Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ SANTRAL SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ II | KAND2213133 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 14 |
Ders Programı | Cuma 07:00-07:45 Cuma 08:00-08:45 Cuma 09:00-09:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Cerebellum, cerebellar pedinküller, cerebellar korteksin nöronları, cerebellum'a gelen impulslar, cerebellum'un çekirdekleri, fonksiyonları ve kanlanması ,Cerebellum'un temel bağlantılar, sendromları ve lezyonunda görülen klinik bulgular. N. vestibularis, n. cochlearis, superior olivar kompleks, colliculus inferior, Heschl gyrusu, Rasmussen’in efferent lifleri, internukleer oftalmopleji, nistagmus,Diencephalon ve klinik anatomisi,Epithalamus, epifiz bezi ve afferent-efferent bağlantıları, habenula ve klinik anatomisi,Metathalamus ve klinik anatomisi,Thalamus, transhalamik kortikal yollar thalamus'un çekirdekleri ve fonksiyonları,Subthalamus, nucleus subthalamicus ve kliniği,Hipofiz bezi, komşulukları, hormonları, kanlanması, hypothalamo-hypophysier sistem,Hypothalamus, çekirdekleri, fonksiyonları, hypothalamus çekirdeklerinin beyin korteksine projeksiyonları,Bazal ganglionlar, ekstrapiramidal sistem yapıları, hareketin motor kontrolü, hareket hastalıkları ve kliniği,Beynin assosiasyon, projeksiyon ve comissural yolları,Hippocampus, hafıza çeşitleri ve limbik sistem, Telencephalon ve kortikal sahalar,Merkezi sinir sisteminin kanlanması, MSS venleri ve sirkümventriküler organlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Cerebellum'un anatomik yapısı, fonksiyonları ve kanlanması hakkında detayları açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
2. Cerebellum'un klinik anatomisini ve lezyonları sonucunda ortaya çıkabilecek bulguları sıralar. | 11, 13, 9 | A, D |
3. Diencephalon'un tanımını, anatomik konumunu ve içerdiği anatomik yapıları, sık karşılaşılan hastalıkları ve kliniğini açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
4. Epithalamus, epifiz bezi ve habenula'nın anatomik yapısını, bağlantılarını, sık karşılaşılan hastalıklarını ve kliniğini açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
5. Metatalamusun anatomik tanımını ve içerdiği yapıları, sık karşılaşılan hastalıklarını ve kliniğini açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
6. Thalamus'u, fonksiyonlarını, korteksle olan bağlantılarını, sık karşılaşılan hastalıklarını ve kliniğini açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
7. Subthalamus'u anatomik yapısı, konumu ve ilişkilerini, sık karşılaşılan hastalıklarını ve kliniğini açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
8. Hipofiz bezinin klinik-anatomik açıdan önemini, fonksiyonlarını, sık karşılaşılan hastalıklarını ve kliniğini açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
9. Hipothalamus'un ve çekirdeklerinin anatomik yapısını, klinik önemini açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
10. Basal ganglion'ları, anatomik pozisyonlarını, lezyonları ve klinik bulguları açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
11. Beynin assosiasyon, projeksiyon ve komissural yollarını ve seyirlerini tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
12. Hippocampus formasyonu ve limbik sistemi hafıza ile ilişkilendirerek tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
13. Beynin kortikal sahalarını ve 3 boyutlu fonksiyonlarını tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
14. Merkezi sinir sisteminin arteriyel beslenmesini ve venöz drenajını, sirkümventriküler organları açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Cerebellum, cerebellar pedinküller, cerebellar korteksin nöronları, cerebellum'a gelen impulslar, cerebellum'un çekirdekleri, fonksiyonları ve kanlanması | Gray's Anatomy S.331-349, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.289-304, Nöroanatomi S.258-268, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S.685-690, Anatomi Cilt-II S.271-281 |
2 | Cerebellum'un temel bağlantılar, sendromları ve lezyonunda görülen klinik bulgular. N. vestibularis, n. cochlearis, superior olivar kompleks, colliculus inferior, Heschl gyrusu, Rasmussen’in efferent lifleri, internukleer oftalmopleji, nistagmus | Gray's Anatomy S.331-349, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.289-304, Nöroanatomi S. 258-268, Sobotta Anatomi Konu Kİtabı s.685-690 |
3 | Diencephalon ve klinik anatomisi | Gray's Anatomy S.350-364, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.304-333, Nöroanatomi S.183-202, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 667-675, Anatomi Cilt-II s.288 |
4 | Epithalamus, epifiz bezi ve afferent-efferent bağlantıları, habenula ve klinik anatomisi | Gray's Anatomy S.350-364, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.304-333, Nöroanatomi S.183-202, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S.667-675 |
5 | Metathalamus ve klinik anatomisi | Gray's Anatomy S.350-364, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.304-333, Nöroanatomi S.183-202, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 667-675, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 667-675 |
6 | Thalamus, transhalamik kortikal yollar thalamus'un çekirdekleri ve fonksiyonları | Gray's Anatomy S.350-364, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.304-333, Nöroanatomi S.183-202, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 667-675, Anatomi Cilt-II S. 290-294 |
7 | Subthalamus, nucleus subthalamicus ve kliniği | Gray's Anatomy S.350-364, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.304-333, Nöroanatomi S.183-202, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 667-675 |
8 | Hipofiz bezi, komşulukları, hormonları, kanlanması, hypothalamo-hypophysier sistem | Gray's Anatomy S.350-364, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.304-333, Nöroanatomi S.183-202 |
9 | Hypothalamus, çekirdekleri, fonksiyonları, hypothalamus çekirdeklerinin beyin korteksine projeksiyonları | Gray's Anatomy S.350-364, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.304-333, Nöroanatomi S.183-202 |
10 | Bazal ganglionlar, ekstrapiramidal sistem yapıları, hareketin motor kontrolü, hareket hastalıkları ve kliniği | Gray's Anatomy S.364-372, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.373-385, Nöroanatomi S.249-258, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 663-666 |
11 | Beynin assosiasyon, projeksiyon ve comissural yolları | Gray's Anatomy S. 391-398, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 648 |
12 | Hippocampus, hafıza çeşitleri ve limbik sistem | Gray's Anatomy S.382-390, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.385-424, Nöroanatomi S. 236-249, Soborra Anatomi Konu Kitabı s.653-661 |
13 | Telencephalon ve kortikal sahalar | Gray's Anatomy S. 373-384, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.333-349, Nöroanatomi S. 293-306 |
14 | Merkezi sinir sisteminin kanlanması, MSS venleri ve sirkümventriküler organlar | Gray's Anatomy S. 280-291, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.431-450, Nöroanatomi S.39-58 |
Kaynak |
Dersin sunumu öğrenciye verilir. |
Gray's Anatomy 42. baskı, Susan Standring. Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı, Prof. Dr. Fahri Dede, Adana Nobel Tıp Kitabevi. Nöroanatomi 5. baskı, Douglas J. Gould, İstanbul Tıp Kitabevleri. Sobotta Anatomi Konu Kitabı Cilt-II, Waschke Böckers Paulsen, Güneş Tıp Kitabevleri. Anatomi 2. Cilt. Kaplan Arıncı, Alaittin Elhan. Güneş Kitabevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | X | |||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 4 | 56 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 6 | 84 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 6 | 84 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 3 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 406 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(406/30) | 14 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ SANTRAL SİNİR SİSTEMİ ANATOMİSİ II | KAND2213133 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 14 |
Ders Programı | Cuma 07:00-07:45 Cuma 08:00-08:45 Cuma 09:00-09:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; Cerebellum, cerebellar pedinküller, cerebellar korteksin nöronları, cerebellum'a gelen impulslar, cerebellum'un çekirdekleri, fonksiyonları ve kanlanması ,Cerebellum'un temel bağlantılar, sendromları ve lezyonunda görülen klinik bulgular. N. vestibularis, n. cochlearis, superior olivar kompleks, colliculus inferior, Heschl gyrusu, Rasmussen’in efferent lifleri, internukleer oftalmopleji, nistagmus,Diencephalon ve klinik anatomisi,Epithalamus, epifiz bezi ve afferent-efferent bağlantıları, habenula ve klinik anatomisi,Metathalamus ve klinik anatomisi,Thalamus, transhalamik kortikal yollar thalamus'un çekirdekleri ve fonksiyonları,Subthalamus, nucleus subthalamicus ve kliniği,Hipofiz bezi, komşulukları, hormonları, kanlanması, hypothalamo-hypophysier sistem,Hypothalamus, çekirdekleri, fonksiyonları, hypothalamus çekirdeklerinin beyin korteksine projeksiyonları,Bazal ganglionlar, ekstrapiramidal sistem yapıları, hareketin motor kontrolü, hareket hastalıkları ve kliniği,Beynin assosiasyon, projeksiyon ve comissural yolları,Hippocampus, hafıza çeşitleri ve limbik sistem, Telencephalon ve kortikal sahalar,Merkezi sinir sisteminin kanlanması, MSS venleri ve sirkümventriküler organlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Cerebellum'un anatomik yapısı, fonksiyonları ve kanlanması hakkında detayları açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
2. Cerebellum'un klinik anatomisini ve lezyonları sonucunda ortaya çıkabilecek bulguları sıralar. | 11, 13, 9 | A, D |
3. Diencephalon'un tanımını, anatomik konumunu ve içerdiği anatomik yapıları, sık karşılaşılan hastalıkları ve kliniğini açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
4. Epithalamus, epifiz bezi ve habenula'nın anatomik yapısını, bağlantılarını, sık karşılaşılan hastalıklarını ve kliniğini açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
5. Metatalamusun anatomik tanımını ve içerdiği yapıları, sık karşılaşılan hastalıklarını ve kliniğini açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
6. Thalamus'u, fonksiyonlarını, korteksle olan bağlantılarını, sık karşılaşılan hastalıklarını ve kliniğini açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
7. Subthalamus'u anatomik yapısı, konumu ve ilişkilerini, sık karşılaşılan hastalıklarını ve kliniğini açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
8. Hipofiz bezinin klinik-anatomik açıdan önemini, fonksiyonlarını, sık karşılaşılan hastalıklarını ve kliniğini açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
9. Hipothalamus'un ve çekirdeklerinin anatomik yapısını, klinik önemini açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
10. Basal ganglion'ları, anatomik pozisyonlarını, lezyonları ve klinik bulguları açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
11. Beynin assosiasyon, projeksiyon ve komissural yollarını ve seyirlerini tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
12. Hippocampus formasyonu ve limbik sistemi hafıza ile ilişkilendirerek tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
13. Beynin kortikal sahalarını ve 3 boyutlu fonksiyonlarını tanımlar. | 11, 13, 9 | A, D |
14. Merkezi sinir sisteminin arteriyel beslenmesini ve venöz drenajını, sirkümventriküler organları açıklar. | 11, 13, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Cerebellum, cerebellar pedinküller, cerebellar korteksin nöronları, cerebellum'a gelen impulslar, cerebellum'un çekirdekleri, fonksiyonları ve kanlanması | Gray's Anatomy S.331-349, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.289-304, Nöroanatomi S.258-268, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S.685-690, Anatomi Cilt-II S.271-281 |
2 | Cerebellum'un temel bağlantılar, sendromları ve lezyonunda görülen klinik bulgular. N. vestibularis, n. cochlearis, superior olivar kompleks, colliculus inferior, Heschl gyrusu, Rasmussen’in efferent lifleri, internukleer oftalmopleji, nistagmus | Gray's Anatomy S.331-349, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.289-304, Nöroanatomi S. 258-268, Sobotta Anatomi Konu Kİtabı s.685-690 |
3 | Diencephalon ve klinik anatomisi | Gray's Anatomy S.350-364, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.304-333, Nöroanatomi S.183-202, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 667-675, Anatomi Cilt-II s.288 |
4 | Epithalamus, epifiz bezi ve afferent-efferent bağlantıları, habenula ve klinik anatomisi | Gray's Anatomy S.350-364, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.304-333, Nöroanatomi S.183-202, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S.667-675 |
5 | Metathalamus ve klinik anatomisi | Gray's Anatomy S.350-364, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.304-333, Nöroanatomi S.183-202, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 667-675, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 667-675 |
6 | Thalamus, transhalamik kortikal yollar thalamus'un çekirdekleri ve fonksiyonları | Gray's Anatomy S.350-364, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.304-333, Nöroanatomi S.183-202, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 667-675, Anatomi Cilt-II S. 290-294 |
7 | Subthalamus, nucleus subthalamicus ve kliniği | Gray's Anatomy S.350-364, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.304-333, Nöroanatomi S.183-202, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 667-675 |
8 | Hipofiz bezi, komşulukları, hormonları, kanlanması, hypothalamo-hypophysier sistem | Gray's Anatomy S.350-364, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.304-333, Nöroanatomi S.183-202 |
9 | Hypothalamus, çekirdekleri, fonksiyonları, hypothalamus çekirdeklerinin beyin korteksine projeksiyonları | Gray's Anatomy S.350-364, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.304-333, Nöroanatomi S.183-202 |
10 | Bazal ganglionlar, ekstrapiramidal sistem yapıları, hareketin motor kontrolü, hareket hastalıkları ve kliniği | Gray's Anatomy S.364-372, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.373-385, Nöroanatomi S.249-258, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 663-666 |
11 | Beynin assosiasyon, projeksiyon ve comissural yolları | Gray's Anatomy S. 391-398, Sobotta Anatomi Konu Kitabı S. 648 |
12 | Hippocampus, hafıza çeşitleri ve limbik sistem | Gray's Anatomy S.382-390, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.385-424, Nöroanatomi S. 236-249, Soborra Anatomi Konu Kitabı s.653-661 |
13 | Telencephalon ve kortikal sahalar | Gray's Anatomy S. 373-384, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.333-349, Nöroanatomi S. 293-306 |
14 | Merkezi sinir sisteminin kanlanması, MSS venleri ve sirkümventriküler organlar | Gray's Anatomy S. 280-291, Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı S.431-450, Nöroanatomi S.39-58 |
Kaynak |
Dersin sunumu öğrenciye verilir. |
Gray's Anatomy 42. baskı, Susan Standring. Nöroanatomi Fonksiyonel Nöroloji Atlası ve Ders Kitabı, Prof. Dr. Fahri Dede, Adana Nobel Tıp Kitabevi. Nöroanatomi 5. baskı, Douglas J. Gould, İstanbul Tıp Kitabevleri. Sobotta Anatomi Konu Kitabı Cilt-II, Waschke Böckers Paulsen, Güneş Tıp Kitabevleri. Anatomi 2. Cilt. Kaplan Arıncı, Alaittin Elhan. Güneş Kitabevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir | X | |||||
2 | Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir | X | |||||
3 | Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir. | X | |||||
5 | Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir | X | |||||
6 | Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir. | X | |||||
8 | Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir | X | |||||
9 | Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir. | X | |||||
10 | Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder. | X | |||||
11 | Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir. | X | |||||
12 | Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir. | X | |||||
13 | İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir. | X | |||||
14 | Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |