nöromüsküler Hastalıklar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisinde kullanılan geleneksel yöntemleri ve temel nöromodülasyon tekniklerini uygular.14, 19, 2, 5, 9E
Normal dışı biliş ve davranışı uygun psikometrik ölçme araçlarını kullanarak değerlendirir14, 19, 2, 5, 9E
Özgün bir konuda, en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bir araştırmayı planlar, yürütür ve sonuçları bilimsel rapor haline getirir.14, 19, 2, 5, 9E
Bilişsel Rehabilitasyon Terapisine ilişkin temel ve güncel kuramsal bilgiyi yorumlar.14, 19, 2, 5, 9E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilişsel Psikolojiye Giriş, Bilişsel Psikolojinin Tarihçesi ve TemelleriÖnerilen kaynaklar
2Bilişsel Psikoloji ve Bilişsel Sinirbilim çalışmalarına yaklaşımlarÖnerilen kaynaklar
3Bilişsel Psikolojide Araştırma Yöntemleri. Duygu. Psikofizik ve Sinyal Algılama Teorisi Önerilen kaynaklar
4Görsel Algı Fizyolojisi, Algıda Temsil ve Algı Yaklaşımları Önerilen kaynaklar
5Nesne Tanıma, Algılama, Eylem ve Dikkat Teorileri Önerilen kaynaklar
6Dikkat, Hafıza Kavramı, Duyusal Hafıza, Kısa Süreli Hafıza. Önerilen kaynaklar
7Uzun Süreli Bellek, Bellekteki Hatalar, Belleğin Geliştirilmesi Önerilen kaynaklar
8Hafıza ve Diğer Konular Önerilen kaynaklar
9Nöroanatomi ve inme Önerilen kaynaklar
10Epilepsi ve Nörodejeneratif Hastalıklar Önerilen kaynaklar
11Değişmiş Zihinsel Durum, Beyin Ölümü ve Merkezi Sinir Sistemi Enfeksiyonları Önerilen kaynaklar
12Travmatik Beyin Hasarı ve Hareket Bozuklukları Önerilen kaynaklar
13Baş Ağrısı ve Sırt Ağrısı Önerilen kaynaklar
14Zayıflık ve Nöromüsküler Hastalıklar Önerilen kaynaklar
Kaynak
1) Goldstein, B. E. (2010). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience. 3rd Ed. Cengage Learning Inc. 2) Groome, D. (2014). An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders. 3rd Ed. Psychology Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:35Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:38