Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENİTOÜRİNER SİSTEM ANATOMİSİ | KAND1211946 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Genitoüriner sistemin embriyolojisine ve anatomisine hakim olmak, kadın ve erkek genitoüriner sistem farklılıklarını anlamak, klinik önemi hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Böbreğin Embriyolojisi, böbreğin gelişimi, böbrek ve periton ilişkisi, böbreğin tabakaları ve ilişkili hormonlar ,Aldosteron sekresyonu, kolestrol, kortizol, androjen, östrojen salınımı, norepinefrin ve epinefrinin vücuda etkileri, Renin-anjiotensin-aldosteron sistemi, Addison hastalığı, Conn sendromu, Cushing’s sendromu,Böbrek anatomisi, fonksiyonu, Böbreği saran kılıflar, böbreğin kanal sistemi, böbreğin arterleri ve venleri, klinikte sık karşılaşılan hastalıklar,Üreter konumu ve bölümleri, üreterin darlıkları, üreterin damarları, Üreterin sinileri, üreterin duvar yapısı, Vesicoüretral reflü gibi klinikte karşılaşılan hastalıklar,Mesane embriyolojisi ve anatomisi, erkek ve kadındaki farklılıklar, mesanenin komşuluları, mesanenin iç yüzündeki oluşumlar, mesanenin bağları, mesanenin kas tabakası, mesanenin damarları ve lenfatikleri, klinikte sık karşılaşılan hastalıklar,İdrar oluşumu, Glomerular filtrasyon hızı, miksiyonun kontrolü, creatinin, Üretra anatomisi, üretranın bölümleri, kadın ve erkekteki farklılıkları, inkontinans ve ilgili bozuklukları,Erkek genital organları, embriyolojisi, Dış genital organları, penisin; anatomisi, kasları, fasyaları, bağları, arter ve venleri, lenf drenajı, siniri, klinik hastalıklar ,Ereksiyon mekanizması, penisin klinikte karşılaşılan hastalıkları, Scrotum, scrotum tabakaları, scrotum damarları ve sinirleri, funiculus spermaticus, hidrosel ce klinikte sık karşılaşılan hastalıklar,Erkek iç genital organları, testis embriyolojisi ve anatomisi, descencus testis, testisin damarları, varikosel, epididimis anatomisi, ductus deferens, ductus ejaculatorius, vesicula seminalis, prostat anatomisi, Glandula bulbourethralis anatomisi, ejakulat oluşumu ve bozuklukları ,Kadın dış genital organları, embriyoloji ve anatomisi, hymen şekilleri, clitoris, bartholin bezi, ostium urethra externum, klinikte karşılaşılan hastalıklar,Kadın iç genital organları, ovarium anatomisi, ovarium damarları ve siniri, tuba uterina anatomisi, uterus anatomisi, uterus duvarı katmanları, uterus pozisyonu, uterus ligamentleri, uterus damarları ve siniri, vagina anatomisi, vagina damarları ve siniri, organ prolapsusları gibi kadın genital organlarının klinikte karşılaşılan hastalıkları ,Pelvis arterleri ve venleri, fötal dönem ve postnatal dönemdeki değişiklikler ,Regio ürogenitale kasları, regio analis kasları, diaphragma kasları ve cerrahi önemleri ,Perine fasyaları, klinik önemi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Böbreğin gelişimini, uğradığı değişiklikleri, periton içindekini konumunu, ilişkili hormonları, klinikteki hastalıkları tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
2. Böbrek ve böbreküstü bezi ile ilişkili hormonları ve hastalıklarını tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
3. Böbreğin anatomisini, fonksiyonlarını, kanal sistemini, kanlanmasını, böbreği saran kılıfları ve klinikte sık görülen hastalıkları tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
4. Üreterin anatomisini, seyrini, kanlanmasını, vesicoüretral reflü gibi klinikte karşılaşılan hastalıkları tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
5. Mesanenin anatomisini, kadın ve erkekteki farklılıklarını, komşuluklarını, kanlanmasını ve klinik hastalıklarını tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
6. İdrar oluşumunu, miksiyon kontrolünü, inkontinans gibi bozuklukları, üretranın anatomisini ve cinsiyetler arası farklılıklarını tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
7. Erkek dış genital organlarını, penisin anatomisini, kanlanmasını, sinirini ilgili kasları, fasyaları tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
8. Ereksiyon mekanizmasını, scrotum yapısını ve kanlanmasını, funiculus spermaticusu ve elephantiasis ,hidrosel ve klinikte sık karşılaşılan hastalıkları tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
9. Erkek iç genital organları, testis embriyolojisi ve anatomisini, epididimis, prostat anatomilerini, ductus deferens, ductus ejaculatorius, vesicula seminalis gibi yapıları ve ejakulat oluşumu ve bozukluklarını, hidrosel ve klinikte sık karşılaşılan hastalıkları tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
10. Kadın dış genital organlarını ve anatomisini, hymen şekillerini, ilgili bezleri, üretral açıklıkları ve klinik önemlerini tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
11. Kadın iç genital organlarını ve anatomisini, organ prolapsusları gibi kadın genital organlarının klinikte karşılaşılan hastalıklarını tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
12. Pelvis arterleri ve venleri, fötal dönem ve postnatal dönemdeki değişiklikleri tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
13. Regio ürogenitale kasları, regio analis kasları, diaphragma kasları ve cerrahi önemlerini tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
14. Perine fasyaları, klinik önemini tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Böbreğin Embriyolojisi, böbreğin gelişimi, böbrek ve periton ilişkisi, böbreğin tabakaları ve ilişkili hormonlar | The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 2-18, |
2 | Aldosteron sekresyonu, kolestrol, kortizol, androjen, östrojen salınımı, norepinefrin ve epinefrinin vücuda etkileri, Renin-anjiotensin-aldosteron sistemi, Addison hastalığı, Conn sendromu, Cushing’s sendromu | TIBBİ FİZYOLOJİ 223, 234-238, 347-365 ve 389-406 |
3 | Böbrek anatomisi, fonksiyonu, Böbreği saran kılıflar, böbreğin kanal sistemi, böbreğin arterleri ve venleri, klinikte sık karşılaşılan hastalıklar | GRAY’S ANATOMY 42. BASKI, s. 1259-1272; Anatomi 1.cilt, s. 311-316 |
4 | Üreter konumu ve bölümleri, üreterin darlıkları, üreterin damarları, Üreterin sinileri, üreterin duvar yapısı, Vesicoüretral reflü gibi klinikte karşılaşılan hastalıklar | GRAY’S ANATOMY 42. BASKI, s. 1273-1275, Anatomi 1.cilt, s. 316 |
5 | Mesane embriyolojisi ve anatomisi, erkek ve kadındaki farklılıklar, mesanenin komşuluları, mesanenin iç yüzündeki oluşumlar, mesanenin bağları, mesanenin kas tabakası, mesanenin damarları ve lenfatikleri, klinikte sık karşılaşılan hastalıklar | GRAY’S ANATOMY 42. BASKI, s. 1276-1282, Anatomi 1.cilt, s. 317-319 |
6 | İdrar oluşumu, Glomerular filtrasyon hızı, miksiyonun kontrolü, creatinin, Üretra anatomisi, üretranın bölümleri, kadın ve erkekteki farklılıkları, inkontinans ve ilgili bozuklukları | GRAY’S ANATOMY 42. BASKI, s. 1282-1285, TIBBİ FİZYOLOJİ, s. 335-342 |
7 | Erkek genital organları, embriyolojisi, Dış genital organları, penisin; anatomisi, kasları, fasyaları, bağları, arter ve venleri, lenf drenajı, siniri, klinik hastalıklar | The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 23, Anatomi 1.cilt, s. 322-330 |
8 | Ereksiyon mekanizması, penisin klinikte karşılaşılan hastalıkları, Scrotum, scrotum tabakaları, scrotum damarları ve sinirleri, funiculus spermaticus, hidrosel ce klinikte sık karşılaşılan hastalıklar | The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 32 |
9 | Erkek iç genital organları, testis embriyolojisi ve anatomisi, descencus testis, testisin damarları, varikosel, epididimis anatomisi, ductus deferens, ductus ejaculatorius, vesicula seminalis, prostat anatomisi, Glandula bulbourethralis anatomisi, ejakulat oluşumu ve bozuklukları | Anatomi 1.cilt, s. 330-337, The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 107-108 |
10 | Kadın dış genital organları, embriyoloji ve anatomisi, hymen şekilleri, clitoris, bartholin bezi, ostium urethra externum, klinikte karşılaşılan hastalıklar | Anatomi 1.cilt, s. 347-349, The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 110-127 |
11 | Kadın iç genital organları, ovarium anatomisi, ovarium damarları ve siniri, tuba uterina anatomisi, uterus anatomisi, uterus duvarı katmanları, uterus pozisyonu, uterus ligamentleri, uterus damarları ve siniri, vagina anatomisi, vagina damarları ve siniri, organ prolapsusları gibi kadın genital organlarının klinikte karşılaşılan hastalıkları | Anatomi 1.cilt, s. 337-347, The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 130-133 ve 160-169 |
12 | Pelvis arterleri ve venleri, fötal dönem ve postnatal dönemdeki değişiklikler | The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 25-30, GRAY’S ANATOMY 42. BASKI, s. 1244-1258 |
13 | Regio ürogenitale kasları, regio analis kasları, diaphragma kasları ve cerrahi önemleri | The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 24, GRAY’S ANATOMY 42. BASKI, s. 1244-1258 |
14 | Perine fasyaları, klinik önemi | Anatomi 1.cilt, s. 176-182 |
Kaynak |
Anatomi 1.cilt, Kaplan ARINCI ve Alaittin ELHAN The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System GRAY’S Anatomy 42. baskı Tıbbi Fizyoloji, Guyton ve Hall Clinically Oriented Anatomy, 8. baskı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | X | |||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENİTOÜRİNER SİSTEM ANATOMİSİ | KAND1211946 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Genitoüriner sistemin embriyolojisine ve anatomisine hakim olmak, kadın ve erkek genitoüriner sistem farklılıklarını anlamak, klinik önemi hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Böbreğin Embriyolojisi, böbreğin gelişimi, böbrek ve periton ilişkisi, böbreğin tabakaları ve ilişkili hormonlar ,Aldosteron sekresyonu, kolestrol, kortizol, androjen, östrojen salınımı, norepinefrin ve epinefrinin vücuda etkileri, Renin-anjiotensin-aldosteron sistemi, Addison hastalığı, Conn sendromu, Cushing’s sendromu,Böbrek anatomisi, fonksiyonu, Böbreği saran kılıflar, böbreğin kanal sistemi, böbreğin arterleri ve venleri, klinikte sık karşılaşılan hastalıklar,Üreter konumu ve bölümleri, üreterin darlıkları, üreterin damarları, Üreterin sinileri, üreterin duvar yapısı, Vesicoüretral reflü gibi klinikte karşılaşılan hastalıklar,Mesane embriyolojisi ve anatomisi, erkek ve kadındaki farklılıklar, mesanenin komşuluları, mesanenin iç yüzündeki oluşumlar, mesanenin bağları, mesanenin kas tabakası, mesanenin damarları ve lenfatikleri, klinikte sık karşılaşılan hastalıklar,İdrar oluşumu, Glomerular filtrasyon hızı, miksiyonun kontrolü, creatinin, Üretra anatomisi, üretranın bölümleri, kadın ve erkekteki farklılıkları, inkontinans ve ilgili bozuklukları,Erkek genital organları, embriyolojisi, Dış genital organları, penisin; anatomisi, kasları, fasyaları, bağları, arter ve venleri, lenf drenajı, siniri, klinik hastalıklar ,Ereksiyon mekanizması, penisin klinikte karşılaşılan hastalıkları, Scrotum, scrotum tabakaları, scrotum damarları ve sinirleri, funiculus spermaticus, hidrosel ce klinikte sık karşılaşılan hastalıklar,Erkek iç genital organları, testis embriyolojisi ve anatomisi, descencus testis, testisin damarları, varikosel, epididimis anatomisi, ductus deferens, ductus ejaculatorius, vesicula seminalis, prostat anatomisi, Glandula bulbourethralis anatomisi, ejakulat oluşumu ve bozuklukları ,Kadın dış genital organları, embriyoloji ve anatomisi, hymen şekilleri, clitoris, bartholin bezi, ostium urethra externum, klinikte karşılaşılan hastalıklar,Kadın iç genital organları, ovarium anatomisi, ovarium damarları ve siniri, tuba uterina anatomisi, uterus anatomisi, uterus duvarı katmanları, uterus pozisyonu, uterus ligamentleri, uterus damarları ve siniri, vagina anatomisi, vagina damarları ve siniri, organ prolapsusları gibi kadın genital organlarının klinikte karşılaşılan hastalıkları ,Pelvis arterleri ve venleri, fötal dönem ve postnatal dönemdeki değişiklikler ,Regio ürogenitale kasları, regio analis kasları, diaphragma kasları ve cerrahi önemleri ,Perine fasyaları, klinik önemi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Böbreğin gelişimini, uğradığı değişiklikleri, periton içindekini konumunu, ilişkili hormonları, klinikteki hastalıkları tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
2. Böbrek ve böbreküstü bezi ile ilişkili hormonları ve hastalıklarını tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
3. Böbreğin anatomisini, fonksiyonlarını, kanal sistemini, kanlanmasını, böbreği saran kılıfları ve klinikte sık görülen hastalıkları tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
4. Üreterin anatomisini, seyrini, kanlanmasını, vesicoüretral reflü gibi klinikte karşılaşılan hastalıkları tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
5. Mesanenin anatomisini, kadın ve erkekteki farklılıklarını, komşuluklarını, kanlanmasını ve klinik hastalıklarını tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
6. İdrar oluşumunu, miksiyon kontrolünü, inkontinans gibi bozuklukları, üretranın anatomisini ve cinsiyetler arası farklılıklarını tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
7. Erkek dış genital organlarını, penisin anatomisini, kanlanmasını, sinirini ilgili kasları, fasyaları tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
8. Ereksiyon mekanizmasını, scrotum yapısını ve kanlanmasını, funiculus spermaticusu ve elephantiasis ,hidrosel ve klinikte sık karşılaşılan hastalıkları tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
9. Erkek iç genital organları, testis embriyolojisi ve anatomisini, epididimis, prostat anatomilerini, ductus deferens, ductus ejaculatorius, vesicula seminalis gibi yapıları ve ejakulat oluşumu ve bozukluklarını, hidrosel ve klinikte sık karşılaşılan hastalıkları tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
10. Kadın dış genital organlarını ve anatomisini, hymen şekillerini, ilgili bezleri, üretral açıklıkları ve klinik önemlerini tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
11. Kadın iç genital organlarını ve anatomisini, organ prolapsusları gibi kadın genital organlarının klinikte karşılaşılan hastalıklarını tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
12. Pelvis arterleri ve venleri, fötal dönem ve postnatal dönemdeki değişiklikleri tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
13. Regio ürogenitale kasları, regio analis kasları, diaphragma kasları ve cerrahi önemlerini tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
14. Perine fasyaları, klinik önemini tanımlar | 11, 13, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Böbreğin Embriyolojisi, böbreğin gelişimi, böbrek ve periton ilişkisi, böbreğin tabakaları ve ilişkili hormonlar | The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 2-18, |
2 | Aldosteron sekresyonu, kolestrol, kortizol, androjen, östrojen salınımı, norepinefrin ve epinefrinin vücuda etkileri, Renin-anjiotensin-aldosteron sistemi, Addison hastalığı, Conn sendromu, Cushing’s sendromu | TIBBİ FİZYOLOJİ 223, 234-238, 347-365 ve 389-406 |
3 | Böbrek anatomisi, fonksiyonu, Böbreği saran kılıflar, böbreğin kanal sistemi, böbreğin arterleri ve venleri, klinikte sık karşılaşılan hastalıklar | GRAY’S ANATOMY 42. BASKI, s. 1259-1272; Anatomi 1.cilt, s. 311-316 |
4 | Üreter konumu ve bölümleri, üreterin darlıkları, üreterin damarları, Üreterin sinileri, üreterin duvar yapısı, Vesicoüretral reflü gibi klinikte karşılaşılan hastalıklar | GRAY’S ANATOMY 42. BASKI, s. 1273-1275, Anatomi 1.cilt, s. 316 |
5 | Mesane embriyolojisi ve anatomisi, erkek ve kadındaki farklılıklar, mesanenin komşuluları, mesanenin iç yüzündeki oluşumlar, mesanenin bağları, mesanenin kas tabakası, mesanenin damarları ve lenfatikleri, klinikte sık karşılaşılan hastalıklar | GRAY’S ANATOMY 42. BASKI, s. 1276-1282, Anatomi 1.cilt, s. 317-319 |
6 | İdrar oluşumu, Glomerular filtrasyon hızı, miksiyonun kontrolü, creatinin, Üretra anatomisi, üretranın bölümleri, kadın ve erkekteki farklılıkları, inkontinans ve ilgili bozuklukları | GRAY’S ANATOMY 42. BASKI, s. 1282-1285, TIBBİ FİZYOLOJİ, s. 335-342 |
7 | Erkek genital organları, embriyolojisi, Dış genital organları, penisin; anatomisi, kasları, fasyaları, bağları, arter ve venleri, lenf drenajı, siniri, klinik hastalıklar | The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 23, Anatomi 1.cilt, s. 322-330 |
8 | Ereksiyon mekanizması, penisin klinikte karşılaşılan hastalıkları, Scrotum, scrotum tabakaları, scrotum damarları ve sinirleri, funiculus spermaticus, hidrosel ce klinikte sık karşılaşılan hastalıklar | The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 32 |
9 | Erkek iç genital organları, testis embriyolojisi ve anatomisi, descencus testis, testisin damarları, varikosel, epididimis anatomisi, ductus deferens, ductus ejaculatorius, vesicula seminalis, prostat anatomisi, Glandula bulbourethralis anatomisi, ejakulat oluşumu ve bozuklukları | Anatomi 1.cilt, s. 330-337, The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 107-108 |
10 | Kadın dış genital organları, embriyoloji ve anatomisi, hymen şekilleri, clitoris, bartholin bezi, ostium urethra externum, klinikte karşılaşılan hastalıklar | Anatomi 1.cilt, s. 347-349, The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 110-127 |
11 | Kadın iç genital organları, ovarium anatomisi, ovarium damarları ve siniri, tuba uterina anatomisi, uterus anatomisi, uterus duvarı katmanları, uterus pozisyonu, uterus ligamentleri, uterus damarları ve siniri, vagina anatomisi, vagina damarları ve siniri, organ prolapsusları gibi kadın genital organlarının klinikte karşılaşılan hastalıkları | Anatomi 1.cilt, s. 337-347, The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 130-133 ve 160-169 |
12 | Pelvis arterleri ve venleri, fötal dönem ve postnatal dönemdeki değişiklikler | The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 25-30, GRAY’S ANATOMY 42. BASKI, s. 1244-1258 |
13 | Regio ürogenitale kasları, regio analis kasları, diaphragma kasları ve cerrahi önemleri | The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System, s. 24, GRAY’S ANATOMY 42. BASKI, s. 1244-1258 |
14 | Perine fasyaları, klinik önemi | Anatomi 1.cilt, s. 176-182 |
Kaynak |
Anatomi 1.cilt, Kaplan ARINCI ve Alaittin ELHAN The Netter Collection OF MEDICAL ILLUSTRATIONS, second edition, Reproductive System GRAY’S Anatomy 42. baskı Tıbbi Fizyoloji, Guyton ve Hall Clinically Oriented Anatomy, 8. baskı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | X | |||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |