Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENDÜSTRİYEL ODYOLOJİ VE AKUSTİK UYGULAMALAR-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Erol BELGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGünlük yaşamda gürültü ve işitmenin korunmasına yönelik temel yaklaşım, değerlendirme ve korunma yollarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır
Dersin İçeriğiBu ders; Temel psikoakustik kavramlar,Gürültünün işitme üzerine etkileri,Gürültünün ölçümü ve kontrolü,Zarar verici risk kriterleri,Yasal uygulamalar ve denetim,Geçici eşik değişimleri,Kalıcı işitme kayıpları,İşitmenin ölçümü ve odyometrik kalibrasyon,İşitmenin korunması programı,Odyolojik takip programlarının düzenlenmesi,Koruyucu materyaller ve seçim kriterleri,Sesin akustik özellikleri ,Maddelerin ve ortamların akustik özellikleri,Sınıflar, odalar, binalar ve çalışma ortamları gibi yerlerin akustik özellikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel psikoakustik kavramları açıklar.10, 23, 9E
Gürültünün işitme ve insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.10, 23, 9E
Gürültü ölçüm ve değerlendirmesinin temel uygular.10, 23, 9E
Gürültüden korunma yöntemlerini açıklar.10, 23, 9E
Gürültüden korunma ve işitme sağlığı izlemi için oluşturulan yasal prosedürleri yorumlar.10, 23, 9E
Gürültüye maruziyetin işitme üzerindeki etkilerini odyolojik yöntemlerle değerlendirir.10, 23, 9E
Sesin, maddelerin ve ortamların akustik özelliklerini değerlendirir.10, 23, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel psikoakustik kavramlarÖn hazırlık yok
2Gürültünün işitme üzerine etkileriÖn hazırlık yok
3Gürültünün ölçümü ve kontrolüÖn hazırlık yok
4Zarar verici risk kriterleriÖn hazırlık yok
5Yasal uygulamalar ve denetimÖn hazırlık yok
6Geçici eşik değişimleriÖn hazırlık yok
7Kalıcı işitme kayıplarıÖn hazırlık yok
8İşitmenin ölçümü ve odyometrik kalibrasyonÖn hazırlık yok
9İşitmenin korunması programıÖn hazırlık yok
10Odyolojik takip programlarının düzenlenmesiÖn hazırlık yok
11Koruyucu materyaller ve seçim kriterleriÖn hazırlık yok
12Sesin akustik özellikleri Ön hazırlık yok
13Maddelerin ve ortamların akustik özellikleriÖn hazırlık yok
14Sınıflar, odalar, binalar ve çalışma ortamları gibi yerlerin akustik özellikleriÖn hazırlık yok
Kaynak
Roser RJ., Valette M., Dunn HH. Audiology Diagnosis Thieme, 2000. Hinchcliffe, R., Luxon, L.M., Williams, R.G. Noise and Hearing, Whurr Publishers, 2001. Behar, A., Chasin, M., Cheesman, M. Noise Control: A Primer. Singular Group, 2000
Powerpoint ve Word dosyaları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14684
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı6424
Genel Sınav ve Hazırlığı6424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)244
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(244/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENDÜSTRİYEL ODYOLOJİ VE AKUSTİK UYGULAMALAR-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Erol BELGİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGünlük yaşamda gürültü ve işitmenin korunmasına yönelik temel yaklaşım, değerlendirme ve korunma yollarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır
Dersin İçeriğiBu ders; Temel psikoakustik kavramlar,Gürültünün işitme üzerine etkileri,Gürültünün ölçümü ve kontrolü,Zarar verici risk kriterleri,Yasal uygulamalar ve denetim,Geçici eşik değişimleri,Kalıcı işitme kayıpları,İşitmenin ölçümü ve odyometrik kalibrasyon,İşitmenin korunması programı,Odyolojik takip programlarının düzenlenmesi,Koruyucu materyaller ve seçim kriterleri,Sesin akustik özellikleri ,Maddelerin ve ortamların akustik özellikleri,Sınıflar, odalar, binalar ve çalışma ortamları gibi yerlerin akustik özellikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel psikoakustik kavramları açıklar.10, 23, 9E
Gürültünün işitme ve insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.10, 23, 9E
Gürültü ölçüm ve değerlendirmesinin temel uygular.10, 23, 9E
Gürültüden korunma yöntemlerini açıklar.10, 23, 9E
Gürültüden korunma ve işitme sağlığı izlemi için oluşturulan yasal prosedürleri yorumlar.10, 23, 9E
Gürültüye maruziyetin işitme üzerindeki etkilerini odyolojik yöntemlerle değerlendirir.10, 23, 9E
Sesin, maddelerin ve ortamların akustik özelliklerini değerlendirir.10, 23, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel psikoakustik kavramlarÖn hazırlık yok
2Gürültünün işitme üzerine etkileriÖn hazırlık yok
3Gürültünün ölçümü ve kontrolüÖn hazırlık yok
4Zarar verici risk kriterleriÖn hazırlık yok
5Yasal uygulamalar ve denetimÖn hazırlık yok
6Geçici eşik değişimleriÖn hazırlık yok
7Kalıcı işitme kayıplarıÖn hazırlık yok
8İşitmenin ölçümü ve odyometrik kalibrasyonÖn hazırlık yok
9İşitmenin korunması programıÖn hazırlık yok
10Odyolojik takip programlarının düzenlenmesiÖn hazırlık yok
11Koruyucu materyaller ve seçim kriterleriÖn hazırlık yok
12Sesin akustik özellikleri Ön hazırlık yok
13Maddelerin ve ortamların akustik özellikleriÖn hazırlık yok
14Sınıflar, odalar, binalar ve çalışma ortamları gibi yerlerin akustik özellikleriÖn hazırlık yok
Kaynak
Roser RJ., Valette M., Dunn HH. Audiology Diagnosis Thieme, 2000. Hinchcliffe, R., Luxon, L.M., Williams, R.G. Noise and Hearing, Whurr Publishers, 2001. Behar, A., Chasin, M., Cheesman, M. Noise Control: A Primer. Singular Group, 2000
Powerpoint ve Word dosyaları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:35Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:38