Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PEDİATRİK ODYOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU, Öğr.Gör. Selma YILAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pediatrik gruptaki hastaların işitsel ve vestibüler açıdan güncel değerlendirme ve müdahale yöntemlerini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Normal işitsel ve vestibüler gelişim,İşitme kaybının etyolojisi ve medikal yaklaşımlar,İşitme kayıplarının erken tanılanması,Vestibüler bozuklukların etyolojisi ve medikal yaklaşımlar,Çocuklarda odyolojik değerlendirme,Pediatrik gruba özel güncel işitme teknolojileri,Ara Sınav,Çocukluk dönemi denge bozukluklarına müdahale,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pediatrik işitme kayıplarında güncel değerlendirme yöntemlerinin uygular. | 14, 18, 37, 4 | A, D, E |
Patolojiye ve yaşa uygun müdahale yöntemlerini belirler. | 13, 18, 37, 4 | A, D, E |
Pediatrik vestibüler hastalarında güncel değerlendirme yöntemlerinin uygular. | 10, 13, 18, 37, 4 | A, D, E |
İşitme kaybı nedenlerini, tanı süreçlerini ve tedavilerini açıklar. | 13, 18, 37, 4 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Normal işitsel ve vestibüler gelişim | Ön hazırlık yok |
2 | İşitme kaybının etyolojisi ve medikal yaklaşımlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | İşitme kayıplarının erken tanılanması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Vestibüler bozuklukların etyolojisi ve medikal yaklaşımlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Çocuklarda odyolojik değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Pediatrik gruba özel güncel işitme teknolojileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Ara Sınav | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Çocukluk dönemi denge bozukluklarına müdahale | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Öğrenci sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Öğrenci sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Öğrenci sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Öğrenci sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Öğrenci sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Genel değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Pediatric Audiology: Diagnosis, Technology, and Management; Jane Reger Madell, Carol Ann Flexer |
Derste kullanılan PowerPoint dosyaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | ||||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | ||||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 6 | 84 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 6 | 4 | 24 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 6 | 4 | 24 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 244 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(244/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PEDİATRİK ODYOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU, Öğr.Gör. Selma YILAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pediatrik gruptaki hastaların işitsel ve vestibüler açıdan güncel değerlendirme ve müdahale yöntemlerini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Normal işitsel ve vestibüler gelişim,İşitme kaybının etyolojisi ve medikal yaklaşımlar,İşitme kayıplarının erken tanılanması,Vestibüler bozuklukların etyolojisi ve medikal yaklaşımlar,Çocuklarda odyolojik değerlendirme,Pediatrik gruba özel güncel işitme teknolojileri,Ara Sınav,Çocukluk dönemi denge bozukluklarına müdahale,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pediatrik işitme kayıplarında güncel değerlendirme yöntemlerinin uygular. | 14, 18, 37, 4 | A, D, E |
Patolojiye ve yaşa uygun müdahale yöntemlerini belirler. | 13, 18, 37, 4 | A, D, E |
Pediatrik vestibüler hastalarında güncel değerlendirme yöntemlerinin uygular. | 10, 13, 18, 37, 4 | A, D, E |
İşitme kaybı nedenlerini, tanı süreçlerini ve tedavilerini açıklar. | 13, 18, 37, 4 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Normal işitsel ve vestibüler gelişim | Ön hazırlık yok |
2 | İşitme kaybının etyolojisi ve medikal yaklaşımlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | İşitme kayıplarının erken tanılanması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Vestibüler bozuklukların etyolojisi ve medikal yaklaşımlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Çocuklarda odyolojik değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Pediatrik gruba özel güncel işitme teknolojileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Ara Sınav | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Çocukluk dönemi denge bozukluklarına müdahale | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Öğrenci sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Öğrenci sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Öğrenci sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Öğrenci sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Öğrenci sunumları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Genel değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Pediatric Audiology: Diagnosis, Technology, and Management; Jane Reger Madell, Carol Ann Flexer |
Derste kullanılan PowerPoint dosyaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | ||||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | ||||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |