Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KARDİYOVASKÜLER SİSTEM ANATOMİSİ | KAND1214248 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 10 |
Ders Programı | Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Salı 17:30-18:15 Salı 21:30-22:15 Salı 22:30-23:15 Salı 23:30-00:15 Cumartesi 12:45-13:30 Cumartesi 13:30-14:15 Cumartesi 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kalbin anatomisi ve kardiyovasküler sistemin temel çalışma prensibini değerlendirmek, vücuttaki büyük damarların dağılımını tanımlamak ve kardiyovasküler sistem hastalıklarının yapısal bozukluklarını açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomik pozisyonunda kalp, kalp kapakları; sistol, diyastol, ejeksiyon fraksiyonu, endotel hücresi, nabız, tansiyon, kalp sesleri; kalp kapak hastalıkları I,Kalp kapak hastalıkları II; kalp bölmeleri ve defektleri; metabolik sendrom,Kalbin arterleri, koroner arterler; Koroner anjiyografi, koroner anjiyoplasti ve stent ,Angina pectoris tanımı, yayılım alanları ve çeşitleri; Myokard enfarktüs tanımı, özellikleri, tedavisi; Angina pectoris ile myokard enfarktüsünün ayırt edilmesi; Tedavi yöntemleri, koroner by-pass,Aritmiler ve tedavisi; ilaç tedavisi, kardiyoversyion, EPS (Electro Physiological Study) ve ablasyon, İmplante edilebilir kardiyoverter defibrilatör (ICD) (Kalp pili), İntraaortik balon pompası, cerrahi tedavi,Fallot tetralojisi; Patent ductus arteriosus; Hipertansiyon hedef organları; Myokardial köprüler; Elektrokardiyografi; Ekokardiyografi,Lenfatik sistem; üst ekstremitenin lenfası, alt ekstremitenin lenfası, baş ve boyun lenfası, ilişkili patolojiler,Gl. mammaria,Aorta ve bölümleri; Aorta anevrizmaları; Aorta koarktasyonu,Aorta thoracica’nın dalları; Aorta abdominalis'in dalları; Nutcracker sendromu,Bağırsak damarlarının anastomozları; Barkow arkı ve Buhler arkı, Drummond’un marjinal arterleri; Riolan arkı,Baş ve boyun damarları,Üst ekstremite damarları,Alt ekstremite damarları; Pelvis damarları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kalbin anatomik yapısı, sistol, diyastol, ejeksiyon fraksiyonu, endotel hücresi, nabız ve tansiyon kavramlarını tanımlar. | 13, 9 | A, D, G |
2. Kalp kapak hastalıklarını, kalp seslerini, kalp defektlerinin oluşum mekanizmasını, metabolik sendromunu açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
3. Kalbin arterlerini detaylı bir şekilde açıklar. | 13, 9 | A, D, G |
4. Angina pectoris ve Myokart enfarktüsünü semptom, tanı, tedavi kapsamında analiz eder. | 10, 13, 16, 9 | A, D, G |
5. Aritmilerin patogenezi ile medikal/cerrahi tedavisini açıklar. | 13, 9 | A, D |
6. Fallot tetralojisi ve Patent ductus arteriosus ve hipertansiyonun patogenezini açıklar. | 10, 16, 9 | A, D |
7. Lenfatik sistem; üst ekstremitenin lenfası, alt ekstremitenin lenfası, baş ve boyun lenfası, ilişkili patolojileri açıklar. | 10, 13, 15, 16, 9 | A, D |
8. Gl. mammaria'yı anatomik olarak tanımlar. | 16, 9 | A, D |
9. Aorta ve dallarını tanımlar. | 13, 14, 16, 9 | A, D |
10. Nutcracker sendromu patogenezini açıklar. | 3, 4, 9 | A, D |
11. Bağırsak damarlarının anastomozlarını ve klinik önemini açıklar. | 11, 13, 14, 9 | A, D |
12. Baş ve boyun damarları anatomisini tanımlar. | 10, 14, 18, 9 | A, D |
13. Üst ekstremite damarları anatomisini tanımlar. | 18, 9 | A, D |
14. Alt ekstremite ve pelvis damarları anatomisini tanımlar. | 18, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anatomik pozisyonunda kalp, kalp kapakları; sistol, diyastol, ejeksiyon fraksiyonu, endotel hücresi, nabız, tansiyon, kalp sesleri; kalp kapak hastalıkları I | Gray's Anatomy 42nd Edition S. 1071-1087, Temel Fizyoloji S. 125-151 |
2 | Kalp kapak hastalıkları II; kalp bölmeleri ve defektleri; metabolik sendrom | Handbook of Cardiac Anatomy, Physiology, and Devices S. 635-659, Anatomy & Physiology: The Unity of Form and Function 7th Edition S. 729-739 |
3 | Kalbin arterleri, koroner arterler; Koroner anjiyografi, koroner anjiyoplasti ve stent | Gray's Anatomy 42nd Edition S. 1088-1102, Kalp ve Damar Cerrahisi S. 197-217 |
4 | Angina pectoris tanımı, yayılım alanları ve çeşitleri; Myokard enfarktüs tanımı, özellikleri, tedavisi; Angina pectoris ile myokard enfarktüsünün ayırt edilmesi; Tedavi yöntemleri, koroner by-pass | Anatomy & Physiology: The Unity of Form and Function 7th Edition S. 719-727, Handbook of Cardiac Anatomy, Physiology, and Devices S. 615-635 |
5 | Aritmiler ve tedavisi; ilaç tedavisi, kardiyoversyion, EPS (Electro Physiological Study) ve ablasyon, İmplante edilebilir kardiyoverter defibrilatör (ICD) (Kalp pili), İntraaortik balon pompası, cerrahi tedavi | Kalp ve Damar Cerrahisi S. 1561-1587, Handbook of Cardiac Anatomy, Physiology, and Devices S. 493-520, Anatomy & Physiology: The Unity of Form and Function 7th Edition S. 727-729 |
6 | Fallot tetralojisi; Patent ductus arteriosus; Hipertansiyon hedef organları; Myokardial köprüler; Elektrokardiyografi; Ekokardiyografi | Surgery for Congenital Heart Defects 3rd Edition S. 399-411, Kalp ve Damar Cerrahisi S. 377-383 |
7 | Lenfatik sistem; üst ekstremitenin lenfası, alt ekstremitenin lenfası, baş ve boyun lenfası, ilişkili patolojiler | İnsan Anatomisi S.167-176, Sobotta Anatomi Konu Kitabı Cilt 1- S.194-195, S. 248-251, Anatomy & Physiology: The Unity of Form and Function 7th S. 802-843 |
8 | Gl. mammaria | Anatomi 2. Cilt S. 401-405 |
9 | Aorta ve bölümleri; Aorta anevrizmaları; Aorta koarktasyonu | Anatomi 2. Cilt- S. 18-22, Handbook of Cardiac Anatomy, Physiology, and Devices S. 182-183 |
10 | Aorta thoracica’nın dalları; Aorta abdominalis'in dalları; Nutcracker sendromu | Clinically Oriented Anatomy S. 938-939, Anatomi 2. Cilt S. 52-62 |
11 | Bağırsak damarlarının anastomozları; Barkow arkı ve Buhler arkı, Drummond’un marjinal arterleri; Riolan arkı | Sobotta Anatomi Konu Kitabı Cilt 1- S. 314-326 |
12 | Baş ve boyun damarları | Sobotta Anatomi Konu Kitabı Cilt 1- S. 555-567, Anatomi 2. Cilt S. 22-45 |
13 | Üst ekstremite damarları | Anatomi 2. Cilt S. 45-50 |
14 | Alt ekstremite damarları; Pelvis damarları | Anatomi 2. Cilt S. 62-76 |
Kaynak |
Ders Notu Öğrenciye verilir |
- Gray's Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Anatomi ekstremiteler ve sırt bölgesi, Prof. Dr. Doğan Taner - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan. Surgery for Congenital Heart Defects 3rd Edition. Sobotta Anatomi Konu Kitabı Cilt 1. Handbook of Cardiac Anatomy, Physiology, and Devices. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | ||||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | ||||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | ||||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | ||||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 6 | 84 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 7 | 98 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 294 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(294/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KARDİYOVASKÜLER SİSTEM ANATOMİSİ | KAND1214248 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 10 |
Ders Programı | Salı 12:45-13:30 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Salı 17:30-18:15 Salı 21:30-22:15 Salı 22:30-23:15 Salı 23:30-00:15 Cumartesi 12:45-13:30 Cumartesi 13:30-14:15 Cumartesi 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kalbin anatomisi ve kardiyovasküler sistemin temel çalışma prensibini değerlendirmek, vücuttaki büyük damarların dağılımını tanımlamak ve kardiyovasküler sistem hastalıklarının yapısal bozukluklarını açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomik pozisyonunda kalp, kalp kapakları; sistol, diyastol, ejeksiyon fraksiyonu, endotel hücresi, nabız, tansiyon, kalp sesleri; kalp kapak hastalıkları I,Kalp kapak hastalıkları II; kalp bölmeleri ve defektleri; metabolik sendrom,Kalbin arterleri, koroner arterler; Koroner anjiyografi, koroner anjiyoplasti ve stent ,Angina pectoris tanımı, yayılım alanları ve çeşitleri; Myokard enfarktüs tanımı, özellikleri, tedavisi; Angina pectoris ile myokard enfarktüsünün ayırt edilmesi; Tedavi yöntemleri, koroner by-pass,Aritmiler ve tedavisi; ilaç tedavisi, kardiyoversyion, EPS (Electro Physiological Study) ve ablasyon, İmplante edilebilir kardiyoverter defibrilatör (ICD) (Kalp pili), İntraaortik balon pompası, cerrahi tedavi,Fallot tetralojisi; Patent ductus arteriosus; Hipertansiyon hedef organları; Myokardial köprüler; Elektrokardiyografi; Ekokardiyografi,Lenfatik sistem; üst ekstremitenin lenfası, alt ekstremitenin lenfası, baş ve boyun lenfası, ilişkili patolojiler,Gl. mammaria,Aorta ve bölümleri; Aorta anevrizmaları; Aorta koarktasyonu,Aorta thoracica’nın dalları; Aorta abdominalis'in dalları; Nutcracker sendromu,Bağırsak damarlarının anastomozları; Barkow arkı ve Buhler arkı, Drummond’un marjinal arterleri; Riolan arkı,Baş ve boyun damarları,Üst ekstremite damarları,Alt ekstremite damarları; Pelvis damarları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kalbin anatomik yapısı, sistol, diyastol, ejeksiyon fraksiyonu, endotel hücresi, nabız ve tansiyon kavramlarını tanımlar. | 13, 9 | A, D, G |
2. Kalp kapak hastalıklarını, kalp seslerini, kalp defektlerinin oluşum mekanizmasını, metabolik sendromunu açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
3. Kalbin arterlerini detaylı bir şekilde açıklar. | 13, 9 | A, D, G |
4. Angina pectoris ve Myokart enfarktüsünü semptom, tanı, tedavi kapsamında analiz eder. | 10, 13, 16, 9 | A, D, G |
5. Aritmilerin patogenezi ile medikal/cerrahi tedavisini açıklar. | 13, 9 | A, D |
6. Fallot tetralojisi ve Patent ductus arteriosus ve hipertansiyonun patogenezini açıklar. | 10, 16, 9 | A, D |
7. Lenfatik sistem; üst ekstremitenin lenfası, alt ekstremitenin lenfası, baş ve boyun lenfası, ilişkili patolojileri açıklar. | 10, 13, 15, 16, 9 | A, D |
8. Gl. mammaria'yı anatomik olarak tanımlar. | 16, 9 | A, D |
9. Aorta ve dallarını tanımlar. | 13, 14, 16, 9 | A, D |
10. Nutcracker sendromu patogenezini açıklar. | 3, 4, 9 | A, D |
11. Bağırsak damarlarının anastomozlarını ve klinik önemini açıklar. | 11, 13, 14, 9 | A, D |
12. Baş ve boyun damarları anatomisini tanımlar. | 10, 14, 18, 9 | A, D |
13. Üst ekstremite damarları anatomisini tanımlar. | 18, 9 | A, D |
14. Alt ekstremite ve pelvis damarları anatomisini tanımlar. | 18, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anatomik pozisyonunda kalp, kalp kapakları; sistol, diyastol, ejeksiyon fraksiyonu, endotel hücresi, nabız, tansiyon, kalp sesleri; kalp kapak hastalıkları I | Gray's Anatomy 42nd Edition S. 1071-1087, Temel Fizyoloji S. 125-151 |
2 | Kalp kapak hastalıkları II; kalp bölmeleri ve defektleri; metabolik sendrom | Handbook of Cardiac Anatomy, Physiology, and Devices S. 635-659, Anatomy & Physiology: The Unity of Form and Function 7th Edition S. 729-739 |
3 | Kalbin arterleri, koroner arterler; Koroner anjiyografi, koroner anjiyoplasti ve stent | Gray's Anatomy 42nd Edition S. 1088-1102, Kalp ve Damar Cerrahisi S. 197-217 |
4 | Angina pectoris tanımı, yayılım alanları ve çeşitleri; Myokard enfarktüs tanımı, özellikleri, tedavisi; Angina pectoris ile myokard enfarktüsünün ayırt edilmesi; Tedavi yöntemleri, koroner by-pass | Anatomy & Physiology: The Unity of Form and Function 7th Edition S. 719-727, Handbook of Cardiac Anatomy, Physiology, and Devices S. 615-635 |
5 | Aritmiler ve tedavisi; ilaç tedavisi, kardiyoversyion, EPS (Electro Physiological Study) ve ablasyon, İmplante edilebilir kardiyoverter defibrilatör (ICD) (Kalp pili), İntraaortik balon pompası, cerrahi tedavi | Kalp ve Damar Cerrahisi S. 1561-1587, Handbook of Cardiac Anatomy, Physiology, and Devices S. 493-520, Anatomy & Physiology: The Unity of Form and Function 7th Edition S. 727-729 |
6 | Fallot tetralojisi; Patent ductus arteriosus; Hipertansiyon hedef organları; Myokardial köprüler; Elektrokardiyografi; Ekokardiyografi | Surgery for Congenital Heart Defects 3rd Edition S. 399-411, Kalp ve Damar Cerrahisi S. 377-383 |
7 | Lenfatik sistem; üst ekstremitenin lenfası, alt ekstremitenin lenfası, baş ve boyun lenfası, ilişkili patolojiler | İnsan Anatomisi S.167-176, Sobotta Anatomi Konu Kitabı Cilt 1- S.194-195, S. 248-251, Anatomy & Physiology: The Unity of Form and Function 7th S. 802-843 |
8 | Gl. mammaria | Anatomi 2. Cilt S. 401-405 |
9 | Aorta ve bölümleri; Aorta anevrizmaları; Aorta koarktasyonu | Anatomi 2. Cilt- S. 18-22, Handbook of Cardiac Anatomy, Physiology, and Devices S. 182-183 |
10 | Aorta thoracica’nın dalları; Aorta abdominalis'in dalları; Nutcracker sendromu | Clinically Oriented Anatomy S. 938-939, Anatomi 2. Cilt S. 52-62 |
11 | Bağırsak damarlarının anastomozları; Barkow arkı ve Buhler arkı, Drummond’un marjinal arterleri; Riolan arkı | Sobotta Anatomi Konu Kitabı Cilt 1- S. 314-326 |
12 | Baş ve boyun damarları | Sobotta Anatomi Konu Kitabı Cilt 1- S. 555-567, Anatomi 2. Cilt S. 22-45 |
13 | Üst ekstremite damarları | Anatomi 2. Cilt S. 45-50 |
14 | Alt ekstremite damarları; Pelvis damarları | Anatomi 2. Cilt S. 62-76 |
Kaynak |
Ders Notu Öğrenciye verilir |
- Gray's Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter - Fonksiyonel Anatomi ekstremiteler ve sırt bölgesi, Prof. Dr. Doğan Taner - Fonksiyonel Nöroanatomi, Prof. Dr. Doğan Taner - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan. Surgery for Congenital Heart Defects 3rd Edition. Sobotta Anatomi Konu Kitabı Cilt 1. Handbook of Cardiac Anatomy, Physiology, and Devices. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | ||||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | ||||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | ||||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | ||||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |