Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ | MBYD1212794 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin Biyomedikal Mühendisliği’nin temel kavramlarını tanımalarını ve uygulama alanlarını teorik ve deneysel uygulamalar üzerinden inceleme ve değerlendirme becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Biyomedikal enstrümantasyon,Biyomedikal Sinyal İşleme,Biyomalzemeler,Doku Mühendisliği,Medikal Görüntüleme,Radyasyonla Görüntüleme,Biyomekatronik I,Biyomekatronik II,Biyomedikal Optik ve Lazer,Biyokimyasal Reaksiyonlar,Enzim Kinetiği,Biomedical Sensors,Biyomedikal Görüntüleme ve Data Analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Biyomedikal enstrümantasyon ve biyomedikal işaret işleme tekniklerini tanımlar | 10, 16, 9 | A |
Biyomekatronik cihazların çalışma prensipleri ve medikal robotiğin temel konseptlerin tanır | 10, 16, 9 | A |
Temel biyokimyasal reaksiyonları ve enzim kinetiklerini tanımlar | 10, 16, 9 | A |
Biyomalzemelerin temel özelliklerini, çeşitlerini ve genel uygulama alanlarını tanır | 10, 16, 9 | A |
Doku mühendisliğinin temel ilkelerini değerlendirir | 10, 16, 9 | A |
Biyosensörlerin tıptaki temel uygulamalarını tanır | 10, 16, 9 | A |
Biyomedikal mühendisliği çalışma ve uygulamalarında profesyonel ve etik sorumlulukları tanımlar | 10, 16, 9 | A |
Radyasyon ve medikal görüntüleme ilgili temel kavramları tanır | 10, 16, 9 | A |
Biyomedikal optik ve lazerin çalışma prensibi ve medikal alandaki uygulamaları tanır | 10, 16, 17, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders notlarını gözden geçirmek |
2 | Biyomedikal enstrümantasyon | Ders Notları, Ders kitabı Konu 9 |
3 | Biyomedikal Sinyal İşleme | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1-Konu 11 |
4 | Biyomalzemeler | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1 - Konu 5 |
5 | Doku Mühendisliği | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 6 |
6 | Medikal Görüntüleme | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 3 |
7 | Radyasyonla Görüntüleme | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 3 |
8 | Biyomekatronik I | Ders Sunuları, Ders Kitabı 2 |
9 | Biyomekatronik II | Ders Sunuları, Ders Kitabı 2 |
10 | Biyomedikal Optik ve Lazer | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 17 |
11 | Biyokimyasal Reaksiyonlar | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1- Konu 8 |
12 | Enzim Kinetiği | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1-Konu8 |
13 | Biomedical Sensors | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 10 |
14 | Biyomedikal Görüntüleme ve Data Analizi | Ders notları |
Kaynak |
1-“Introduction to Biomedical Engineering” J. D. Enderle, S. M. Blanchard, J. D. Bronzine, Elsevier Academic Press, 2005. 2-"The Mechatronics Handbook", Robert H Bishop, CRC Press, 2002. 3- Ders sunuları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji ve diğer ilgili alanlarda bilimsel düzeyde araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
2 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji ve bu alanla ilişkili değişik disiplinlere ait bilgileri birleştirebilme ve beraber değerlendirebilme becerisi geliştirir. | X | |||||
3 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarındaki sorunları tanımlayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve elde edilen bilgiyi uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
4 | Temel biyoistatistik yöntemleri bilir, bilimsel deneysel çalışma sonuçlarına uygular ve istatistiksel olarak yorumlar. | ||||||
5 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarında yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir. | X | |||||
6 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarında mevcut olan bilimsel bilgiye ulaşabilme, eleştirel olarak yorumlama ve kullanabilme becerisi geliştirir. | ||||||
7 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
8 | Teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak, bağımsız olarak özel çalışma alanına uygular, yaptığı çalışma sonuçlarını değerlendirir, yorumlar ve çalışmanın raporunu yazar. | X | |||||
9 | Sağlık alanında çalışma yürüten bir ekip içinde liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm sağlayabilecek yeni fikirler geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi geliştirir. | ||||||
10 | Çalışmaları sonucunda ulaştığı bilimsel bilgiyi ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi geliştirir. | ||||||
11 | Bir danışman yardımıyla ya da bireysel olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | X | |||||
12 | Eğitim, uygulama ve araştırma faaliyetlerinin tüm basamaklarında etik ve mesleki ilkelere uygun davranma becerisi geliştirir. Elde edilen sonuçları kalite kriterleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
