Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ODYOLOJİDE ELEKTROFİZYOLOJİK ÖLÇÜM VE YORUMLAMA-Güz Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOdyolojide elektrofizyolojik ölçümlerin klinik ortamlarda işleme protokollerinin öğrenilmesi ve uygulanması hakkında yeterli donanıma sahip olunması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitsel uyarılmış yanıtların anatomik ve fizyolojik prensipleri,İşitsel uyarılmış yanıtların ölçümüne giriş,Elektrokokleografi ve klinik uygulamaları,İşitsel uyarılmış beyinsapı yanıtları parametreleri, protokolleri ve prosedürleri ,İşitsel uyarılmış beyinsapı yanıtlarının analizi,Frekansa özel işitsel uyarılmış beyinsapı yanıtları,ASSR yanıtlarının kaydı ve analizi,İşitsel uyarılmış potansiyel yanıtlarının pediatrik odyolojide kullanımı ve analizi,İşitsel uyarılmış potansiyel yanıtlarının yetişkinlerde kullanımı ve analizi,İşitsel orta latans yanıtlarının kaydı ve analizi,İşitsel geç latans yanıtlarının kaydı ve analizi,P300 yanıtlarının kaydı ve analizi,MMN yanıtlarının kaydı ve analizi,Elektriksel uyarılmış myojenik yanıtların kaydı ve analizi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitsel uyarılmış potansiyellerin anatomik ve fizyolojik prensiplerini detaylı olarak anlatır.10, 4, 6, 9A, E
Elektrofizyolojik ölçümlerde tanısal değerlendirme yöntemlerini seçer.10, 4, 6, 9A, E
Elektrofizyolojik değerlendirme ekipmanlarını kullanır.10, 4, 6, 9A, E
Elektrofizyolojik ölçümleri uygular.10, 4, 6, 9A, E
Elektrofizyolojik ölçüm sonuçlarından elde ettiği verileri yorumlar.10, 4, 6, 9A, E
Elektrofizyolojik ölçüm sonuçlarından elde ettiği verileri rapor eder.10, 4, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitsel uyarılmış yanıtların anatomik ve fizyolojik prensipleriÖn hazırlık yok
2İşitsel uyarılmış yanıtların ölçümüne girişÖn hazırlık yok
3Elektrokokleografi ve klinik uygulamalarıÖn hazırlık yok
4İşitsel uyarılmış beyinsapı yanıtları parametreleri, protokolleri ve prosedürleri Ön hazırlık yok
5İşitsel uyarılmış beyinsapı yanıtlarının analiziÖn hazırlık yok
6Frekansa özel işitsel uyarılmış beyinsapı yanıtlarıÖn hazırlık yok
7ASSR yanıtlarının kaydı ve analiziÖn hazırlık yok
8İşitsel uyarılmış potansiyel yanıtlarının pediatrik odyolojide kullanımı ve analiziÖn hazırlık yok
9İşitsel uyarılmış potansiyel yanıtlarının yetişkinlerde kullanımı ve analiziÖn hazırlık yok
10İşitsel orta latans yanıtlarının kaydı ve analiziÖn hazırlık yok
11İşitsel geç latans yanıtlarının kaydı ve analiziÖn hazırlık yok
12P300 yanıtlarının kaydı ve analiziÖn hazırlık yok
13MMN yanıtlarının kaydı ve analiziÖn hazırlık yok
14Elektriksel uyarılmış myojenik yanıtların kaydı ve analiziÖn hazırlık yok
Kaynak
James W. Hall: New Handbook Of Auditory Evoked Responses. Linda J. Hood: Clinical Applications of the Auditory Brainstem Response. Thomson, Delmar Learning, 1998.
Powerpoint ve Word dosyaları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14684
Proje Sunumu / Seminer7428
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı6424
Genel Sınav ve Hazırlığı6424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)244
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(244/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ODYOLOJİDE ELEKTROFİZYOLOJİK ÖLÇÜM VE YORUMLAMA-Güz Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOdyolojide elektrofizyolojik ölçümlerin klinik ortamlarda işleme protokollerinin öğrenilmesi ve uygulanması hakkında yeterli donanıma sahip olunması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İşitsel uyarılmış yanıtların anatomik ve fizyolojik prensipleri,İşitsel uyarılmış yanıtların ölçümüne giriş,Elektrokokleografi ve klinik uygulamaları,İşitsel uyarılmış beyinsapı yanıtları parametreleri, protokolleri ve prosedürleri ,İşitsel uyarılmış beyinsapı yanıtlarının analizi,Frekansa özel işitsel uyarılmış beyinsapı yanıtları,ASSR yanıtlarının kaydı ve analizi,İşitsel uyarılmış potansiyel yanıtlarının pediatrik odyolojide kullanımı ve analizi,İşitsel uyarılmış potansiyel yanıtlarının yetişkinlerde kullanımı ve analizi,İşitsel orta latans yanıtlarının kaydı ve analizi,İşitsel geç latans yanıtlarının kaydı ve analizi,P300 yanıtlarının kaydı ve analizi,MMN yanıtlarının kaydı ve analizi,Elektriksel uyarılmış myojenik yanıtların kaydı ve analizi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İşitsel uyarılmış potansiyellerin anatomik ve fizyolojik prensiplerini detaylı olarak anlatır.10, 4, 6, 9A, E
Elektrofizyolojik ölçümlerde tanısal değerlendirme yöntemlerini seçer.10, 4, 6, 9A, E
Elektrofizyolojik değerlendirme ekipmanlarını kullanır.10, 4, 6, 9A, E
Elektrofizyolojik ölçümleri uygular.10, 4, 6, 9A, E
Elektrofizyolojik ölçüm sonuçlarından elde ettiği verileri yorumlar.10, 4, 6, 9A, E
Elektrofizyolojik ölçüm sonuçlarından elde ettiği verileri rapor eder.10, 4, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşitsel uyarılmış yanıtların anatomik ve fizyolojik prensipleriÖn hazırlık yok
2İşitsel uyarılmış yanıtların ölçümüne girişÖn hazırlık yok
3Elektrokokleografi ve klinik uygulamalarıÖn hazırlık yok
4İşitsel uyarılmış beyinsapı yanıtları parametreleri, protokolleri ve prosedürleri Ön hazırlık yok
5İşitsel uyarılmış beyinsapı yanıtlarının analiziÖn hazırlık yok
6Frekansa özel işitsel uyarılmış beyinsapı yanıtlarıÖn hazırlık yok
7ASSR yanıtlarının kaydı ve analiziÖn hazırlık yok
8İşitsel uyarılmış potansiyel yanıtlarının pediatrik odyolojide kullanımı ve analiziÖn hazırlık yok
9İşitsel uyarılmış potansiyel yanıtlarının yetişkinlerde kullanımı ve analiziÖn hazırlık yok
10İşitsel orta latans yanıtlarının kaydı ve analiziÖn hazırlık yok
11İşitsel geç latans yanıtlarının kaydı ve analiziÖn hazırlık yok
12P300 yanıtlarının kaydı ve analiziÖn hazırlık yok
13MMN yanıtlarının kaydı ve analiziÖn hazırlık yok
14Elektriksel uyarılmış myojenik yanıtların kaydı ve analiziÖn hazırlık yok
Kaynak
James W. Hall: New Handbook Of Auditory Evoked Responses. Linda J. Hood: Clinical Applications of the Auditory Brainstem Response. Thomson, Delmar Learning, 1998.
Powerpoint ve Word dosyaları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:35Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:38