Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | KAND4223240 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 120 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Ahmet Murat BÜLBÜL, Prof.Dr. Mustafa ÖNCEL, Prof.Dr. Mustafa KESKİN, Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI, Prof.Dr. Zeki ŞEKERCİ, Prof.Dr. Semih AYANOĞLU, Prof.Dr. Halil TÜRKOĞLU, Prof.Dr. Murat UĞURLUCAN, Dr.Öğr.Üye. Merve DİKMEN, Prof.Dr. Ekrem GÜLER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hipotezden teze giden yolu değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilme,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Tez savunma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Araştırma yazımının genel ilkelerini belirler. | 10 | F |
1.1. Tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını belirler. | 10 | F |
1.2. Literatürü tarayarak değerlendirir. | 10 | F |
1.3. Literatüre dayalı olarak bilgileri analiz eder. | 10 | F |
1.4. Araştırma planını açıklar. | 10 | F |
2. Araştırma verilerini değerlendirir. | 10 | F |
2.1. Araştırma verilerini analiz eder. | 10 | F |
2.2. Verileri analiz eder. | 10 | F |
2.3. Analiz sonuçlarını değerlendirir. | 10 | F |
3. Araştırma sonuçlarını açıklar. | 10 | F |
3.1. Araştırma bulgularını tablolaştırıp açıklar. | 10 | F |
3.2. Araştırma bulgularını değerlendirir. | 10 | F |
3.3. Araştırma sonuçlarına uygun önerileri belirler. | 10 | F |
3.4. Araştırma sonuçlarını rapor olarak açıklar. | 10 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
2 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
3 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
4 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
5 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
6 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
7 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
8 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
9 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
10 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
11 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
12 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | literatür taraması |
13 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
14 | Veri toplama aracının geliştirilme | Literatür taraması |
15 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | Literatür taraması |
16 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | Literatür taraması |
17 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
18 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
19 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
20 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
21 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür taraması |
22 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür taraması |
23 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür taraması |
24 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
25 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
26 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
27 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
28 | Tez savunma | Literatür taraması |
Kaynak |
e- kaynaklar |
e- kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | X | |||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | ||||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | ||||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | ||||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | ||||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 56 | 14 | 784 | |||
Rehberli Problem Çözme | 56 | 11 | 616 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 55 | 10 | 550 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 55 | 11 | 605 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 56 | 10 | 560 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 55 | 9 | 495 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 3610 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(3610/30) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | KAND4223240 | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 120 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Ahmet Murat BÜLBÜL, Prof.Dr. Mustafa ÖNCEL, Prof.Dr. Mustafa KESKİN, Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI, Prof.Dr. Zeki ŞEKERCİ, Prof.Dr. Semih AYANOĞLU, Prof.Dr. Halil TÜRKOĞLU, Prof.Dr. Murat UĞURLUCAN, Dr.Öğr.Üye. Merve DİKMEN, Prof.Dr. Ekrem GÜLER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hipotezden teze giden yolu değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusunun belirlenmesi,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilmesi,Veri toplama aracının geliştirilme,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Veri toplama aracının uygulanması,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Bulguların değerlendirilmesi,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Tez savunma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Araştırma yazımının genel ilkelerini belirler. | 10 | F |
1.1. Tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını belirler. | 10 | F |
1.2. Literatürü tarayarak değerlendirir. | 10 | F |
1.3. Literatüre dayalı olarak bilgileri analiz eder. | 10 | F |
1.4. Araştırma planını açıklar. | 10 | F |
2. Araştırma verilerini değerlendirir. | 10 | F |
2.1. Araştırma verilerini analiz eder. | 10 | F |
2.2. Verileri analiz eder. | 10 | F |
2.3. Analiz sonuçlarını değerlendirir. | 10 | F |
3. Araştırma sonuçlarını açıklar. | 10 | F |
3.1. Araştırma bulgularını tablolaştırıp açıklar. | 10 | F |
3.2. Araştırma bulgularını değerlendirir. | 10 | F |
3.3. Araştırma sonuçlarına uygun önerileri belirler. | 10 | F |
3.4. Araştırma sonuçlarını rapor olarak açıklar. | 10 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
2 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
3 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
4 | Tez konusunun belirlenmesi | Literatür taraması |
5 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
6 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
7 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
8 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | Literatür taraması |
9 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
10 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | Literatür taraması |
11 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
12 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | literatür taraması |
13 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | Literatür taraması |
14 | Veri toplama aracının geliştirilme | Literatür taraması |
15 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | Literatür taraması |
16 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | Literatür taraması |
17 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
18 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
19 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
20 | Veri toplama aracının uygulanması | Literatür taraması |
21 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür taraması |
22 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür taraması |
23 | Bulguların değerlendirilmesi | Literatür taraması |
24 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
25 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
26 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
27 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | Literatür taraması |
28 | Tez savunma | Literatür taraması |
Kaynak |
e- kaynaklar |
e- kaynaklar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | X | |||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | ||||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | ||||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | ||||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | ||||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |