Bilimsel projenin tanımı ve temel özelliklerinin tanıtılmasından sonra aşağıda belirtilen proje bölümlerinin detaylı olarak incelenmesi hedeflenmiştir.
• Proje hipotezi,
• Amaç ve hedefler,
• Özgün değer,
• Yöntem bölümü,
• Proje ekibinin oluşturulması,
• İş-zaman takviminin yapılması,
• Risk analizi ve alternatif B planlarının hazırlanması
Dersin İçeriği
Bu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları bilir.
10, 18, 5, 9
F
Bilimsel kavramını tanımlar.
10, 9
F
Bilimsel olan ve olmayan bilgi kaynaklarını ayırt eder.
10, 9
F
Bilimsel yayının ne olduğunu ve çeşitlerini örnekleriyle tanımlar.
10, 9
F
Güvenilir bilimsel bilgiye erişme yollarını özetleyebilir.
10, 9
F
Bilimsel araştırmanın aşamalarını tanımlar.
10, 9
F
Literatür taramada en etkin yöntemleri kullanır.
10, 9
F
Araştırmada etik kuralları ve ihlalleri değerlendirir.
10, 9
F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2
Bilimsel araştırma süreci
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3
Bilimsel araştırma türleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4
Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5
Bilimsel Projeler
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6
Proje Konusu Belirleme
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7
Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
9
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
10
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
11
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
12
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
13
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
14
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
Kaynak
Power-Point ders notları,
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
3
42
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
21
21
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
29
29
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
BİLİMSEL PROJE VE ANALİZ YÖNTEMLERİ
KAND1121970
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi Verenler
Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bilimsel projenin tanımı ve temel özelliklerinin tanıtılmasından sonra aşağıda belirtilen proje bölümlerinin detaylı olarak incelenmesi hedeflenmiştir.
• Proje hipotezi,
• Amaç ve hedefler,
• Özgün değer,
• Yöntem bölümü,
• Proje ekibinin oluşturulması,
• İş-zaman takviminin yapılması,
• Risk analizi ve alternatif B planlarının hazırlanması
Dersin İçeriği
Bu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları bilir.
10, 18, 5, 9
F
Bilimsel kavramını tanımlar.
10, 9
F
Bilimsel olan ve olmayan bilgi kaynaklarını ayırt eder.
10, 9
F
Bilimsel yayının ne olduğunu ve çeşitlerini örnekleriyle tanımlar.
10, 9
F
Güvenilir bilimsel bilgiye erişme yollarını özetleyebilir.
10, 9
F
Bilimsel araştırmanın aşamalarını tanımlar.
10, 9
F
Literatür taramada en etkin yöntemleri kullanır.
10, 9
F
Araştırmada etik kuralları ve ihlalleri değerlendirir.
10, 9
F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
2
Bilimsel araştırma süreci
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
3
Bilimsel araştırma türleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
4
Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
5
Bilimsel Projeler
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
6
Proje Konusu Belirleme
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
7
Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılır
8
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
9
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
10
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
11
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
12
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
13
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
14
Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama
Grup Çalışması
Kaynak
Power-Point ders notları,
Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
2
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
3
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
4
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
5
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
6
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
7
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
8
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
9
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
10
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
11
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
12
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
13
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
14
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.