Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK MİKROBİYOLOJİ-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK
Dersi VerenlerProf.Dr. Mesut YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKlinik önemi olan mikroorganizmaların patojenik ve direnç mekanizmaları konusunda ayrıca bu mikroorganizmaların sebep olduğu hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçlar hakkında bilgi sahibi olmak
Dersin İçeriğiBu ders; Mikrobiyolojiye giriş,Mikroorganizmaların patojenik özellikleri ,Mikroorganizmaların patojenik özellikleri ve hastalık yapma mekanizmaları,Antimikrobiyallere direnç ve moleküler mekanizmaları 1,Antimikrobiyallere direnç ve moleküler mekanizmaları 2,Hastane kaynaklı enfeksiyon etkenleri ve anti-mikrobiyal direnç ,Mantar enfeksiyonları,Viral enfeksiyonları,Antibakterial sensitivite testleri ve klinik uyguylamaları ,Hastane kaynaklı infeksiyon etkenlerinde antimikrobiyal direnç ve moleküler epidemiyoloji,Klinik örneklerin mikrobiyolojik yönden incelenmesi,Seminer-1,Seminer-2,Seminer-3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mikroorganizmaların patojenik özellikleri ve hastalık yapma mekanizmalarını tanımlar1, 3, 5A, B, C
Antimikrobiyallere direnç ve moleküler mekanizmaları açıklar1, 3, 5A, B, C
Klinik örneklerin mikrobiyolojik yönden inceleme sonuçlarını yorumlar1, 3, 5A, B, C
Hastane kaynaklı infeksiyon etkenlerinde antimikrobiyal direnç ve epidemiyoloji kavramlarını birleştirir1, 3, 5A, B, C
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mikrobiyolojiye giriş1, 2
2Mikroorganizmaların patojenik özellikleri 1, 2
3Mikroorganizmaların patojenik özellikleri ve hastalık yapma mekanizmaları1, 2
4Antimikrobiyallere direnç ve moleküler mekanizmaları 11, 2
5Antimikrobiyallere direnç ve moleküler mekanizmaları 21, 2
6Hastane kaynaklı enfeksiyon etkenleri ve anti-mikrobiyal direnç 1, 2
7Mantar enfeksiyonları1, 2
8Viral enfeksiyonları1, 2
9Antibakterial sensitivite testleri ve klinik uyguylamaları 1, 2
10Hastane kaynaklı infeksiyon etkenlerinde antimikrobiyal direnç ve moleküler epidemiyoloji1, 2
11Klinik örneklerin mikrobiyolojik yönden incelenmesi1, 2
12Seminer-11, 2
13Seminer-21, 2
14Seminer-31, 2
Kaynak
1. Öğretim üyesinin notları
2. Tıbbi Mikrobiyoloji, Jawetz, Melnick ve Adelberg. Çev: O Ş Yenen. Nobel Tıp Kitabevleri, 2016

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Klinik eczacılık alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
2
PY-2.Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
PY-3.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
4
PY-4.İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
5
PY-5.Hasta profili oluşturmak, hasta eğitimi, ilaç danışmanlığı, hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6.Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
7
PY-7.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
8
PY-8.Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
9
PY-9.İlacın hastaya verilmesi ve kullanımıyla ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim göreviyle akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
10
PY-10.Klinik eczacılığın sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak hastane eczacılığı uygulamalarını gerçekleştirir.
X
11
PY-11.Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
12
PY-12.Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
13
PY-13.Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar.
14
PY-14.Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
15
PY-15.Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
16
PY-16.Klinik eczacılık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler, birey olarak görev, hak ve sorumluluklarıyla ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
17
PY-17.Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
18
PY-18.İlaçla ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
19
PY-19.Klinik eczacılık alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
20
PY-20.Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
21
PY-21.Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
22
PY-22.Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
23
PY-23.Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10440
Okul Dışı Diğer Faaliyetler520100
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı122
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)230
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK MİKROBİYOLOJİ-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK
Dersi VerenlerProf.Dr. Mesut YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKlinik önemi olan mikroorganizmaların patojenik ve direnç mekanizmaları konusunda ayrıca bu mikroorganizmaların sebep olduğu hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçlar hakkında bilgi sahibi olmak
Dersin İçeriğiBu ders; Mikrobiyolojiye giriş,Mikroorganizmaların patojenik özellikleri ,Mikroorganizmaların patojenik özellikleri ve hastalık yapma mekanizmaları,Antimikrobiyallere direnç ve moleküler mekanizmaları 1,Antimikrobiyallere direnç ve moleküler mekanizmaları 2,Hastane kaynaklı enfeksiyon etkenleri ve anti-mikrobiyal direnç ,Mantar enfeksiyonları,Viral enfeksiyonları,Antibakterial sensitivite testleri ve klinik uyguylamaları ,Hastane kaynaklı infeksiyon etkenlerinde antimikrobiyal direnç ve moleküler epidemiyoloji,Klinik örneklerin mikrobiyolojik yönden incelenmesi,Seminer-1,Seminer-2,Seminer-3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mikroorganizmaların patojenik özellikleri ve hastalık yapma mekanizmalarını tanımlar1, 3, 5A, B, C
Antimikrobiyallere direnç ve moleküler mekanizmaları açıklar1, 3, 5A, B, C
Klinik örneklerin mikrobiyolojik yönden inceleme sonuçlarını yorumlar1, 3, 5A, B, C
Hastane kaynaklı infeksiyon etkenlerinde antimikrobiyal direnç ve epidemiyoloji kavramlarını birleştirir1, 3, 5A, B, C
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mikrobiyolojiye giriş1, 2
2Mikroorganizmaların patojenik özellikleri 1, 2
3Mikroorganizmaların patojenik özellikleri ve hastalık yapma mekanizmaları1, 2
4Antimikrobiyallere direnç ve moleküler mekanizmaları 11, 2
5Antimikrobiyallere direnç ve moleküler mekanizmaları 21, 2
6Hastane kaynaklı enfeksiyon etkenleri ve anti-mikrobiyal direnç 1, 2
7Mantar enfeksiyonları1, 2
8Viral enfeksiyonları1, 2
9Antibakterial sensitivite testleri ve klinik uyguylamaları 1, 2
10Hastane kaynaklı infeksiyon etkenlerinde antimikrobiyal direnç ve moleküler epidemiyoloji1, 2
11Klinik örneklerin mikrobiyolojik yönden incelenmesi1, 2
12Seminer-11, 2
13Seminer-21, 2
14Seminer-31, 2
Kaynak
1. Öğretim üyesinin notları
2. Tıbbi Mikrobiyoloji, Jawetz, Melnick ve Adelberg. Çev: O Ş Yenen. Nobel Tıp Kitabevleri, 2016

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Klinik eczacılık alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
2
PY-2.Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
PY-3.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
4
PY-4.İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
5
PY-5.Hasta profili oluşturmak, hasta eğitimi, ilaç danışmanlığı, hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6.Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
7
PY-7.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
8
PY-8.Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
9
PY-9.İlacın hastaya verilmesi ve kullanımıyla ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim göreviyle akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
10
PY-10.Klinik eczacılığın sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak hastane eczacılığı uygulamalarını gerçekleştirir.
X
11
PY-11.Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
12
PY-12.Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
13
PY-13.Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar.
14
PY-14.Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
15
PY-15.Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
16
PY-16.Klinik eczacılık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler, birey olarak görev, hak ve sorumluluklarıyla ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
17
PY-17.Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
18
PY-18.İlaçla ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
19
PY-19.Klinik eczacılık alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
20
PY-20.Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
21
PY-21.Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
22
PY-22.Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
23
PY-23.Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:06Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:07