13 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 7 | 98 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 70 | 70 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 228 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(228/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ | MBYD1212794 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yasemin YÜKSEL DURMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin Biyomedikal Mühendisliği’nin temel kavramlarını tanımalarını ve uygulama alanlarını teorik ve deneysel uygulamalar üzerinden inceleme ve değerlendirme becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Biyomedikal enstrümantasyon,Biyomedikal Sinyal İşleme,Biyomalzemeler,Doku Mühendisliği,Medikal Görüntüleme,Radyasyonla Görüntüleme,Biyomekatronik I,Biyomekatronik II,Biyomedikal Optik ve Lazer,Biyokimyasal Reaksiyonlar,Enzim Kinetiği,Biomedical Sensors,Biyomedikal Görüntüleme ve Data Analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Biyomedikal enstrümantasyon ve biyomedikal işaret işleme tekniklerini tanımlar | 10, 16, 9 | A |
Biyomekatronik cihazların çalışma prensipleri ve medikal robotiğin temel konseptlerin tanır | 10, 16, 9 | A |
Temel biyokimyasal reaksiyonları ve enzim kinetiklerini tanımlar | 10, 16, 9 | A |
Biyomalzemelerin temel özelliklerini, çeşitlerini ve genel uygulama alanlarını tanır | 10, 16, 9 | A |
Doku mühendisliğinin temel ilkelerini değerlendirir | 10, 16, 9 | A |
Biyosensörlerin tıptaki temel uygulamalarını tanır | 10, 16, 9 | A |
Biyomedikal mühendisliği çalışma ve uygulamalarında profesyonel ve etik sorumlulukları tanımlar | 10, 16, 9 | A |
Radyasyon ve medikal görüntüleme ilgili temel kavramları tanır | 10, 16, 9 | A |
Biyomedikal optik ve lazerin çalışma prensibi ve medikal alandaki uygulamaları tanır | 10, 16, 17, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders notlarını gözden geçirmek |
2 | Biyomedikal enstrümantasyon | Ders Notları, Ders kitabı Konu 9 |
3 | Biyomedikal Sinyal İşleme | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1-Konu 11 |
4 | Biyomalzemeler | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1 - Konu 5 |
5 | Doku Mühendisliği | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 6 |
6 | Medikal Görüntüleme | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 3 |
7 | Radyasyonla Görüntüleme | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 3 |
8 | Biyomekatronik I | Ders Sunuları, Ders Kitabı 2 |
9 | Biyomekatronik II | Ders Sunuları, Ders Kitabı 2 |
10 | Biyomedikal Optik ve Lazer | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 17 |
11 | Biyokimyasal Reaksiyonlar | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1- Konu 8 |
12 | Enzim Kinetiği | Ders Sunuları, Ders Kitabı 1-Konu8 |
13 | Biomedical Sensors | Ders Sunuları, Ders Kitabı-Konu 10 |
14 | Biyomedikal Görüntüleme ve Data Analizi | Ders notları |
Kaynak |
1-“Introduction to Biomedical Engineering” J. D. Enderle, S. M. Blanchard, J. D. Bronzine, Elsevier Academic Press, 2005. 2-"The Mechatronics Handbook", Robert H Bishop, CRC Press, 2002. 3- Ders sunuları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji ve diğer ilgili alanlarda bilimsel düzeyde araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
2 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji ve bu alanla ilişkili değişik disiplinlere ait bilgileri birleştirebilme ve beraber değerlendirebilme becerisi geliştirir. | X | |||||
3 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarındaki sorunları tanımlayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve elde edilen bilgiyi uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
4 | Temel biyoistatistik yöntemleri bilir, bilimsel deneysel çalışma sonuçlarına uygular ve istatistiksel olarak yorumlar. | ||||||
5 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarında yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir. | X | |||||
6 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanlarında mevcut olan bilimsel bilgiye ulaşabilme, eleştirel olarak yorumlama ve kullanabilme becerisi geliştirir. | ||||||
7 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
8 | Teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak, bağımsız olarak özel çalışma alanına uygular, yaptığı çalışma sonuçlarını değerlendirir, yorumlar ve çalışmanın raporunu yazar. | X | |||||
9 | Sağlık alanında çalışma yürüten bir ekip içinde liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm sağlayabilecek yeni fikirler geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi geliştirir. | ||||||
10 | Çalışmaları sonucunda ulaştığı bilimsel bilgiyi ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi geliştirir. | ||||||
11 | Bir danışman yardımıyla ya da bireysel olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | X | |||||
12 | Eğitim, uygulama ve araştırma faaliyetlerinin tüm basamaklarında etik ve mesleki ilkelere uygun davranma becerisi geliştirir. Elde edilen sonuçları kalite kriterleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
13 | Moleküler Tıp ve Biyoteknoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |