Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KADAVRA DİSSEKSİYONU | KAND1218910 | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Gamze ANSEN, Dr.Öğr.Üye. İsmail TÜRKTEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kadavra üzerinde ne şekilde disseksiyon yapılacağı ve nasıl demonstre edileceği hakkında bilgi edinmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kadavra kullanımının tarihçesi, kadavra tahniti, kullanılan aletlerin tanıtımı,Baş, boyun ve yüz bölgesi disseksiyonu,Sırt bölgesi disseksiyonu,Pektoral bölge disseksiyonu,Omuz ve kol bölgesi disseksiyonu,Önkol bölgesi disseksiyonu,El bölgesi disseksiyonu,Gluteal bölge disseksiyonu,Uyluk bölgesi disseksiyonu,Bacak disseksiyonu,Ayak disseksiyonu,Abdomen ön ve yan duvarlarının disseksiyonu,Abdomen organlarının disseksiyonu,Perine ve pelvis bölgelerinin disseksiyonu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kadavra kullanımının tarihçesi, kadavra tahnitini bilir ve ilgili aletleri açıklar. | 11, 13, 16, 9 | A |
2. Kadavrada baş,boyun ve yüz bölgelerinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar | 11, 5, 9 | D |
3. Kadavrada sırt bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar | 11, 5, 9 | D |
4. Kadavrada pektoral bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini gösterir | 11, 5, 9 | D |
5. Kadavrada omuz ve kol bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini gösterir | 11, 5, 9 | D |
6. Kadavrada önkol bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar | 11, 5, 9 | D |
7. Kadavrada el bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar | 11, 5, 9 | D |
8. Kadavrada gluteal bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini gösterir | 11, 5, 9 | D |
9. Kadavrada uyluk bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini gösterir | 11, 5, 9 | D |
10. Kadavrada bacak bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar | 11, 5, 9 | D |
11. Kadavrada ayak bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini gösterir | 11, 5, 9 | D |
12. Kadavrada abdomen ön ve yan duvarının ne şekilde disseke edileceğini bilir | 11, 5, 9 | D |
13. Kadavrada abdomen organlarının ne şekilde disseke edileceğini tanımlar. | 11, 5, 9 | D |
14. Kadavrada perine ve pelvis bölgelerinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar. | 11, 5, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kadavra kullanımının tarihçesi, kadavra tahniti, kullanılan aletlerin tanıtımı | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 1-35 |
2 | Baş, boyun ve yüz bölgesi disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 35-193 |
3 | Sırt bölgesi disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 257-262 |
4 | Pektoral bölge disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 242-246 |
5 | Omuz ve kol bölgesi disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 263-275 |
6 | Önkol bölgesi disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 279-291 |
7 | El bölgesi disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 292-299 |
8 | Gluteal bölge disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 408-413 |
9 | Uyluk bölgesi disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 343-358, 400-407 |
10 | Bacak disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 359-376, 416-435 |
11 | Ayak disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 429 -436 |
12 | Abdomen ön ve yan duvarlarının disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 377-388 |
13 | Abdomen organlarının disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 447-474 |
14 | Perine ve pelvis bölgelerinin disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 389-399, s. 477-485 |
Kaynak |
Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan Gray’s Anatomi İnsan Anatomisi Atlası, FH Netter Sobotta İnsan Anatomisi Atlası |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | X | |||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | ||||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | ||||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | ||||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | ||||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 52 | 52 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 62 | 62 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 226 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(226/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KADAVRA DİSSEKSİYONU | KAND1218910 | Bahar Dönemi | 0+4 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Gamze ANSEN, Dr.Öğr.Üye. İsmail TÜRKTEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kadavra üzerinde ne şekilde disseksiyon yapılacağı ve nasıl demonstre edileceği hakkında bilgi edinmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kadavra kullanımının tarihçesi, kadavra tahniti, kullanılan aletlerin tanıtımı,Baş, boyun ve yüz bölgesi disseksiyonu,Sırt bölgesi disseksiyonu,Pektoral bölge disseksiyonu,Omuz ve kol bölgesi disseksiyonu,Önkol bölgesi disseksiyonu,El bölgesi disseksiyonu,Gluteal bölge disseksiyonu,Uyluk bölgesi disseksiyonu,Bacak disseksiyonu,Ayak disseksiyonu,Abdomen ön ve yan duvarlarının disseksiyonu,Abdomen organlarının disseksiyonu,Perine ve pelvis bölgelerinin disseksiyonu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kadavra kullanımının tarihçesi, kadavra tahnitini bilir ve ilgili aletleri açıklar. | 11, 13, 16, 9 | A |
2. Kadavrada baş,boyun ve yüz bölgelerinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar | 11, 5, 9 | D |
3. Kadavrada sırt bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar | 11, 5, 9 | D |
4. Kadavrada pektoral bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini gösterir | 11, 5, 9 | D |
5. Kadavrada omuz ve kol bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini gösterir | 11, 5, 9 | D |
6. Kadavrada önkol bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar | 11, 5, 9 | D |
7. Kadavrada el bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar | 11, 5, 9 | D |
8. Kadavrada gluteal bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini gösterir | 11, 5, 9 | D |
9. Kadavrada uyluk bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini gösterir | 11, 5, 9 | D |
10. Kadavrada bacak bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini tanımlar | 11, 5, 9 | D |
11. Kadavrada ayak bölgesinin ne şekilde disseke edileceğini gösterir | 11, 5, 9 | D |
12. Kadavrada abdomen ön ve yan duvarının ne şekilde disseke edileceğini bilir | 11, 5, 9 | D |
13. Kadavrada abdomen organlarının ne şekilde disseke edileceğini tanımlar. | 11, 5, 9 | D |
14. Kadavrada perine ve pelvis bölgelerinin ne şekilde disseke edileceğini açıklar. | 11, 5, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kadavra kullanımının tarihçesi, kadavra tahniti, kullanılan aletlerin tanıtımı | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 1-35 |
2 | Baş, boyun ve yüz bölgesi disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 35-193 |
3 | Sırt bölgesi disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 257-262 |
4 | Pektoral bölge disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 242-246 |
5 | Omuz ve kol bölgesi disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 263-275 |
6 | Önkol bölgesi disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 279-291 |
7 | El bölgesi disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 292-299 |
8 | Gluteal bölge disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 408-413 |
9 | Uyluk bölgesi disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 343-358, 400-407 |
10 | Bacak disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 359-376, 416-435 |
11 | Ayak disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 429 -436 |
12 | Abdomen ön ve yan duvarlarının disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 377-388 |
13 | Abdomen organlarının disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 447-474 |
14 | Perine ve pelvis bölgelerinin disseksiyonu | Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan, s. 389-399, s. 477-485 |
Kaynak |
Anatomide Disseksion, Prof. Dr. Fazıl Noyan Gray’s Anatomi İnsan Anatomisi Atlası, FH Netter Sobotta İnsan Anatomisi Atlası |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | X | |||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | ||||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | ||||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | ||||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | ||||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |